• 1
  • 2
2009-07-18, 20:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Har bekanta som blekt tänderna hos tandläkaren med zoom.
Det blir jättebra och jag som utomstående har sett tydlig skillnad.

http://www.tandblekning.se/extra/new...nstance=1&id=4

Priset min vän, PRISET är den viktigaste ifrågan??? varför skriver ni aldrig priset
Citera
2009-07-18, 23:33
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Tandkräm har en enda uppgift...att se till att ta bort lukten av hundspya från munnen när man vaknar. Möjligtvis bidrar fluorinnehållet i tandkräm till att stärka tändernas emalj.

Bleker tänderna gör man hos tandläkaren och man undviker definitivt alla erbjudanden på nätet eller via TV-shop.

Tandkrämer av olika slag med 'whitening'-funktioner fungerar faktiskt mot ytliga missfärgningar, vilket alltså kan ge ett bra resultat om det är sådana man man har. Dessa har slipverkan, och sliter således en smula på tänderna.

Riktig blekning bör man göra i samråd med tandläkare, eftersom vissa tandtyper verkligen inte är lämpade för det.
Citera
2009-07-19, 20:20
Medlem
Blekte tänderna för 2000 på brilliant smile. Såg verkligen stor skillnad direkt efteråt, men kommer aldrig göra om det. Ingen sa att det skulle göra så fruktansvärt ont att bleka tänderna, både i tänderna och i tandköttet. Nu två veckor efteråt har jag fortfarande ilningar i en tand. Så jag rekommenderar dig att inte bleka tänderna.
Citera
2010-10-04, 08:53
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael87
Blekte tänderna för 2000 på brilliant smile. Såg verkligen stor skillnad direkt efteråt, men kommer aldrig göra om det. Ingen sa att det skulle göra så fruktansvärt ont att bleka tänderna, både i tänderna och i tandköttet. Nu två veckor efteråt har jag fortfarande ilningar i en tand. Så jag rekommenderar dig att inte bleka tänderna.

Hur är läget med tänderna så här en tid efteråt? Några andra som har erfarenheter av Brilliant smile?
Citera
2011-07-28, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael87

Hur känns det i tänderna/munnen när du ser tillbaka på behandlingen?
Citera
2011-07-29, 02:18
Medlem
Popcornfrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniFöretagaren
Hur känns det i tänderna/munnen när du ser tillbaka på behandlingen?

Fin bump, frågan är om han fortfarande hänger här

Någon som vet om Pepsodent White Now funkar? Funderar på att köpa in den för att testa.
Citera
2011-07-29, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcornfralla
Fin bump, frågan är om han fortfarande hänger här

Någon som vet om Pepsodent White Now funkar? Funderar på att köpa in den för att testa.

Tack!

Köp in den och ta före/under/efterkort så får vi se.
Jag har brilliantsmile-blekning inbokad i september.
Citera
2011-08-05, 07:20
Medlem
Wandras avatar
Jag blekte nyligen mina tänder med Briliant Smile-metoden.

Jag tyckte inte det var prisvärt eftersom resultatet inte blev som jag förväntade mig. Jag betalade närmare 3.000:-

Visst blev tänderna vitare men kanske bara 1-2 nyanser. Nu hade jag i och för sig inte speciellt gula tänder men jag hade förväntat mig mer.

Med Brilliant Smile kan man inte bestämma hur vita tänder man vill ha. Tänderna bleks bara och skulle enligt info bli 6 nyanser vitare. Jag kan dock inte se att det stämde.

Är som sagt besviken och kan inte rekommendera den metoden.

Råd: Gå till en tandläkare som bleker med zoommetoden (utan skena). Tror inte det blir speciellt mkt dyrare.

Kan tillägga att BS-behandligen var asjobbig och tog typ 2 timmar.
Citera
2011-08-06, 17:39
Medlem
gizmomans avatar
Jag blekte mina tänder för 2 år sedan, och jag hade inte ens särskilt märkvärt gula tänder. Det kostade 2800 och jag gjorde det hos tandläkaren, där dom gjöt en skena efter mina tänder i lera (inget internet-skit där man gör en skena av plast i en kokande kastrull).
Det som kostade mestadels av summan var skenorna. Att köpa gel i efterhand i samma mängd som man fick med kostar runt 400 kronor.
Resultatet för mig var skitbra. Jag hade en perfekt vit nyans som jag var riktigt nöjd med och fick MYCKET komplimanger för mitt leende, både tjejer och killar tyckte jag hade vita och fina tänder. Däremot har jag ganska raka tänder naturligt också vilket gör mycket. Men som sagt, jag gjorde det hos tandläkaren. Jag hade nog inte vågat köpa nåt göra-själv kit från internet.
Citera
2017-02-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chippen85
Funderar på det starkt.

Någon som vill dela med sig sin erfarenhet och har tips på något ställe.

tack

Hej alla! Vill tipsa om denna sida som har en mängd produkter för att bleka tänderna hemma med priser från 300 upp till 600 beroende på vilken tandblekning du tänkt bleka med. tex startkit kostar 500 och tar kanske 2 veckor för att bleka klart, blekande tandkräm tar lite längre men är bra för att den kan ingå i morgonrutinen, sen finns white strips, blekpennor mm.m.

håller i typ 1 år som mest 3 år beroende på din livsstil, om du röker / snusar m.m.

rekommenderas! där finns även rabattkoder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in