2009-07-16, 02:12
  #1
Medlem
Julimannens avatar
Fler än jag som tycker fransmännen är minst lika grymma på öl som på vin och annan alkohol? En kall Kronenbourg är riktigt god och helt unik smak!
Citera
2009-07-16, 03:56
  #2
Medlem
tushengpengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julimannen
Fler än jag som tycker fransmännen är minst lika grymma på öl som på vin och annan alkohol? En kall Kronenbourg är riktigt god och helt unik smak!

Kan inte hålla med om att de är lika grymma på öl som de är på vin, men kronenbourg är min absoluta favoritöl så jag måste hålla med om att den är unik och riktigt god.
Citera
2009-07-16, 04:06
  #3
Medlem
AverageRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julimannen
Fler än jag som tycker fransmännen är minst lika grymma på öl som på vin och annan alkohol? En kall Kronenbourg är riktigt god och helt unik smak!
Kronenbourg blanc är så jävla vidrig så det inte borde kallas öl.
Jag har väl inte hela bolagets sortiment i skallen, men är inte Kronenbourg typ 1 av 2 franska ölsorter som säljs på bolaget, jag känner till Saint Landelin.. Kanske finns fler.
Men jag skulle nog inte ta ett franskt öl om jag var tvungen att välja, iaf inte Kronenbourg och Saint Landelin.
Citera
2009-07-16, 06:15
  #4
Medlem
Trumpeters avatar
Den är inte dålig, men för det literpriset finns i mitt tycke betydligt godare öl.
Citera
2009-07-16, 08:55
  #5
Medlem
zepofans avatar
Jodå, grodätarna kan de också. Tvärtemot vad som sagts tidigare i tråden så tycker jag att Kronenbourg Blanc är en lätt och god sommaröl, tyvärr finns den alldeles för sällan på bolagen i mitt närområde. St Landelins Mythique var också en trevlig bekantskap, har än så länge bara smakat en flaska, men jag har några till. St Landelins julöl är också en given favorit sen några år tillbaka.
Citera
2009-07-16, 22:54
  #6
Medlem
anderzofswedens avatar
Håller med! Den är riktigt god och billig i frankrike!
Citera
2009-07-16, 22:59
  #7
Medlem
Mr Deadmans avatar
Smakar lite limpa nästan, helt ok öl
Citera
2013-12-28, 16:08
  #8
Medlem
Isnatts avatar
Bumpar..

Kronenbourg 1664 har varit mitt favoritöl och härom dagen köpta jag hem en låda för första gången på nåt år kanske.
Men jag tycker inte att den smakar som förut, otroligt tam och den hade inte den där goda smaken. Har dom bytt bryggeri eller vad har hänt

Minns när kronenbourg hade nåt folie runt halsen - jag kanske var 16-17 år, man öppnade kapsylen, vred runt halsen så att folien trycktes mot flaskan sen kunde man halsa, då kände man sig lite världsvan när ens kompisar satt med Falcon 3.5% . Sen blev det papper runt halsen som man bara kunde trycka sönder med nageln. Nu är ingenting av det där kvar..

Dessutom skulle jag vilja ha den på 50 cl burk!
Citera
2013-12-31, 00:52
  #9
Medlem
Punklivs avatar
Dricker en nu... Den är inte äcklig, inte alls, men den skulle gärna få smaka mer. Ganska mycket mer, faktiskt. Citronsmak.

Vill man bli full och dricka någonting rätt billigt, gott och lättdrucket så kan den nog passa bra.

2,5/5 på grund av den svaga smaken.
Citera
2013-12-31, 07:28
  #10
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Vill man bli full och dricka någonting rätt billigt...

Om syftet är billig fylla finns det väl betydligt bättre vägar att gå? APK för kronenbourg är föga imponerande -- 11:90 för vanliga 1664 och 14:50 för blancen (33or). Visst, kronenbourg är lättdrucket och smakar helt ok en varm sommardag, men "billigt" är nog inte riktigt rätt.
Citera
2013-12-31, 12:46
  #11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Om syftet är billig fylla finns det väl betydligt bättre vägar att gå? APK för kronenbourg är föga imponerande -- 11:90 för vanliga 1664 och 14:50 för blancen (33or). Visst, kronenbourg är lättdrucket och smakar helt ok en varm sommardag, men "billigt" är nog inte riktigt rätt.

Tycker man att 14.50 är dyrt måste man vara bra snål. Dessutom är det kvalité och mycket godare än Sofiero, Mariestad och Falcon.
Citera
2013-12-31, 13:30
  #12
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tycker man att 14.50 är dyrt måste man vara bra snål. Dessutom är det kvalité och mycket godare än Sofiero, Mariestad och Falcon.
Så särskilt mycket högre kvalité (Hur definierar man förresten kvalité i det här fallet? Öl kan vara av jävligt hög kvalité rent tekniskt, men smaklösa och urtråkiga) vet jag inte om det är på Kronenbourg, det är en vanlig ljus majslager utan utstickande smak som så många andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in