• 1
  • 2
2009-07-16, 00:55
Medlem
Trust.Swedens avatar
Jag vill varna alla för Betygsakuten.se

Jag gjorde en beställning för skoj skull tänkte lura min flickvän om att jag hade
högskola examen därför vände jag mig till Betygsakuten och de lovade att mina betyg skulle bli klara inom 2 veckor.

Det har nu gått 3 månader och jag har fortfarande inte fått varken betyg eller svar, men därimot fick jag ett brev av POLISEN om att jag ska in på förhör.

Det visade sig att jag är misstänkt för urkundsförfalskning då jag hade beställt betyg men de ville inte tro på att jag gjorde det för att lura min fjälla.

Då jag var hos de förstog jag att betygsakuten samarbetar med Polisen och att det inte finns några skräddarsydda betyg som Betygsakuten lovar att de tillverkar .
Senast redigerad av Trust.Sweden 2009-07-16 kl. 01:15.
Citera
2009-07-16, 00:59
Medlem
Myggan.ses avatar
ptja, det är ju ett rätt uppenbart brott :P
Citera
2009-07-16, 01:05
Medlem
Megons avatar
Om fånarna på betygsakuten "samarbetar" med polisen så neutraliserar ju det deras verksamhet, inte sant? Och brottsprovokation är ju som sagt inte tillåtet i Sverige, så ta du och kör en hollowoodare och "be om en advokat" när de förhör dig.

Sen kan du skratta hela vägen hem.
Citera
2009-07-16, 01:07
Medlem
Arbetarbroders avatar
Tråden flyttad från Länktips till Företagsskvaller /Moderator, Länktips
Citera
2009-07-16, 01:48
Medlem
Ubangi_Stomps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trust.Sweden
Jag vill varna alla för Betygsakuten.se

Jag gjorde en beställning för skoj skull tänkte lura min flickvän om att jag hade
högskola examen därför vände jag mig till Betygsakuten och de lovade att mina betyg skulle bli klara inom 2 veckor.

Det har nu gått 3 månader och jag har fortfarande inte fått varken betyg eller svar, men därimot fick jag ett brev av POLISEN om att jag ska in på förhör.

Det visade sig att jag är misstänkt för urkundsförfalskning då jag hade beställt betyg men de ville inte tro på att jag gjorde det för att lura min fjälla.

Då jag var hos de förstog jag att betygsakuten samarbetar med Polisen och att det inte finns några skräddarsydda betyg som Betygsakuten lovar att de tillverkar .

Ett framprovocerat brott. Och såvitt jag vet får den Svenska polisen ej syssla med sådant.
Citera
2009-07-16, 06:41
Medlem
Bruc3s avatar
Saxat från deras sida:

Citat:
Kan jag vara anonym när jag beställer?
Vi garanterar att du är fullständigt anonym när du beställer och vi sparar heller inte några uppgifter om dig efter att din beställning har levererats, dvs. samtliga personuppgifter om dig kommer att raderas.

Betygsakutens orderhantering sker i trygg och säker datamiljö, där känslig information skickas med kraftfull och höggradig RC4 128 bit datakryptering.

Webbformulär och beställningsformular skickas med krypterat mellan betygsakutens server och beställaren.
Vi är måna om våra kunders anonymitet och raderar efter leverans all e-mail korrespondens, arbetsfiler och datafiler innehållande känsliga personuppgifter och underlag för betyg.
Mjukvara för säker dataradering används, som inte möjliggör att raderade datafiler kan återskapas på hårddisk.
Krypterade webbsidor börjar alltid med https, exempel https://betygsakuten-se.loopiasecure.com/

Tycker TS ska påpeka för poliserna att brottsprovokation är olagligt.
Citera
2009-07-16, 11:15
Medlem
rosamannens avatar
Polisen får inte ägna sig åt brottsprovokation nej, men privatpersoner får. Så även företag.

Eftersom vi har fri prövningsrätt i Sverige, kan man använda bevis oavsett hur man kommit över dem.

Sorry, men du är rökt.
Citera
2009-07-16, 12:12
Medlem
*nickNames avatar
Gjorde du en postförskottsbeställning så kan du ju tokneka till att du ens har beställt, lite beroende på vart du gjorde beställningen (IP-adress).
Citera
2009-07-16, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *nickName
Gjorde du en postförskottsbeställning så kan du ju tokneka till att du ens har beställt, lite beroende på vart du gjorde beställningen (IP-adress).

Även om det kan bevisas att det gjordes från hans dator hemma får dom ett helvete att bevisa VEM som beställde i HANS namn från HANS dator? Så, bara att tokneka å hävda att någon annan måste gjort det.
Citera
2009-07-16, 14:05
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Polisen får inte ägna sig åt brottsprovokation nej, men privatpersoner får. Så även företag.

Eftersom vi har fri prövningsrätt i Sverige, kan man använda bevis oavsett hur man kommit över dem.

Sorry, men du är rökt.

Är inte det bara ett jävligt äckligt sätt att skippa lagen? Ett sk. kryphål i lagen?

Så Poliser kan vara polis på dagarna , för att sedan sälja falska betyg som privatperson på kvällen? För att sedan ta fast alla som beställt från sajten?
Citera
2009-07-16, 16:34
Medlem
Disco Moskvas avatar
Det där företaget är säkert inte särskilt hederligt, det är högst möjligt att polisen gjort tillslag av annan anledning och därigenom fått tag i dina uppgifter.

Han som står som ägare till domänen tycks ha många järn i elden. Konstigt att han vill förekomma i det här sammanhanget.
Citera
2009-07-16, 17:19
Medlem
Trust.Swedens avatar
Tack för alla svar gott folk, jag får väl bita i det sura äpplet och avvakta tills polisens utredning blir klar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in