Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-15, 22:26
Medlem
MothmanBudss avatar
Tjena jag har lite problem i windows 7. I stort sett alla spel så är det inte widescreen. Det är sådär svart på sidorna ni vet. Har dom senaste drivisarna till grafikkortet och sånt. I wc3 kunde jag gå in i registereditorn och ändra men det går inte tex i fifa. Någon som vet hur jag kan lösa det där?
Citera
2009-07-15, 23:01
Medlem
tvcasualtys avatar
Gå in i spelets options-meny och kika om din skärms upplösning finns med där? Finns din skärmupplösning ej valbar så stödjer inte spelet det. Vissa spel går att 'lura' genom regedit eller div. ini-filer, googla på spelet + upplösningen på din skärm så får du se!
Citera
2009-07-15, 23:53
Medlem
CoolDudes avatar
Går som sagt inte ändra i alla spel, har också stött på detta problem.
Citera
2009-07-16, 01:30
Medlem
MothmanBudss avatar
det finns ju ett sånt widescreen alternativ man kan kryssa i där fast det blir inte riktigt bra heller. Tråkigt, varför blir det såhär då ? Bara i Windows 7 ju
Citera
2009-08-17, 17:41
Medlem
Vad ändrade du i regedit och för vilken fil, för att få Wc3 att fungera bra?
Citera
2009-11-11, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korteks
Vad ändrade du i regedit och för vilken fil, för att få Wc3 att fungera bra?

undrar jag med..
Citera
2009-11-11, 13:34
Medlem
luffans avatar
Problemet brukar lösa sig när man tvingar av V-sync, åtminstone för min del.
Citera
2009-11-11, 14:16
Medlem
hmm... har inte märkt det ni säger... Jag kör WoW i fullscreen på win7 utan problem. Eller, helt felfritt är det ju inte, jag kan ju inte direkt köra min flerskärmssetup som jag vill när jag spelar, men det har ju sina förklaringar...
Citera
2009-11-12, 22:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurran
hmm... har inte märkt det ni säger... Jag kör WoW i fullscreen på win7 utan problem. Eller, helt felfritt är det ju inte, jag kan ju inte direkt köra min flerskärmssetup som jag vill när jag spelar, men det har ju sina förklaringar...

detta problem verkar vara för äldre spel som egentligen inte stödjer widescreen, har samma problem själv och försökt hitta en lösning i 24 timmar nu

sååå strange att det funkar i vista och i XP men inte i win7 som skall vara det nya och "bra2 operativsystemet....
Citera
2009-11-12, 23:19
Bannlyst
fixat problemet!!!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=1051156
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in