Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-15, 22:00
Medlem
Hej!

Jag skulle vilja spara ett installerat spel på min hårddisk trots att jag formaterar hårddisken. Jag har bara en partition för tillfället och undrar om jag kan skapa en ny, lägga över spelmappen, och sedan formatera den gamla partitionen. Spelet är installerat på just C, som skall formateras, så jag undrar om det fortfarande går.

MCH

HAmmer
Citera
2009-07-15, 22:09
Medlem
StrongBads avatar
Problemet ligger väl i hur spelet sparar konfigurationsfiler, saves och om det har lagt in någon information i registret. Isåfall kan det bli svårt, du kan inte bara försöka lägga över sparningar på ett usb-minne eller dyl. och sedan installera om spelet igen?
Citera
2009-07-15, 22:16
Medlem
CronoSs avatar
Funkar väl bäst med extern hårddisk lr usb-minne. Sen lägger man tillbaks filerna där de låg innan formateringen.
Citera
2009-07-15, 22:25
Medlem
Det är inte saves eller så jag vill spara. Pallar bara inte installera spelet igen, måste springa och hämta cd-skivor och skit då.
Citera
2009-07-15, 22:27
Medlem
StrongBads avatar
Då kan vi väl inget lova, men du kan ju inte förlora något på att prova. Hur det funkar med formateringen vet jag inte tyvärr, du borde väl kunna skapa en partition och sen ta bort en annan, det tror jag. Smidigast hade väl varit usb-minne eller extern hårddisk.
Citera
2009-07-15, 22:27
Medlem
CronoSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PXK
Det är inte saves eller så jag vill spara. Pallar bara inte installera spelet igen, måste springa och hämta cd-skivor och skit då.

Jahaa..ok. Det fungerar med en del spel men inte alla.
Citera
2009-07-15, 22:59
Medlem
Köp en extern och lägg allt på den. Ifall du inte har en redan lönar det sig att köpa en. Man ska alltid ha en backup.
Citera
2009-07-15, 23:28
Medlem
Palla, jag formaterar hd:n just nu, skall starta en ny tråd.
Citera
2009-07-15, 23:52
Medlem
CoolDudes avatar
Många spel räcker det med att bara flytta installations mappen och lägga tillbaka den. Men använder den t.ex. registret så är det värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in