2009-07-15, 15:11
Medlem
moliss avatar
Varför inträffar detta? Ena sekunden finns de på ett ställe andra sekunden på ett annat.
2009-07-15, 15:15
Medlem
micaeles avatar
Därför att det inte finns någon logik i hur dessa placeras. Koden bakom forumet lägger ingen större vikt på att hämta smilies i en viss ordning.
Bara att leva med, eller lära sig de mest nödvändiga utantill.
2009-07-15, 15:16
Medlem
moliss avatar
Jo jag får väl göra det : evilgrin39 :
2009-07-15, 15:19
Medlem
Artygs avatar
Riktigt jobbigt, jag har märkt det. Men jag har slutat att välja smileys utan har lärt mig att skriva de (de jag använder mest) istället. Går snabbare..
2009-07-15, 15:25
Medlem
antiadmins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Riktigt jobbigt, jag har märkt det. Men jag har slutat att välja smileys utan har lärt mig att skriva de (de jag använder mest) istället. Går snabbare..

Jag också
2009-07-15, 15:57
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Därför att det inte finns någon logik i hur dessa placeras. Koden bakom forumet lägger ingen större vikt på att hämta smilies i en viss ordning.
Jo, det finns en logik i hur de placeras.

Anger man inte sorteringsordningen på smileysar så placeras dem slumpmässigt. Det går med andra ord att ange en placeringsordning så att samma smiley visas på samma plats.

Men det är en inställningsfråga, och ledningen eller en tekniker får förklara varför de har valt att göra (eller snarare, valt att inte göra) så.
2009-07-15, 16:04
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CodeMAN
Jo, det finns en logik i hur de placeras.

Anger man inte sorteringsordningen på smileysar så placeras dem slumpmässigt. Det går med andra ord att ange en placeringsordning så att samma smiley visas på samma plats.
Det är jag mycket väl medveten om, men jag förklarade utifrån dagsläget. Dock antar jag att minsta lilla ORDER BY som går att koppla bort är bra för prestandan hos Flashback.
2009-07-15, 16:47
Medlem
CodeMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det är jag mycket väl medveten om, men jag förklarade utifrån dagsläget. Dock antar jag att minsta lilla ORDER BY som går att koppla bort är bra för prestandan hos Flashback.
Hmm, databaser slumpar inte på egen hand när man tar bort "ORDER BY", utan returnerar datat i den ordningen man har lagt till dem i tabellen.

Slumpningen sker i forumkoden.
2009-07-19, 01:51
Medlem
zebagos avatar
Tänkte på detta för en liten stund sen, mycket störande litet moment faktiskt. :O
2009-07-19, 19:53
Moderator
tobess avatar
Detta har redan tagits upp ett antal gånger.

Eventuell diskussion om det hela kan med fördel tas i forumbuggtråden

https://www.flashback.org/showthread.php?t=254799

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in