2009-07-15, 17:10
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Du låter som en rabiat radikalmaskulinist de är lika knäppa i kolan som radikalfemnisterna.

OT

När jag såg denna mening påmindes jag om en uppspelning på P3 i måndags.
De spelade upp ett ljudklipp från 30-talet med respons från en massa rabiata radikalmaskulinister vilka ringde in till SR för att framföra sin sorg och ilska.
Det hela handlade om att radionyheterna för första gången framförts av en kvinna och responsen var massiv och landsomfattande.

Jag skämdes å männens vägnar för gud vad pinsamma de var.
De ondgjorde sig lika häftigt och ovidkommande över radiohallåan som en ku klux klanare över svarta.
Det sorgliga är att det är 70 år sedan och pinsamheterna lever kvar.
Undrar hur männen från 30-talet hade reagerat om de hade vetat kvinnans roll 70 år senare. Hade de begått kollektivt självmord? Låst in kvinnorna och fövägrat dem rösträtt?
Citera
2009-07-15, 17:24
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klar
Jämställdhet?

För de flesta jag har mött väljer bara det bästa ur gottpåsen.

Ytterligare en KLAR-tänkt person som genomskådat lögnerna. Välkommen till den snabbt växande klubben! Snacket om jämställdhet handlar bara om att egoistiskt roffa åt sig utan att ge något åter. Svenska feministkvinnor ska vara jävligt tacksamma mot svenska män enligt min mening . Men det är de inte.

Hörrni, pojkar, grabbar, män, karlar, gubbar - vi sätter stopp för den här skiten, NU!

Senast redigerad av WordWarrior 2009-07-15 kl. 17:41.
Citera
2009-07-15, 17:47
Medlem
Empresss avatar
@WW

Hey..
Saknar dina fina nyanserade ordval som "många", "majoriteten" etc..
Vi kvinnor finns ju som är tacksamma.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
OT

När jag såg denna mening påmindes jag om en uppspelning på P3 i måndags.
De spelade upp ett ljudklipp från 30-talet med respons från en massa rabiata radikalmaskulinister vilka ringde in till SR för att framföra sin sorg och ilska.
Det hela handlade om att radionyheterna för första gången framförts av en kvinna och responsen var massiv och landsomfattande.

Jag skämdes å männens vägnar för gud vad pinsamma de var.
De ondgjorde sig lika häftigt och ovidkommande över radiohallåan som en ku klux klanare över svarta.
Det sorgliga är att det är 70 år sedan och pinsamheterna lever kvar.
Undrar hur männen från 30-talet hade reagerat om de hade vetat kvinnans roll 70 år senare. Hade de begått kollektivt självmord? Låst in kvinnorna och fövägrat dem rösträtt?

He he synd att man missade det..

Antagligen hade det gjort det ena eller det andra, eller så hade det väl kombiniret med inlåsning,förvägrad rösträtt och sedan kollektivt självmord.
Citera
2009-07-15, 18:44
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
@WW

Hey..
Saknar dina fina nyanserade ordval som "många", "majoriteten" etc..
Vi kvinnor finns ju som är tacksamma.
.

Det var därför jag förtydligade mig och skrev feministkvinnor. Faktiskt ganska mycket p.g.a. att jag ville visa hänsyn mot dig som jag tycker representerar det bästa av kvinnan. Så oroa dig inte. WW är densamma även om dagsformen varierar...

PS. Inlägg nr. 1000!
Senast redigerad av WordWarrior 2009-07-15 kl. 18:46.
Citera
2009-07-15, 21:20
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
.

Det var därför jag förtydligade mig och skrev feministkvinnor. Faktiskt ganska mycket p.g.a. att jag ville visa hänsyn mot dig som jag tycker representerar det bästa av kvinnan. Så oroa dig inte. WW är densamma även om dagsformen varierar...

PS. Inlägg nr. 1000!

Måste gått om varandra i din editering och min postningen.
Har lite problem med min dator..

P.S
Grattis i efterskott för 1000..
Citera
2009-07-16, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
det är för att de är mer fysiskt utvecklade vilket gör det svårt för kvinnor att lyckas mot männen. Därför finns damidrott som bara är för kvinnor,

Det tror jag de flesta har insett. Damidrott är en b-klass.
Citera
2009-07-18, 02:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klar
Jämställdhet?
Varför detta tjat om jämställdhet hela tiden?

Varför inte?

Citat:
Tjejer brukar ta upp saker som lika lön och att de inte ska särbehandlas.
Min fråga är då, klarar tjejer verkligen av konsekvenserna om vi skulle bli helt jämställda?
För de flesta jag har mött väljer bara det bästa ur gottpåsen.

Vilka har du mött?

Citat:
Varför hör vi inte fler protester mot att kvinnor (och barn) ska först i livbåtarna? Borde man inte köra någon sorts blixtlåsprincip? Har männen yttrat sig om att det är helt sinnessjukt att tjejer ska få gå före?

Vilka har bestämt att kvinnor och barn skall vara först i livbåtarna?

Citat:
Hur många tjejer ser det inte som en självklarhet att deras män faktiskt ska byta däcken på bilen, oljefilter osv.? Tänk om vi män skulle se det som en självklarhet att tjejerna ska fixa detta.
”ja men jag vet ju inte hur man gör”, nä men så går det när man vill ha det jämställt.
Hur många tjejer tillbringar en stor del av ledigheten till vedkapning och stapling av ved?

Jämställdhet handlar om att män skall slippa känna krav på sig att vara de som byter däck på bilen, medan kvinnan skall slippa känna krav på sig att vara den som städar hemma.

Jag är ganska teknisk och bilintresserad och klarar lätt att byta däck på en bil. Tyvärr finns det män som blir helt impotenta av att jag som kvinna vet mer om bilar än dem.

Samtidigt vet jag att det finns män som gillar att virka och sticka, men det vågar de inte berätta för omgivningen för så blir de hånade.

Detta vill jag, som, feminist, ändra på.

Citat:
Jag har även hört klagomål om att vissa yrken som har ordet ”man” i sig, till exempel brandman.
Varför grinar ingen manlig sjuksköterska om att det heter just sköterska?

Du har inte hört tillräckligt mycket, om du inte har hört att män "grinat" över att bli kallade sjuksköterska.

Det är inte själva ordet "man" som "man" (ooops) kan ifrågasätta. Det handlar mer om så kallade neutrala benämningar.

Polis > Kvinnlig polis
Fotbolls spelare > Kvinnlig fotbollsspelare

Citat:
Börjar det inte bli absurt?

Jo!

Citat:
Och hur kan det vara som så att många av alla tjejer som vill vara jämställda kvinnor använder sin feminina sida till att dra till sig fördelar, genom att skratta och fjäska för deras chefer och stå ovanligt nära, kanske lägga en hand på axeln, ryggen eller på något annat sätt ta på mannen så att han särbehandlar tjejen (till tjejens fördel). Hur professionellt är det?

Mannen är uppenbarligen chefen i din tankesfär. Hur tror du att killar beter sig gentemot en chef som är kvinna?

Citat:
Jag har inget mot jämställdhet, men då ska det fan vara fullt ut i så fall, och inte bara de positiva sakerna.

Som vadå?

Citat:
Och nej tjejer, vissa saker blir inte lika arbete, ni är svagare rent fysiskt, och orkar inte lika mycket.

Är det viktigare att vara fysiskt stark än psykiskt?

Citat:
Som jag brukar säga, alla är tjejer någon gång i fosterstadiet, vissa fortsätter att utvecklas och blir en mer fullständig människa, det vill säga man.

Wow! Du citerar en gammal död man... Imponerande - not!

Citat:
Mina slutsatser:

Många jämställdhetssträvande tjejer har väldigt mycket dubbelmoral.
Många tjejer är bara korkade.
Jag föraktar alla killar som verkligen tror de ska få ligga med en tjej bara för att hon fjäskar.
Jag finner det väldigt komiskt att i saker som anses vara just ”kvinnogöra” som till exempel matlagning, är de bästa och kockarna i världen just män.

Många killar är så jävla korkade att man inte borde svara på deras idiotier. Men jag är djurvän därför svarar jag

Män är inte bättre än kvinnor på att laga mat. Män är bara bättre än kvinnor på att ta betalt för sitt arbete.

Citat:
Och en liten iakttagelse jag gjort, säger du inför tjejer att killar är bättre så är det inte helt ovanligt att de blir rabiata och högljudda och börjar gorma om att man är dum i huvudet. Men egentligen borde det vara tvärtom, jag är förundrad över att fler killar inte blir förbannade när tjejerna kommer med sådana uppenbara felaktigheter som att de skulle vara lika bra som männen. HELT SJUKT.

Du behöver bara växa upp! Förhoppningsvis träffar du mogna tjejer och killar då.

Citat:
Och ja, nu kanske ni undrar vad syftet med tråden är, och jag hade tänkt att ni skulle kunna diskutera vad ni tycker, men jag är mer intresserad av om ni vet några saker som faktiskt är till tjejernas fördelar, nu när det hela tiden pratas om att män har alla fördelar.

Tjejer får visa känslor, tjejer lever längre, tjejer får sminka sig, tjejer får prostituera sig, tjejer får klaga på killar

Citat:
Till alla tjejer där ute som vrider er av vrede, ni må vara sämre än männen. Men ni har i alla fall rösträtt.

Det är vi som gör er impotenta med vår makt!
Citera
2009-07-18, 02:27
Medlem
Xoidanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-avSkyman
Tjejer får visa känslor, tjejer lever längre, tjejer får sminka sig, tjejer får prostituera sig, tjejer får klaga på killar...

...tjejer får misshandla killar, tjejer får nästan alltid rätt i vårdnadstvister, tjejer har alltid minst 20 jourer att vända sig mot när de känner sig nere, tjejer får bära kjol utomhus, tjejer får enklare bra betyg, tjejer är offer som ska skyddas...

Citera
2009-07-18, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xoidanor
...tjejer får misshandla killar, tjejer får nästan alltid rätt i vårdnadstvister, tjejer har alltid minst 20 jourer att vända sig mot när de känner sig nere, tjejer får bära kjol utomhus, tjejer får enklare bra betyg, tjejer är offer som ska skyddas...

Tjejer får vara luder, tjejer får göra abort, tjejer får stötta varandra, tjejer får vara dumma blondiner, tjejer får vara stöttepelare åt ledsna killar, tjejer får vara höns, tjejer får vara sämre än killar utan att skämmas.
Citera
2009-07-18, 02:37
Medlem
Xoidanors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun-avSkyman
Tjejer får vara luder, tjejer får göra abort, tjejer får stötta varandra, tjejer får vara dumma blondiner, tjejer får vara stöttepelare åt ledsna killar, tjejer får vara höns, tjejer får vara sämre än killar utan att skämmas.

Nej nu luder får vi killar också vara.
Vi nämns bara som hingstar eller skitstövlar när vi är det.
(eller lite mer moderna "manwhore")

...tjejer kan inte bli tvingade av sin sambo att göra abort, tjejer har precis som killar lyxen att bete sig som idioter utan att folk bryr sig, killar får vara stöttepelare åt deprimerade tjejer etc etc etc.

Tjejer får vara höns?
Förklara liknelsen.
Senast redigerad av Xoidanor 2009-07-18 kl. 02:42.
Citera
2009-07-18, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xoidanor
Nej nu luder får vi killar också vara.
Vi nämns bara som hingstar eller skitstövlar när vi är det.
(eller lite mer moderna "manwhore")

...tjejer kan inte bli tvingade av sin sambo att göra abort, tjejer har precis som killar lyxen att bete sig som idioter utan att folk bryr sig, killar får vara stöttepelare åt deprimerade tjejer etc etc etc.

Tjejer får vara höns?
Förklara liknelsen.

Män får ju inte vara djur...
Citera
2009-07-18, 03:14
Medlem
76jonass avatar
Citat:
När hade ni män tänkt att ta tillbaka fin gammalmanskonstsom makramé?
Något som sjömännen har ägnat sig åt i ett par århundraden innan dagens s.k "moderna killar" har fått för sig att det är "kvinnosyssla" bara för att de är total ignoranta över manshistorian.:

HAHA Makramè, vi män la ner den skiten, när vi insåg att den saknar betydelse i dagens samhälle och det är väl anledningen till att det numera är en kvinnosyssla, sitter väl någon övervintrad hippiekärring och knyter knutar i nåt avlägset kollektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in