Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-15, 10:33
Medlem
CsSs avatar
Har fallit offer för denna ljuvliga rätt och tänker tvinga mina vänner att äta detta ikväll...

Jag har tänkt att använda rödbetor till förrätt, men har inte aning om vad som passar att ha till huvudrätt. Tanken var kanske något med pesto, kanske fylld fläskfilé? Har även ett gäng jättefina lövbiffar i frysen som jag kan använda, men är inte säker på hur det passar...

Snälla, NÅGON som vill tipsa? Jag är inte låst vid varken filé eller lövbiffar, så bara kom med förslag!
Citera
2009-07-15, 10:36
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CsS
Har fallit offer för denna ljuvliga rätt och tänker tvinga mina vänner att äta detta ikväll...

Jag har tänkt att använda rödbetor till förrätt, men har inte aning om vad som passar att ha till huvudrätt. Tanken var kanske något med pesto, kanske fylld fläskfilé? Har även ett gäng jättefina lövbiffar i frysen som jag kan använda, men är inte säker på hur det passar...

Snälla, NÅGON som vill tipsa? Jag är inte låst vid varken filé eller lövbiffar, så bara kom med förslag!
Varför inte en karréstek?

~Paul~
Citera
2009-07-15, 10:38
Medlem
CsSs avatar
Nja..

en av gästerna äter absolut inte karré, så det går bort. Tack annars för snabbt svar!
Citera
2009-07-15, 10:43
Medlem
kalv kanske med röstipotatisstubbar fyllda med nån ost??
Citera
2009-07-15, 10:43
Medlem
CsSs avatar
Är inte "hoppet" mellan rödbetor och vitlök (som ingrediens i huvudrätt) ganska stort..? Jag kunde göra rullader av lövisarna som gräddkokas och serveras med ris, det är snabbt, enkelt och jättegott. MEN, passar förrätten in?
Senast redigerad av CsS 2009-07-15 kl. 10:44. Anledning: stavar som en kratta..
Citera
2009-07-15, 10:45
Medlem
CsSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en salt kille
kalv kanske med röstipotatisstubbar fyllda med nån ost??

Ooo, smaskens...Kalvstek eller filé?
Citera
2009-07-15, 10:47
Medlem
filé skulle jag köra på
Citera
2009-07-15, 10:49
Medlem
CsSs avatar
Jag åker genast till affären, tack för tipset!!
Citera
2009-07-15, 10:56
Medlem
glen-tourrays avatar
Hur har du tänkt att göra med rödbetorna?

Jag kan tipsa om att gratinera dem med mozarella, kapris och knaperstekt bacon.

Till det skulle jag också säga kalv. Gjorde det här om dagen, dock inte med puré utan bara vanligt kokta rödbetor och sardellsmör. Passade riktigt bra ihop!

Annars kan du göra rödbetspuré. Rödbetor, lite citronsaft, salt, vitpeppar och mycket smör - ljuvligt gott!
Citera
2009-07-15, 17:24
Medlem
PetiteMois avatar
Gör en chévrekräm (mosa en rejäl bit chévre och blanda med créme fraiche till lagom konsistens, krydda efter behov) vilket passar helt utsökt till rödbetor! Till detta en god köttbit och lite ruccola.

Alternativt smula chévre över rödbetorna tillsammans med lite ruccola, pinjenötter och evl. annat som verkar passa gott till

Lycka till!

/PM
Citera
2009-07-15, 19:22
Medlem
munchieboys avatar
tapenad på rödbetor är gotte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto