31 136 besökare online
856 590 medlemmar • 45 803 550 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Dator och IT > IT-säkerhet > IT-säkerhet: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Lich.queen
Medlem
Lich.queens avatar
Hej.

Jag har efter en hel dels efterforskning samt lite vägledning från radio-forumet lyckats "bygga" en wifi-störare. Jag tänkte nu berätta hur jag gjorde för alla som är intresserade. Jag byggde även en tillhörande signalriktningsantenn av en spagettiburk.

Jammer:

Jammern kan störa ut 802.11b/g nätverk samt annan utrustning som arbetar på 2.4 ghz bandet inom 30-100 meter. Glöm inte att nyare nätverkskort samt routrar kan gå över till 802.11/n som arbetar på 5.0 ghz och följaktligen inte störs av jammern.

Material:

5 st AA batterier för sammankoppling till ett batteripack.
1 Trådlös bild- och ljudöverföring 2,4 Ghz, finns på teknikmagasinet för 500 kr.
1 dubbelhane 3.5 mm plug mellan ipod/mp3 och sändare.

Den sändaren jag köpte har 4 valbara kanaler. Här är en tabell som översätter wifi-kanal till kanal på sändaren för bästa effekt

1 - 1
2 - 1
3 - 1
4 - 2
5 - 2
6 - 2
7 - 3
8 - 3
9 - 3
10 - 4
11 - 4
12 - 4
13 - 4

Batteripack:

Seriekoppla 5 AA batterier. Se till att köpa laddningsbara med så hög mAh som möjligt då sändaren drar mycket ström. Klipp sedan av strömkabeln till sändaren och tvinna ihop ändarna med sladdarna från ditt batteripaket. Kolla med en strömmätare att du fått +/- rätt i strömkontakten.

Sändaren har en SMA hona för anslutning av antenn(korkat), så för att ansluta vanliga antenner krävs en SMA hante till reverse-SMA hane.

Koppla nu in ena änden av din 3.5 mm sladd i din ipod/mp3 och den andra i sändaren, ställ in den på rätt kanal och sätt på. Alla inom 30-100 meter borde nu finna sitt internet helt nedslöat(dvs. sidorna laddar inte), även om de inte tappar anslutningen till routern.

Ang. antennen så följde jag denna guide:

http://www.turnpoint.net/wireless/cantennahowto.html

MVH

Lich.queen

FRA-mannen
Medlem
FRA-mannens avatar
intressant! det skulle vara intressant och höra en rapport på det hela
"Grundlagen och dess rättigheter är snart en utopi..." | "Bara för att jag har rent mjöl i påsen så innebär det inte att jag vill ha dina skitiga fingrar i det. " | "Vad är frihet och hur uppnår vi det? - Mr.Livingstone"

Lich.queen
Medlem
Lich.queens avatar
Jag håller på att förskaffa en kontakt så att jag kan koppla in en high-gain antenn till sändaren. Har gjort en hel del tester hemma då datorn stått precis bredvid routern med en stark antenn medan jammer stått med en liten fjuttantenn 10 meter därifrån. Om man bara följde tabellen jag gjorde så var det omöjligt att surfa.

FRA-mannen
Medlem
FRA-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lich.queen
Jag håller på att förskaffa en kontakt så att jag kan koppla in en high-gain antenn till sändaren. Har gjort en hel del tester hemma då datorn stått precis bredvid routern med en stark antenn medan jammer stått med en liten fjuttantenn 10 meter därifrån. Om man bara följde tabellen jag gjorde så var det omöjligt att surfa.

Lust att dela med dig av dina ritningar?
"Grundlagen och dess rättigheter är snart en utopi..." | "Bara för att jag har rent mjöl i påsen så innebär det inte att jag vill ha dina skitiga fingrar i det. " | "Vad är frihet och hur uppnår vi det? - Mr.Livingstone"

Lich.queen
Medlem
Lich.queens avatar
Läs vad jag skrev så har du all info, annars är det bara att fråga.

Smurfacc
Avstängd
Smurfaccs avatar
skulle va kul om du la upp en bild på hur det ser ut komplett

haiguise
Medlem
haiguises avatar
Får man fråga vad syftet är?

"Moahaha, försök surfa NUDÅ!!!1"?

Smurfacc
Avstängd
Smurfaccs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise

syftter är väll å roa sig med att stänga av internet för folk tänk dig i affärer å sånt där dom behöver sitt internet å sen funkar det inte (vet inte om just affärer använder trådlöst så mycket men finns ju fler ställen där de kan bli problem)

X00L
Medlem
X00Ls avatar
Citat:
Jammern kan störa ut 802.11b/g nätverk samt annan utrustning som arbetar på 2.4 ghz bandet inom 30-100 meter. Glöm inte att nyare nätverkskort samt routrar kan gå över till 802.11/n som arbetar på 5.0 ghz och följaktligen inte störs av jammern.

Bland annat DIR-655 kör 802.11n draft 2.0 på endast 2,4 GHz. Det är endast dualband 802.11n som även kör 5 GHz. Så följdaktligen stör visst din jammer 802.11n singe band.

Lich.queen
Medlem
Lich.queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X00L
Bland annat DIR-655 kör 802.11n draft 2.0 på endast 2,4 GHz. Det är endast dualband 802.11n som även kör 5 GHz. Så följdaktligen stör visst din jammer 802.11n singe band.

Tack för informationen!

Kan tillägga att ipoden inte krävs då sändaren skickar ändå.

Bild kommer när snart.

X00L
Medlem
X00Ls avatar
Citat:
Tack för informationen!

Kan tillägga att ipoden inte krävs då sändaren skickar ändå.

Bild kommer när snart.

Tack själv för en intressant tråd.

Lich.queen
Medlem
Lich.queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise

En lite mer subtil approach så kan det nog leda till lite roligheter

Svara på ämne
Topp Dela »