2009-07-14, 15:19
Medlem
iwontheals avatar
Tjo nu är det såhär att jag har fått en ganska störande problem, Min dator lyckas bli överhettad även fast jag har tagit bort sidan på den och har en stor fet fläkt liggande och blåsa på max.. Det är helt Obegripligt.. Det hela började när jag installerade om Windows Innan det så hade jag inga problem alls med att datorn blev överhettad, Jag har dammat av allt i datorn så det kan inte vara något av det, Troligen inte iaf .. Jag mätte hur varmt mitt grafikkort blev när jag spelade Tf2 och gick up till 90-100 och det är när jag har en stor fläkt blåsande på den. Jag har ett NVIDIA GeForce 8800 GTS.

Nu till mitt andra problem, Efter jag installerade om min dator så har mitt internet fått för sig att det vill dö hela tiden och inte dö länge utan det är mer i 2 sec, Testat runt lite och har jag bara wow igång så får jag bara laggspikes.. Har jag mer än 4 program igång som vill ha internet så blir jag Dc'ad, Vi ska ha 24mbit men det kan jag inte ha..

Någon som har någon ide för att fixa någon av dessa?
Citera
2009-07-15, 19:03
Medlem
iwontheals avatar
Ingen ide alls?
Citera
2009-07-15, 20:05
Medlem
samuzmds avatar
Sitter du på OC-versionen av 8800GTS?

Släng in EVGA Precision och höj fan speed. Jag kör fläkten på 60%, den låter inte högre än övriga diskar/fläktar och ligger på en 65-70 grader i load.

Töm hela datorn på damm/skräp och be till gudarna att kortet inte är kaputt ;>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in