• 1
  • 2
2009-07-16, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muscar
varför tycker ni det är jobbigt?

Därför att plattan har samma komando för olika saker :S men jag vill så gärna lära mig så jag fortsätter att högerklicka med två fingrar, fr man sparar grymt med tid till skillnad från att hålla in äpple knappen och trycka osv
Citera
2009-07-16, 13:16
Bannlyst
Jag har ställt in så högerklick är nere till höger på styrplattan. Fungerar riktigt smidigt.
Väldigt få gånger jag har lyckats komma åt högerklick istället för att jag skulle göra något annat.

Älskar verkligen styrplattan. Samma för mig att den har förstört alla andra styrplattor som finns där ute!
Citera
2009-07-16, 14:10
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Därför att plattan har samma komando för olika saker :S

Jaså? Vet inte av något sådant.. enlighten me!
Citera
2009-07-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Jaså? Vet inte av något sådant.. enlighten me!

har du läst hur man ska göra då?
Citera
2009-07-17, 10:50
Medlem
soers avatar
Jag delar in mitt liv i före och efter jag fick den här styrplattan. Den är det bästa som har hänt mig tror jag.

Drar tre fingrar åt vänster så kommer jag bakåt i webbläsaren. Vill få fram skrivbordet snabbt så jag drar fyra fingrar uppåt, drar dem nedåt igen så får jag tillbaka fönstren som de var innan.

Högerklick med två fingrar tog några dagar innan det satt ordentligt, i början fick jag fram det av misstag ibland, men nu fungerar det som en dröm.
Citera
2009-07-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soer
Jag delar in mitt liv i före och efter jag fick den här styrplattan.

Högerklick med två fingrar tog några dagar innan det satt ordentligt, i början fick jag fram det av misstag ibland, men nu fungerar det som en dröm.

jag får fram det varje gång jag ska skolla ner på en sida nu har jag gått tillbaka till att hålla in äpple knappen och trycka på knappen för att göra högerklick
Citera
2009-07-17, 15:45
Medlem
soers avatar
Citat:
jag får fram det varje gång jag ska skolla ner på en sida nu har jag gått tillbaka till att hålla in äpple knappen och trycka på knappen för att göra högerklick

Det är sjukt konstigt. För på min dator kommer inte högerklicksmenyn upp förrän jag släpper styrplattan med fingrarna, och bara om jag inte hade hållit fingrarna nere för länge. Och när man skrollar håller man ju fingrarna nere hela tiden tills man skrollat klart.
Citera
2009-07-20, 10:58
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
har du läst hur man ska göra då?

Ja, jag använder styrplattan varje dag. Högerklickar, scrollar, pekar, flyttar, allt möjligt. Vet inga kommandon som är likadana som varandra.
Citera
2009-07-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ex varje gång jag ska skorlla ner i en tråd så höger klickar jag av misstag eftersom jag har högerklick aktiverat vid klick med två fingrar (aples orginal ide) om jag vill markera text trycker jag först med ena fingret och sän med andra utan att lyfta, men det gör jag också av misstag när jag anstränger mig föratt inte råka höger klicka utan het enkelt sätter ett finger itaget på styrplattan sän när jag börjar scrolla markeras texten...

Hur har apple tänkt att det ska fungera i preaktiken?

Jag har aldrig "misslyckats"...

Du kan ju ändra så att du högerklickar med två fingrar i tex vänster över hörn.
Citera
2009-07-20, 22:04
Medlem
Har haft mac i lite över två år. Har nog inte råkat högerklicka istället för att scrolla mer än tio gånger under den tiden.

Jag fullkomligt älskar touchpaden. Nu har jag även bytt ut .kext-filen så jag har fyrfingerswipe också Allting är aktiverat, inget stör någonting annat. Förstår inte riktigt hur TS kan ha så mycket problem med sin touchpad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in