Citat:
Ursprungligen postat av Olivia
Bästa träningen är den du tycker är kul för det är den du kommer att fortsätta med.
Boxning är kanon och tränar verkligen hela kroppen om du tränar det fullt ut. Men då är det inte bara att slå på säcken litegrann men kan vara en bra början. Det krävs kunskap att lägga upp bra pass. Kolla om du gillar det då kan du sen gå med i en klubb.
Det där om att alla är vältränade på gym är en myt men jag förstår att du inte vågar. Har själv varit där.
Promenader är bra att börja med. Försök gå så fort du kan, välj ut en sträcka och ta tid och sen försöker du slå dig själv varje gång. Ha ett par sträckor så du kan variera i längd. Du kommer få upp ett bra flås om du trycker på i stegen. Sen kan du börja springa, då blir övergången ganska lätt.
Är du inte så stark så kan du jobba med din kroppstyngd. Gör armhävningar, situps/crunch, försök göra chins eller liknande, benböj, grodhopp, utfall.
Ska du nå bra resultat krävs det att du också tar tag i kosten men jag tror det kommer med tiden.
Boxning tycker jag är enormt kul. Skulle egentligen börja på thaiboxning med en kompis men jag flyttade därifrån så det blev aldrig av.
Nä, planen är inte att slå lite gran, planen är att få ut alla agressioner medans jag tränar, dvs två flugor i en smäll. Jag bankar skiten ur säcken och sparkar och hoppar och grejar tills jag är så trött att jag ramlar bakåt i sängen, för jag tänkte isf placera säcken intill sängen.
Här är alla på gymet vältränade, det är några få som går dit och de flesta är visserligen polare men alla trycker i sig anabola så det är inte ens kul.
Promenader är ganska uteslutet då det hänt endel på denna by så alla fjortisar som inte åker bil hatar mig, orkar inte med massa sånt strul. Har försökt komma på några ställen man kan gå på där någon aldrig går, men kommer inte på några. Sen tycker jag det är oerhört tråkigt att vara ute och gå, så jag skulle väl göra det två-tre dagar och sedan lessna.
Armhävningar hade jag tänkt börja med redan imorgon, se om jag orkar några alls, hehe. Körde förut när jag bestämde mig för att rycka upp mig och i början går det ju väldigt fort att öka i muskler och gå ner i vikt, men sen börjar det gå långsammare och jag tappar lätt motivationen.
Jo, skulle
verkligen vilja ha en bättre kost. Men jag bor i egen lägenhet med tjejen och våran kost består av typ pizza, kebab, hamburgare eller <insert any> och makaroner. Jag ska börja äta omega3 igen from imorgon, för det mådde jag bättre av då jag åt det sist, men hjälper det något när det gäller träning etc? Kanske är ett plus att få i sig vitaminer? Har några som innehåller omega3 och omega6 i samma kapsel och så ska jag köpa på mig ett rör BCDE-vitaminer och käka en varje dag. Mådde otroligt bra rent fysiskt sist jag körde den kombinationen, faktist.
/Fordie