Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-13, 18:58
Medlem
Skulle just kopiera några filer från min lillebrors externa hårddisk till min macbook, denna kopiering stannade av, gick ej att avbryta och detta har hänt förut.

Förra gången skulle jag kopiera några filer från en skiva, detta hakade upp sig, skivan gick inte att mata ut och jag startade om datorn som sedan inte gick att sätta igång igen.

Just därför vågar jag inte starta om datorn denna gången och vänder mig nu till kära flashback för vägledning.

Finns det någon form av tvångsavslutning av kopiering eller dylikt?

Förra gången löste det sig genom att starta med installationsskivorna och göra en felsökning men jag har dem tyvärr 1000 mil bort i paris och jag sitter nu i norra sverige!

What to do?!
Citera
2009-07-13, 19:51
Medlem
Pallemans avatar
Provat starta om Finder?

Håll in alt och högerklicka på Finder i dockan - starta om.
Citera
2009-07-13, 21:07
Medlem
smurfehs avatar
Prova släng ~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist, logga ut och in igen. Se om det gör någon skillnad.

Menar du reparera med disk utility?

http://homepage.mac.com/geerlingguy/mac_support/mac_help/pages/0009-fsck_su_disk_repair.html kan du annars prova.
Citera
2009-07-14, 11:46
Medlem
divinings avatar
Citat:
Prova släng ~/Library/Preferences/com.apple.finder.plist, logga ut och in igen. Se om det gör någon skillnad.

Jag tror inte att det är en permanent lösning att döda finders plist, antagligen så kommer problemet att återkomma.

amakakeryu

Kan du öppna aktivitetsmonitorn och kolla processerna för alla nivåer. Vilka processer burkar mest minne/processor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in