2009-07-12, 13:55
Medlem
Ringblommas avatar
Är det någon som har något skvaller om henne? Vad sysslar hon med nu? Vem är hon ihop med? Och är hon samma person som storbloggaren/psykopaten Nimrod?

Anybody?
Citera
2009-07-13, 10:49
Medlem
Hm, jag har också funderat på den där bloggaren Nimrod, har inte läst så mkt, men får intrycket av att det är flera skribenter bakom.

Sedan är jag fascinerad över att så många tjejer verkar gå på det han/hon skriver.

Är det nån som har mer info om Nimrod?
Citera
2009-07-13, 11:58
Medlem
Äh, låt Nimrod hållas. Jag retade mig på bloggen till en början men nu finner jag stort nöje i att läsa kommentarerna från alla puckade tjejer. Det måste vara knäckande för författaren att aldrig kunna skinka på sina fans dock.
Citera
2009-07-13, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iggy_
Äh, låt Nimrod hållas. Jag retade mig på bloggen till en början men nu finner jag stort nöje i att läsa kommentarerna från alla puckade tjejer. Det måste vara knäckande för författaren att aldrig kunna skinka på sina fans dock.
"författare"?
Gäller det inte fortfarande att man måste ha släppt minst 2 böcker för att få titulera sig författare? T ex Gynning/Rosing: Snart släpper Gynning sin 2:a bok. (räknar ej med mail-boken med Schulman) Rosing har bara släppt en.
Vem är författare?

Eller t ex Magdalena Graaf / Yesim / Carson Kressly (Fab 5)
Där har MG o YB släppt en bok var men CK har släppt 2- Han får kalla sig författare.
Citera
2009-07-13, 20:06
Medlem
keysters avatar
hon vek ut sig i slitz på 90 talet och blottade barmen på bilderna. jag mötte henne ganska ofta på en fotostudio då hon var make-up tjej. snäll men rätt "out there" om man säger så.
Citera
2009-07-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
"författare"?
Gäller det inte fortfarande att man måste ha släppt minst 2 böcker för att få titulera sig författare? T ex Gynning/Rosing: Snart släpper Gynning sin 2:a bok. (räknar ej med mail-boken med Schulman) Rosing har bara släppt en.
Vem är författare?

Eller t ex Magdalena Graaf / Yesim / Carson Kressly (Fab 5)
Där har MG o YB släppt en bok var men CK har släppt 2- Han får kalla sig författare.

Oj, kände inte till alla dessa regler ang att få kalla sig författare. Men du har förmodligen helt rätt.
Citera
2009-07-16, 10:41
Medlem
Ringblommas avatar
You wish!

Citat:
Ursprungligen postat av iggy_
Oj, kände inte till alla dessa regler ang att få kalla sig författare. Men du har förmodligen helt rätt.

Vad jag vet finns det ingen 2-böckersregel. Yesim såväl som Maggan Graaf som Gynning och en rad andra halvlosers kallar ju sig författare.

När det kommer till Nimrod så är jag rätt säker på att det är Yesim, eller i alla fall någon tjej. Fattar inte att en massa brudar går på skiten. De tror på allvar att det är en skitintelligent och supersnygg kille som skriver...hehe

Jag kommer i håg Yesim när hon var med i Masterpaln och jag fick intrycket att hon skulle göra i princip vad som h elst för att bli riktigt känd...så därför är det lite skumt att hon inte blivit det ännu.
Citera
2009-07-16, 12:39
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyster
hon vek ut sig i slitz på 90 talet och blottade barmen på bilderna. jag mötte henne ganska ofta på en fotostudio då hon var make-up tjej. snäll men rätt "out there" om man säger så.

De bilderna har ju fastnat på näthinnan om man säger så!
Citera
2009-07-28, 22:40
Medlem
Ytterligare lite input:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.10856390

Yesim skriver att hon gillar serier, batman i synnerhet, precis som nimrod. Så det är förmodligen hon. Lite trist tycker jag, jag hade hellre sett att det kom fram att det var en tjock datanerd som var bloggförfattaren. Det vore mer komiskt.
Citera
2009-07-29, 10:19
Medlem
AndrewDices avatar
Någon som läst hennes bok?
Skriver hon bra?
Den där nimrod skriver väl inte särskilt bra även om tusentals tjejer blir våta av bloggen.
Citera
2009-08-29, 00:21
Medlem
Krusidullas avatar
Nimrod är en kille. Yesim och han var ihop en sväng en tid innan hon var med i det där programmet. Vi umgicks en hel del på den tiden. Jag och min kille och dom två. Kommer ihåg deras förhållande som väldigt stormigt. Jag visste inte att dom fortfarande var vänner tills jag såg dom på Berns för några helger sen.
Han är trevlig. Om han är psykopat eller inte vet jag ingenting om men jag vet att han definitivt inte är Yesim. Han jobbade som journalist eller krönikör på den tiden. Någonting med skrivande var det. Jag minns att jag blev lite chockad över det för han är inte urtypen utseendemässigt för en skribent utan ser mer ut som nån kampsportskille.
Citera
2009-08-29, 00:26
Medlem
Krusidullas avatar
Ps. jag har läst boken. Den är mycket bra! Inget som går att jämföra med dom dokusåpa idioterna som Gynning och Graf utan det är en riktig roman bok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in