2009-07-12, 06:47
Medlem
Vilken teknologi i vardande tror ni att kommer att förändra världen mest under de kommande åren? Personligen tror jag sk "full immersion virtual reality" (vr som inte kan skiljas från verklighet) kommer att påverka världen mer än någon annan teknologi överhuvudtaget.

Vore kul att se vad ni andra tror!
Citera
2009-07-12, 06:49
Medlem
svampdamps avatar
Internet, bara början nu.
Citera
2009-07-12, 08:07
Medlem
Internet? Det är bara en övergående modefluga...
Citera
2009-07-12, 13:42
Medlem
StrongBads avatar
det ska bli intressant att se hur länge det nuvarande sättet att använda sig av datorn och internet (skärm, tangentbord, mus) kommer skilja sig från det som kommer användas i framtiden. Jag tänker då mycket på då datorn kommer bli en allt större del av våra liv, och på så sätt integreras mer naturligt. Jag tror då mycket på röstigenkänning och AI som kan reagera på detta. Tänk hemdatorn i iron man.
Citera
2009-07-12, 16:20
Medlem
otto motorn
Citera
2009-07-12, 16:27
Medlem
StrongBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
otto motorn

Utveckla, är du snäll
Citera
2009-07-12, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrongBad
Utveckla, är du snäll
Fyrtaktsmotorn, dessutom är "Ottomotorn" ett ord.
Citera
2009-07-12, 18:38
Medlem
adequates avatar
Nanoteknologi, augmented reality och stark AI är nog kandidater.
Citera
2009-07-12, 19:30
Medlem
tj.s avatar
Skynet!

Nä, men AI är väl något som kommer slå igenom inom några år, förhoppningsvis. Dessutom har de väl även kommit jävligt långt med nanoteknologi, bland annat forskas det om högteknologiskt damm, som kan forma sig till diverse figurer, stolar och soffor t. ex.
Citera
2009-07-12, 21:26
Medlem
Citat:
Utveckla, är du snäll

den vanliga kolv motorn som utväxlades av Otto och Disel som i dag hittas i allt från gräs klippare till bulldosers
Citera
2009-07-13, 02:16
Medlem
Transformers avatar
-> http://www.ted.com/talks/pattie_maes_demos_the_sixth_sense.html
Citera
2009-07-13, 02:20
Medlem
hejpodejs avatar
Citat:
det ska bli intressant att se hur länge det nuvarande sättet att använda sig av datorn och internet (skärm, tangentbord, mus) kommer skilja sig från det som kommer användas i framtiden. Jag tänker då mycket på då datorn kommer bli en allt större del av våra liv, och på så sätt integreras mer naturligt. Jag tror då mycket på röstigenkänning och AI som kan reagera på detta. Tänk hemdatorn i iron man.

Tror nog man kommer ha en skärm, tangentbord och mus, datorn och även sitt diskutrymme i sig kommer man nog kunna streama i framtiden. Tänker på OnLive
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in