2009-07-12, 01:33
Medlem
Om man har fått Doxyferm mot klamydia och ätit det i cirka 3-4 dagar, tror ni klamydian sannolikt är borta då?
Egentligen är kuren på 10 dagar. Men jag skulle kunna gissa på att klamydian oftast är botad redan efter ett par dagar, men att man ska äta hela kuren för att vara säker på att den går bort. Dock är det förstås en ren gissning från min sida!

Varför jag frågar är om det är relativt liten risk att smitta någon, efter 4 dagars kur, om man har oskyddat sex??
(inga moraliska pekpinnar nu, snälla)
Citera
2009-07-12, 01:35
Medlem
pherbl0ws avatar
Ät alla 10 dagarna, det kan stämma att det är botat nu till en viss del men slutar du bara såhär så kan det blossa upp igen på kort tid. Gör riktigt första gången nu så gör du också rätt för dig.

Om det är lätt att smitta någon eller inte och du inte heller vet om du är fri från det så ska du Inte och då menar jag inte försöka, eller tänkte du dra något krogragg så visst varför inte. Har hon inte mer vett i skallen så banka henne, men då har inte du någon medkänsla heller. Det är omöjligt att säga hur pass det smittar efter att det behandlats, tror det är väldigt inviduellt men oskyddat är inget jag skulle försöka mig på i första läget.
Citera
2009-10-14, 17:26
Medlem
jag vill gärna fortsätta på tråden.. det är så att min kur går ut på torsdag, jag skulle käka 2 första dagen och 1 respektive dag så att alla 10 tabletterna är slut.

Där emot håller jag på att träffa en tjej som absolut absolut var tvungen att ha sex med mig i natt och ville ta alla risker (eh ja hmm..) vi hade kondom och den sprack precis innan jag kom i henne,.

det värsta är ju nu om hon får det då får ju jag det igen..

hur stor är sannolikheten att hon får det ??

mvh
Citera
2009-10-14, 17:56
Avslutad
Jag skulle inte riskera det!

BTW. Jag flyttar tråden till Medicin och hälsa.
Citera
2009-10-14, 18:12
Medlem
Vad har ni för kurer egentligen? Jag fick en tretabletterskur. Två ena dagen och en dagen efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in