2009-07-11, 19:39
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Mina Rayban flög i backen ett par gånger imorse varpå sista flygturen landades på glaset så det blev en repa, mitt framför mitt jävla öga såklart.

Går det att fixa eller byta ut glasen på dessa? De kostade ju trots allt 1140kr så det är ju inget man slänger bara för en lite fesen repa.

Det är denna modellen:
http://i122.photobucket.com/albums/o248/Elajten/Bild1-16.png

Dom heter Rayban Predator RB 4037
Citera
2009-07-11, 19:55
Medlem
På mina gick det att byta ena glaset. Det var en beställningsvara och tog 3-4 dagar. Kontakta en optiker som säljer Ray Ban.
Citera
2009-07-11, 21:43
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leon01
På mina gick det att byta ena glaset. Det var en beställningsvara och tog 3-4 dagar. Kontakta en optiker som säljer Ray Ban.
Vad kostade det?
Citera
2009-07-11, 23:24
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Vad kostade det?

Även jag har lyckats med bedriften att lägga min raybans i marken så jag är också intresserad.
Citera
2009-07-13, 14:26
Medlem
BesserWissers avatar
Nå???
Citera
2009-07-13, 18:25
Medlem
OliTs avatar
Det kan nog skilja lite, men båda glasen på mina med G15-glas skulle kosta runt femhundringen när jag kollade.
Citera
2009-07-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Nå???
Men för fan, du har ju fått ett svar. Gå till din närmaste optiker som säljer Rayban.
Citera
2009-08-25, 12:33
Medlem
Nu kapar jag den här tråden.
Det är såhär att jag köpte ett par Rayban Wayfarer på Tradera (alltså äkta) men upptäckte nu i efterhand att glasen inte är svart.. utan mer "gröna".
Så jag undrar om det är möjligt att gå till någon optiker (eller något i den stilen) och få glasen utbytta?
Citera
2009-08-25, 12:39
Medlem
Idiotpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReAnimater
Nu kapar jag den här tråden.
Det är såhär att jag köpte ett par Rayban Wayfarer på Tradera (alltså äkta) men upptäckte nu i efterhand att glasen inte är svart.. utan mer "gröna".
Så jag undrar om det är möjligt att gå till någon optiker (eller något i den stilen) och få glasen utbytta?

Klart det är, allt de behöver göra är att de säljer just Ray Bans där.
Citera
2009-08-25, 12:40
Medlem
Rayban har väl en butik i NK om jag inte har helt fel?
Citera
2009-08-25, 22:48
Medlem
När farsans Ray-bans glas gick sönder lämnade han in dom på Synsam tror jag som lagade dom för 300 kr. När dom gick sönder hade dom ett mycket ljusare grönt glas (dom är från 50-talet, tror farfar köpte dom) som var mycket trevligare men uppenbarligen inte finns längre. Men som sagt, det går att byta glasen för en relativt billig penning (tycker jag) och jag tror det går att göra var som helst, bara dom säljer Ray-bans.
Citera
2009-08-25, 23:10
Medlem
Jag slog sönder ett glas på mina piloter, blev förbannad och slängde dem i en papperskorg. När jag skulle köpa nya blev jag upplyst om att det hade gått att få ett nytt glas för ett par hundra
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in