Nu kapar jag den här tråden.
Det är såhär att jag köpte ett par Rayban Wayfarer på Tradera (alltså äkta) men upptäckte nu i efterhand att glasen inte är svart.. utan mer "gröna".
Så jag undrar om det är möjligt att gå till någon optiker (eller något i den stilen) och få glasen utbytta?
Nu kapar jag den här tråden.
Det är såhär att jag köpte ett par Rayban Wayfarer på Tradera (alltså äkta) men upptäckte nu i efterhand att glasen inte är svart.. utan mer "gröna".
Så jag undrar om det är möjligt att gå till någon optiker (eller något i den stilen) och få glasen utbytta?
Klart det är, allt de behöver göra är att de säljer just Ray Bans där.
När farsans Ray-bans glas gick sönder lämnade han in dom på Synsam tror jag som lagade dom för 300 kr. När dom gick sönder hade dom ett mycket ljusare grönt glas (dom är från 50-talet, tror farfar köpte dom) som var mycket trevligare men uppenbarligen inte finns längre. Men som sagt, det går att byta glasen för en relativt billig penning (tycker jag) och jag tror det går att göra var som helst, bara dom säljer Ray-bans.
Jag slog sönder ett glas på mina piloter, blev förbannad och slängde dem i en papperskorg. När jag skulle köpa nya blev jag upplyst om att det hade gått att få ett nytt glas för ett par hundra