• 6
  • 7
2009-07-19, 23:22
Medlem
Quisabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuthura
och USA om du befinner dig p rtt plats. eller Tyskland.. Dr fr man ju knalla runt med 5 gram?

Jag har hrt till och med 7-8 g.
Men akta dig, polisen kanske har en dlig dag och inte gillar dig, och skickar dig till rtten fr 2 g, dr mlet nd avskrivs.
Citera
2009-07-26, 17:03
Medlem
HotBulldozers avatar
Det verkar vara omjligt att f Sativex frskrivet i det hr landet, och hitta rka i skne verkar omjligt, mssingen har vl ftt tag p allt verkar det som. S d blir det att importera norrifrn, odla sjlv eller glmma hela iden som gller... FUCK vad jag hatar det hr insnade landet.
Citera
2009-07-26, 17:51
Medlem
SunshineBlinds avatar
Hur kan du inte f tag p rka i skne? Du kan ju ka till danmark och kpa, eller g till en av de mnga mnga kranar som finns i Skne. Hell, jag bor lngt upp i norra Sverige och jag kan fixa i delar av Skne :S (PM undanbedes)

Men ja, jag hller med. Sverige r s galet insnat. Jag minns d jag var ung och trodde att alla vuxna var frnuftiga och logiska mnniskor som visste vad saker och ting handlade om. Sen vxte jag upp lite och insg att de inte r ett dugg bttre n ungdomar. Smre, i mnga fall. Bara bttre p att formulera sig. Under denna period i livet trodde jag dock fortfarande att staten var frnuftigt styrd och att allt gllde folkets vlfrd och att de var otroligt bra p att fixa med den. Sen vxte jag upp lite till och nu hnskrattar jag t statens dumheter. Fy fan allts. Vilken primitiv jvla vrld vi lever i.
Citera
2009-07-26, 18:46
Medlem
HotBulldozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Hur kan du inte f tag p rka i skne? Du kan ju ka till danmark och kpa, eller g till en av de mnga mnga kranar som finns i Skne. Hell, jag bor lngt upp i norra Sverige och jag kan fixa i delar av Skne :S (PM undanbedes)

Men ja, jag hller med. Sverige r s galet insnat. Jag minns d jag var ung och trodde att alla vuxna var frnuftiga och logiska mnniskor som visste vad saker och ting handlade om. Sen vxte jag upp lite och insg att de inte r ett dugg bttre n ungdomar. Smre, i mnga fall. Bara bttre p att formulera sig. Under denna period i livet trodde jag dock fortfarande att staten var frnuftigt styrd och att allt gllde folkets vlfrd och att de var otroligt bra p att fixa med den. Sen vxte jag upp lite till och nu hnskrattar jag t statens dumheter. Fy fan allts. Vilken primitiv jvla vrld vi lever i.

Jag knner inte s vldigt mnga mnniskor hr nere och d r det svrt att f tag p ngon som har.

Sverige r fantastiskt, man tror ibland att det r stenldern vi lever p, men d man tnker efter var folk smartare d!
Citera
2012-11-29, 02:12
Medlem
Har du provat hampfrolja? Jag vet att det inte r berusande men jag har hrt att det kan ha positiva efekter vid ADHD och det r dessutom lagligt.
Citera
2012-11-29, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LocoKush
Du kanske kan puffa spice istllet? Det r ju iallafall lagligt.

Att bruka spice eller andra syntetiska cannabinoider i medicinskt syfte r helt idiotiskt d det r en enda urtagen cannabinoid. Anledningen till att en del strains fungerar s bra medicinskt r att dessa har otroligt komplexa sammansttningar utav olika cannabinoider. Hitills har man kunnat hitta ver 60 olika cannabinoider i cannabisplantan. De enda cannabinoider som man hitills har kunnat faststlla fungerar bra medicinskt som fristende stabila cannabinoider r CBD och THC.

Alla cannabinoider har olika effekter och hur du intar dessa pverkar dig p olika vis.
Det r inte enbart CBD och THC som har medicinska egenskaper men det r dessa man hitills har kunnat frigra, stabilisera och kunnat bevisa fungerar enskilt.
Forskare, professorer, patienter samt aktivster vrlden ver hvdar dock fortfarande att det som gr cannabis s speciellt och att det fungerar spass bra inom specifika medicinska omrden r just den kompletta sammansttningen utav cannabinoider.

Vilken sorts cannabis det r spelar ocks roll fr vilken komma du har och kom ihg att rka cannabis r inte hlsosamt bara fr att plantan har medicinska egenskaper, rk r fortfarande hlsofarligt. Jag freslr att folk som vill anvnda cannabis i medicinskt syfte intar det oralt, som hudkrm eller anvnder en vaporizer.

Mvh,
SprangVilse
Citera
2012-11-29, 18:37
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotBulldozer
Jag har metamina fr min ADHD, dock knner jag att hampa skulle ha betydligt bttre effekt fr mig personligen, helst skulle jag vilja ha dem som komplemet till varandra.

Fr man inte i sverige anvnda cannabis som lkemedel? Jag hrde om att det nu ska finnas ett sdant i Canada och d borde det vl g att ta in p licens trots att det inte r ett godknt preparat i sverige, s r det ju med metamina?

Jag nmnde detta fr min lkare, och d var det bara bums att stlla sig att pissa d krringen sg p... r inte hampa en lttare "drog" n amfetamin? Jag tycker logiskt att det vore bttre att frskriva ett preparat som nstan inte alls r beroendeframkallande, istllet fr ett som man kan bli ordentligt torsk p? I mitt fall skulle man kunna sl tv flugor med en vxt d jag lider av en nerv i armen som gr ont, nej istllet skriver man ut amfetamin och tramadol till mig som kan ta livet av mig. Varfr denna hysteri d det jag har r betydligt farligare p alla vis?

En polare hade ver sin kompis en gng som har adhd (han tar concerta) och han har aldrig varit s lugn i sitt liv som nr han rkte p.. (min polare som knnt han i ngra r sa de och han borde ju veta hur han r :P)
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in