• 6
  • 7
2009-07-19, 23:22
Medlem
Quisabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuthura
och USA om du befinner dig på rätt plats. eller Tyskland.. Där får man ju knalla runt med 5 gram?

Jag har hört till och med 7-8 g.
Men akta dig, polisen kanske har en dålig dag och inte gillar dig, och skickar dig till rätten för 2 g, där målet ändå avskrivs.
Citera
2009-07-26, 17:03
Medlem
HotBulldozers avatar
Det verkar vara omöjligt att få Sativex förskrivet i det här landet, och hitta röka i skåne verkar omöjligt, mässingen har väl fått tag på allt verkar det som. Så då blir det att importera norrifrån, odla själv eller glömma hela iden som gäller... FUCK vad jag hatar det här insnöade landet.
Citera
2009-07-26, 17:51
Medlem
SunshineBlinds avatar
Hur kan du inte få tag på röka i skåne? Du kan ju åka till danmark och köpa, eller gå till en av de många många kranar som finns i Skåne. Hell, jag bor långt upp i norra Sverige och jag kan fixa i delar av Skåne :S (PM undanbedes)

Men ja, jag håller med. Sverige är så galet insnöat. Jag minns då jag var ung och trodde att alla vuxna var förnuftiga och logiska människor som visste vad saker och ting handlade om. Sen växte jag upp lite och insåg att de inte är ett dugg bättre än ungdomar. Sämre, i många fall. Bara bättre på att formulera sig. Under denna period i livet trodde jag dock fortfarande att staten var förnuftigt styrd och att allt gällde folkets välfärd och att de var otroligt bra på att fixa med den. Sen växte jag upp lite till och nu hånskrattar jag åt statens dumheter. Fy fan alltså. Vilken primitiv jävla värld vi lever i.
Citera
2009-07-26, 18:46
Medlem
HotBulldozers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Hur kan du inte få tag på röka i skåne? Du kan ju åka till danmark och köpa, eller gå till en av de många många kranar som finns i Skåne. Hell, jag bor långt upp i norra Sverige och jag kan fixa i delar av Skåne :S (PM undanbedes)

Men ja, jag håller med. Sverige är så galet insnöat. Jag minns då jag var ung och trodde att alla vuxna var förnuftiga och logiska människor som visste vad saker och ting handlade om. Sen växte jag upp lite och insåg att de inte är ett dugg bättre än ungdomar. Sämre, i många fall. Bara bättre på att formulera sig. Under denna period i livet trodde jag dock fortfarande att staten var förnuftigt styrd och att allt gällde folkets välfärd och att de var otroligt bra på att fixa med den. Sen växte jag upp lite till och nu hånskrattar jag åt statens dumheter. Fy fan alltså. Vilken primitiv jävla värld vi lever i.

Jag känner inte så väldigt många människor här nere och då är det svårt att få tag på någon som har.

Sverige är fantastiskt, man tror ibland att det är stenåldern vi lever på, men då man tänker efter var folk smartare då!
Citera
2012-11-29, 02:12
Medlem
Har du provat hampfröolja? Jag vet att det inte är berusande men jag har hört att det kan ha positiva efekter vid ADHD och det är dessutom lagligt.
Citera
2012-11-29, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LocoKush
Du kanske kan puffa spice istället? Det är ju iallafall lagligt.

Att bruka spice eller andra syntetiska cannabinoider i medicinskt syfte är helt idiotiskt då det är en enda urtagen cannabinoid. Anledningen till att en del strains fungerar så bra medicinskt är att dessa har otroligt komplexa sammansättningar utav olika cannabinoider. Hitills har man kunnat hitta över 60 olika cannabinoider i cannabisplantan. De enda cannabinoider som man hitills har kunnat fastställa fungerar bra medicinskt som fristående stabila cannabinoider är CBD och THC.

Alla cannabinoider har olika effekter och hur du intar dessa påverkar dig på olika vis.
Det är inte enbart CBD och THC som har medicinska egenskaper men det är dessa man hitills har kunnat frigöra, stabilisera och kunnat bevisa fungerar enskilt.
Forskare, professorer, patienter samt aktivster världen över hävdar dock fortfarande att det som gör cannabis så speciellt och att det fungerar såpass bra inom specifika medicinska områden är just den kompletta sammansättningen utav cannabinoider.

Vilken sorts cannabis det är spelar också roll för vilken åkomma du har och kom ihåg att röka cannabis är inte hälsosamt bara för att plantan har medicinska egenskaper, rök är fortfarande hälsofarligt. Jag föreslår att folk som vill använda cannabis i medicinskt syfte intar det oralt, som hudkräm eller använder en vaporizer.

Mvh,
SprangVilse
Citera
2012-11-29, 18:37
Medlem
xarxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotBulldozer
Jag har metamina för min ADHD, dock känner jag att hampa skulle ha betydligt bättre effekt för mig personligen, helst skulle jag vilja ha dem som komplemet till varandra.

Får man inte i sverige använda cannabis som läkemedel? Jag hörde om att det nu ska finnas ett sådant i Canada och då borde det väl gå att ta in på licens trots att det inte är ett godkänt preparat i sverige, så är det ju med metamina?

Jag nämnde detta för min läkare, och då var det bara bums att ställa sig att pissa då kärringen såg på... Är inte hampa en lättare "drog" än amfetamin? Jag tycker logiskt att det vore bättre att förskriva ett preparat som nästan inte alls är beroendeframkallande, istället för ett som man kan bli ordentligt torsk på? I mitt fall skulle man kunna slå två flugor med en växt då jag lider av en nerv i armen som gör ont, nej istället skriver man ut amfetamin och tramadol till mig som kan ta livet av mig. Varför denna hysteri då det jag har är betydligt farligare på alla vis?

En polare hade över sin kompis en gång som har adhd (han tar concerta) och han har aldrig varit så lugn i sitt liv som när han rökte på.. (min polare som kännt han i några år sa de och han borde ju veta hur han är :P)
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in