Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2003-12-03, 00:43
Medlem
Polluxs avatar
Det är lite konstigt när medlemmar som jag som knappt har varit registrerad någon längre tid har fått statusen senior. Att visa statusen bannad är däremot väldigt bra.
Citera
2003-12-03, 23:41
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Hmmm kan man bli ngt bättre än Senior Member?

LET´S POST
...och så skojar vi inte om posthoreri, detta djävulens påfund.
Citera
2003-12-03, 23:47
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoz
Hmmm kan man bli ngt bättre än Senior Member?

LET´S POST

Ja, om du skräppostar för mycket så får du texten "Banned" istället och du slipper fundera på postningar mer...
Citera
2003-12-03, 23:48
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Ja, om du skräppostar för mycket så får du texten "Banned" istället och du slipper fundera på postningar mer...
Bra rutet!
Citera
2003-12-04, 00:09
Bannlyst
Jag har väl inget direkt emot ett "statussystem" på Flashback,
men jag ser det inte som en nödvändighet heller - speciellt som det
endast baseras på antalet poster. Som någon tidigare sa vore det bättre med en kvalitativ bedömning. Men hur skulle då denna gå till? Jag tror desvärre att det är svårt att genomföra i praktiken, om man nu inte skulle ta och anamma det som vissa forum använder - ett sk. röstsystem där användare får betygsätta ett visst inläggs kvalitet på en femgradig skala. Dock ser jag en massa problem där också i stil med en massa tjafs om varför en viss person fick såpass låga betyg på den posten och yadda-yada... osv...
summa sumarum tycker jag det funkar bra som det gör nu.
Citera
2003-12-04, 00:14
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stargazer
Jag har väl inget direkt emot ett "statussystem" på Flashback,
men jag ser det inte som en nödvändighet heller - speciellt som det
endast baseras på antalet poster. Som någon tidigare sa vore det bättre med en kvalitativ bedömning. Men hur skulle då denna gå till? Jag tror desvärre att det är svårt att genomföra i praktiken, om man nu inte skulle ta och anamma det som vissa forum använder - ett sk. röstsystem där användare får betygsätta ett visst inläggs kvalitet på en femgradig skala. Dock ser jag en massa problem där också i stil med en massa tjafs om varför en viss person fick såpass låga betyg på den posten och yadda-yada... osv...
summa sumarum tycker jag det funkar bra som det gör nu.

Jag skulle gissa på att Status-systemet kom på köpet när admin lade in möjligheten att ändra titeln automatiskt istället för att han ska behöva göra det manuellt när någon bannas eller blir moderator.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in