2009-08-25, 02:49
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeyg
frågan är ju vem som är misslyckad! kanske folk som sitter här dygnet runt och inte har något annat för er. synd att säga men det är väl tur att det händer något ibland....ni måste ju tycka det är lite roligt så ni har något att prata om.

En del ja men tror du missförstått många. Många studerar eller har intresse av kriminalitet och tycker att det är intressant att följa. Brott händer oavsett om detta forum finns eller inte. Sen att forumet får fram identitet av dem iblandande är även det en bonus då vi idag lever i ett media-samhälle och vår nyfikenhet är svår att tämja.. Forumet får fram lika mycket information som tidningarna och man väljer att läsa det vart man vill. Är det svar på din fråga?
Citera
2009-08-25, 02:52
Medlem
Bugslife.s avatar
Citat:
Asså för det första så är inte denis dömd för något än så du vet inte om han är en mördare! finns inga som helst bevis för det än. för det andra är det denis pappa du snackar med och tro fan man ställer upp för sin son i alla lägen. det hade i alla fall jag gjort. man kan tycka saker är fel men man ställer likt förbannat upp både när det gäller familj och vänner. skulle hans egna far vända honom ryggen eller???

Hans far borde sagt:

OK! min son om det är som du säger har du inget att dölja, vi går tillsammans till polisen och jag står bakom dig 100%. Det är ett rätt agerande av en far
Citera
2009-08-25, 05:38
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Hans far borde sagt:

OK! min son om det är som du säger har du inget att dölja, vi går tillsammans till polisen och jag står bakom dig 100%. Det är ett rätt agerande av en far

Ja det är rätt tänkt, har man inget att dölja så är det bara att åka in till Farbror blå. Undrar just vad Sillbersky sa. Om nu Denis fick tag i honom. Förmodligen samma ord. Trots alla goda tips man har suttit här och givit Denis och hans far så har dom inte fallit i god jord.. Istället så har fadern ägnat sin tid här på fb med att spy galla över den döde. Som inte kan försvara sig själv. Man skulle kunna tro att det var Denis som var död och Emanuell var mördaren.

Det hela är så otroligt dumt agerat av NickH att man baxnar, istället för att på ett sansat sätt ge sin synpunkt på det så vräker han ur sig otidigheter i parti och minut. Och sänker på så vis sin egen och sin son,s trovärdighet.

Det är knappast så en fader skall uppträda. Jag kan ha förståelse för att han kan vara pressad mm. Men att agera på detta vis stärker knappast deras aktier. ajaj, snacka om att skita i det blå skåpet.

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-08-25, 07:16
Bannlyst
Citat:
=mikeyG]frågan är ju vem som är misslyckad! kanske folk som sitter här dygnet runt och inte har något annat för er. synd att säga men det är väl tur att det händer något ibland....ni måste ju tycka det är lite roligt så ni har något att prata om.

Jaha, så man är helt plötsligt misslyckad om man sitter på ett forum 24/7. Jag trodde det var ifall man inte klarade av något i livet , de praktiska sakerna, följa lagar,ta ansvar för sitt handlande, stå sitt straff för saker som man gjort som i allmänhetens ögon inte ses som väldigt bra.

Men som någon sa : Det finns dem som studerar som är väldigt intresserad av kriminologi och därför följer man denna tråden. Sen att det har kommit in en åsna i tråden nu gör det hela mera tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Ja det är rätt tänkt, har man inget att dölja så är det bara att åka in till Farbror blå. Undrar just vad Sillbersky sa. Om nu Denis fick tag i honom. Förmodligen samma ord. Trots alla goda tips man har suttit här och givit Denis och hans far så har dom inte fallit i god jord.. Istället så har fadern ägnat sin tid här på fb med att spy galla över den döde. Som inte kan försvara sig själv. Man skulle kunna tro att det var Denis som var död och Emanuell var mördaren.

Det hela är så otroligt dumt agerat av NickH att man baxnar, istället för att på ett sansat sätt ge sin synpunkt på det så vräker han ur sig otidigheter i parti och minut. Och sänker på så vis sin egen och sin son,s trovärdighet.

Det är knappast så en fader skall uppträda. Jag kan ha förståelse för att han kan vara pressad mm. Men att agera på detta vis stärker knappast deras aktier. ajaj, snacka om att skita i det blå skåpet.

M.V.H.
jamsson.

+1 bra skrivet!!
Citera
2009-08-25, 10:27
Medlem
Citat:
Asså för det första så är inte denis dömd för något än så du vet inte om han är en mördare! finns inga som helst bevis för det än. för det andra är det denis pappa du snackar med och tro fan man ställer upp för sin son i alla lägen. det hade i alla fall jag gjort. man kan tycka saker är fel men man ställer likt förbannat upp både när det gäller familj och vänner. skulle hans egna far vända honom ryggen eller???

Det är ingen som säger att hans far ska vända honom ryggen.
Diskussionen handlar ju inte om det.
Hot om gravskändning, lämplig förälder-när är man det?
Hur man försvarar sitt barn handlar det mer om.
Hur man tänker och gör.

Personligen så är jag glad för min pappa han skulle inte försvara mig på detta sätt. Han skulle prata med mig och be mig göra det rätta, uppmana mig att berätta vad som hände. Blev jag dömd skulle han se till att jag inte saknade något i fängelset, om jag blev dömd och fick fängelse, stötta mig, hjälpa mig med lägenhet när jag kommer ut och se till att jag kommer på fötter. Om jag själv inte skulle klara det och det känns skönt att veta det.
Citera
2009-08-25, 15:00
Medlem
NickHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugslife.
Hans far borde sagt:

Fan vad enkelt det är när man heter Svensson eller Johansson i Efternamn. Då kanske det funkar så, alla vet att utlänningar blir lättare dömda.
En Halavac har aldrig blivit rättvist behandlat av SVENSKA MYNDIGHETER.
Varför skulle det blir den här gången bättre?
Citera
2009-08-25, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickH
Fan vad enkelt det är när man heter Svensson eller Johansson i Efternamn. Då kanske det funkar så, alla vet att utlänningar blir lättare dömda.

Helt rätt av svenska myndigheter, en halavac borde slängas in i en bur då den föds och sitta där tills den dör. Det hade varit så mycke bättre för hela samhället.
Citera
2009-08-25, 16:10
Medlem
Citat:

Citat:
Din lilla anonyma fitta kontakta mig om tid och plats.

Inte för att jag tror att SVERIGES myndigheter behandlar folk efter namn men om det nu vore så illa som du säger så har de väl inte som en slump valt ut ert namn och tjoat; DET ÄR DEM VI SKA BEHANDLA PÅ MEST FRUKTANSVÄRDA SÄTT FÖR DOM HETER HALAVAC! Utan jag tror mer att ni har skapat ert eget helvete och förstår inte själva att det ni gör är fel och på det viset tror ni att ni blivit orättvist behandlade. Det kan man kalla patetiskt!

Man ser ju bara hur du agerar här. Du verkar inte dra dig för att skriva saker som kan uppfattas på ganska dåligt sätt trots att det sätter din som i sämre dager. Men folk kanske förstår varför Denis är som han är nu. Han kan inte haft det så lätt med dig som far.

Du borde vara stolt, din son verkar gå i dina fotspår! Grattis
Citera
2009-08-25, 19:16
Medlem
NickHs avatar
Hjälp! Vem???

Vissa trivs med sig själv och ändå går de in här och söker kontakt. Skriver en massa skit om folk det bara har läst i pressen. Nej ni behöver inte hjälp, ni är 100% friska. Jag däremot är helt knäpp min son är inblandad i något men vad fan gör jag här? Jag har familj, vänner över hela Världen och jag har jobb jag har ett liv trots allt som hänt. Men JAG behöver hjälp!!!
Citera
2009-08-25, 19:17
Medlem
Herr_Oins avatar
Återigen en massa OT raderat.

Följande användare har misskött sig så grovt att de får en tillsägelse:

Dinglarn84
NickH
rage-x
mikeyg

Vissa bättrar sig då aldrig...

/Mod
Citera
2009-08-25, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drac

om så mina ungar vore 30 år skulle jag hjälpa dom med saker dom inte fixar själva när det gäller sånna här saker och vore det så att dom vore skyldiga till et brott som typ misshandel så skulle jag ge dom tips om hur dom skulle gå tillväga för att klara sig så lindrigt undan som möjligt inte för att jag försvarar brott men man ser ju om de sina

Vad skulle han få ut av det? Det finns bevis som skulle kunna fälla honom vare sig han är skyldig eller inte.
Citera
2009-08-25, 19:19
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:
Vissa trivs med sig själv och ändå går de in här och söker kontakt. Skriver en massa skit om folk det bara har läst i pressen. Nej ni behöver inte hjälp, ni är 100% friska. Jag däremot är helt knäpp min son är inblandad i något men vad fan gör jag här? Jag har familj, vänner över hela Världen och jag har jobb jag har ett liv trots allt som hänt. Men JAG behöver hjälp!!!
Ja det har jag också insett att du behöver, i alla fall sen jag läste att du ska skita och pissa på en mördads grav.
För så resonerar inte en frisk människa, men finns säkert hjälp att få om du söker psykvård..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in