Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-09-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazmazta
Är SD så dåliga på att engagera sin potentiella väljare att personen i fråga inte ens vet om att det är val?
Kolla antalet röster per enskilt parti och jämför med riksdagsvalet.

Inser du inte att flertalet av alla partiers väljare inte är engagerade så är det ju ditt problem.

Att valdeltagandet är lågt drabbar alla partier.
Citera
2009-09-21, 00:29
Medlem
Citat:
Vad är alla SD-anhängares spontana reaktion på resultatet? Såg nån optimistjolle här inne sikta på 50.000 röster...med facit i hand nås inte ens hälften, besvikelse eller?

Jag gör antagandet att röstningsbenägenheten bland SD-röstare är högre i ett kyrkoval än "gemene mans" (folk som inte är engagerade men släpar sig till vallokalerna lagom till riksdagsvalet) röstningsbenägenhet, vad tror ni om detta? Efter detta tror jag inte SD tar sig in i riksdagen.

Jag (och många andra?) har gått ur Svenska Kyrkan och kunde därför inte rösta idag. Det kan jag dock göra nästa år i Riksdagsvalet.
Citera
2009-09-21, 00:31
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Är du så cynisk att du tror på det själv?
Inte särskilt långsökt. Både media och politiker har visat att ändamålen helgar medlen när det kommer till att smutskasta SD. Folk tror i sin okunskap att de gör en god gärning genom att stoppa SD. Att SDs valsedlar försvunnit på många platser är ytterligare tecken på fult spel.
Citera
2009-09-21, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen1897
Kolla antalet röster per enskilt parti och jämför med riksdagsvalet.

Inser du inte att flertalet av alla partiers väljare inte är engagerade så är det ju ditt problem.

Att valdeltagandet är lågt drabbar alla partier.

Jo, fast min teori gick ju ut på att SD drabbas mindre och du presenterar iaf ingenting som motsäger det.
Citera
2009-09-21, 00:32
Medlem
CJFs avatar
Citat:
Är du så cynisk att du tror på det själv?

Då gillar jag min teori bättre.

Faktiskt så tror jag att man har anledning att misstänka ett visst mått av valfusk. Tyvärr.

Du ska inte tro att de väljare som röstat SD är idioter som inte kan hantera penna och papper. Eftersom de flesta i Sverige överlag inte känner till att det är Kyrkoval så kan vi dra slutsatsen att de som går och röstar är ganska politiskt aktiva.

Jag kan ha fel, men jag menar ändå att de flesta som är politiskt aktiva ändå har rätt bra koll på hur de ska tillväga när de röstar. Gör man sig besväret att ta sig förbi en vallokal så har man också klart för sig vad man ska göra där.
Citera
2009-09-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jag (och många andra?) har gått ur Svenska Kyrkan och kunde därför inte rösta idag. Det kan jag dock göra nästa år i Riksdagsvalet.

Du tror inte det är minst lika många potentiella väljare som skulle röstat på andra partier som gått ur svenska kyrkan?
Citera
2009-09-21, 00:33
Medlem
Citat:
Är SD så dåliga på att engagera sin potentiella väljare att personen i fråga inte ens vet om att det är val?

Men är du fläng? De flesta svenskar bryr sig inte om Kyrkovalet.
Citera
2009-09-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CJF
Faktiskt så tror jag att man har anledning att misstänka ett visst mått av valfusk. Tyvärr.

Du ska inte tro att de väljare som röstat SD är idioter som inte kan hantera penna och papper. Eftersom de flesta i Sverige överlag inte känner till att det är Kyrkoval så kan vi dra slutsatsen att de som går och röstar är ganska politiskt aktiva.

Jag kan ha fel, men jag menar ändå att de flesta som är politiskt aktiva ändå har rätt bra koll på hur de ska tillväga när de röstar. Gör man sig besväret att ta sig förbi en vallokal så har man också klart för sig vad man ska göra där.

Jag tror inte att de som röstat SD är idioter, jag tror bara att det finns fler som röstar på SD som inte förstår hur man ska göra än det finns till majoriteten av andra partiers väljare. Det är min högst ovetenskapliga personliga åsikt, ja.
Citera
2009-09-21, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olvik

Vad har det med saken att göra?
Citera
2009-09-21, 00:36
Medlem
Citat:
Jo, fast min teori gick ju ut på att SD drabbas mindre och du presenterar iaf ingenting som motsäger det.

Att SD har flest potentiella väljare bland unga män?
Citera
2009-09-21, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olvik
Nej, han är blatte. Det räcker liksom...
Citera
2009-09-21, 00:38
Medlem
Citat:
Vad har det med saken att göra?

Nu är du löjlig. Gå och lägg dig om du inte har nåt vettigt att tillföra disskusionen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in