Resultat: På vilken nomineringsgrupp i Trossamfundet Svenska kyrkan på nationell nivå kommer du
Arbetarepartiet - Socialdemokraterna
3,26%
16 röster
Camelotpartiet
0%
0 röster
Centerpartiet
0,20%
1 röster
Elävä seurakunta -- Levande församling
0,20%
1 röster
FRIMODIG KYRKA
6,72%
33 röster
Folkpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
GABRIEL
0,20%
1 röster
Kristdemokrater i Svenska kyrkan
0,61%
3 röster
Kyrklig samverkan i Visby stift
0%
0 röster
Miljöpartister i Svenska kyrkan
1,02%
5 röster
Moderata Samlingspartiet
1,22%
6 röster
Partipolitiskt obundna i Svenska kyrkan
2,24%
11 röster
Personvalslistan Kyrkligt(KyS)Samarbete
0%
0 röster
SPI Seniorpartiet
0%
0 röster
Skanör Falsterbo Kyrkans Väl
0,20%
1 röster
Sverigedemokraterna
29,74%
146 röster
kyrkan Ung i Kyrkan
0%
0 röster
kyrkan Vänstern i Svenska Kyrkan
0,81%
4 röster
ÖPPEN KYRKA -- en kyrka för alla
0,61%
3 röster
Jag är en soffliggare
6,52%
32 röster
Jag är inte medlem i Trossamfundet Svenska kyrkan
22,20%
109 röster
Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad
1,22%
6 röster
Jag bojkottar valet
16,29%
80 röster
Jag kommer att rösta, men inte på nationell nivå
0,20%
1 röster
?????
5,50%
27 röster
2009-07-31, 03:04
Medlem
Carpe Diems avatar
Växjö stift Emmaboda kyrkliga samfällighet Samlingslista för Emmaboda kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Forsheda kyrkliga samfällighet Samlingslista för Forsheda Kyrkl.samf. Forsheda samfällighet
Växjö stift Färgaryd-Femsjö kyrkliga samfällighet Färgaryd-Femsjö kyrkliga samfällighet - Kyrkan i Centrum samfällighet
Växjö stift Färgaryd-Femsjö kyrkliga samfällighet Kyrkan och Samhället i Färgaryd-Femsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Gislaveds kyrkliga samfällighet Borgerlig samverkan i Gislaveds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Gislaveds kyrkliga samfällighet Bosebo Kyrkliga Gemenskap i Gislaveds Kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Gislaveds kyrkliga samfällighet Våthults församlings samlingslista i Gislaveds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Gränna-Visingsö kyrkliga samfällighet Kyrkans vänner i Gränna i Gränna-Visingsö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Gränna-Visingsö kyrkliga samfällighet Visingsö Bästa i Gränna-Visingsö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Göteryds kyrkliga samfällighet Pastoratslistan i Göteryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Huskvarna kyrkliga samfällighet Samverkan i Huskvarna kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Högsby kyrkliga samfällighet Församlingens Väl i Högsby Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Högsby kyrkliga samfällighet Kyrkans Framtid i Högsby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Högsby kyrkliga samfällighet Kyrklig samverkanslista i Högsby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Högsby kyrkliga samfällighet Samlingslista i Högsby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Jönköpings kyrkliga samfällighet SAMLING FÖR KYRKAN I JÖNKÖPINGS KYRKLIGA SAMFÄLLIGHET samfällighet
Växjö stift Kalmar kyrkliga samfällighet Borgerlig Samling i Kalmar kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Kävsjö kyrkliga samfällighet Kyrklig Enhet i Kävsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Lenhovda-Herråkra kyrkliga samfällighet Kyrka i tiden i Lenhovda-Herråkra kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Ljungby kyrkliga samfällighet Församlingarnas framtid i Ljungby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Ljungby kyrkliga samfällighet Församlingsgruppen Maria i Ljungby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Ljungby kyrkliga samfällighet Kyrkfolket i Ljungby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Ljungby kyrkliga samfällighet Torpa Församlings Bästa i Ljungby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Ljungby kyrkliga samfällighet Ungdomsgruppen Maria i Ljungby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Långaryds kyrkliga samfällighet Gemensam framtid i Långaryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Långaryds kyrkliga samfällighet Kyrkan i Tiden i Långaryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Långaryds kyrkliga samfällighet Levande kyrka i Långaryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Moheda kyrkliga samfällighet Kyrkans Väl i Moheda Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Moheda kyrkliga samfällighet Levande kyrka i Moheda kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Mönsterås-Fliseryds kyrkliga samfällighet Din kyrka i Mönsterås-Fliseryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Mönsterås-Fliseryds kyrkliga samfällighet Fliseryds kyrka i Mönsterås-Fliseryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Norra Sandsjö kyrkliga samfällighet Kyrkan i centrum i Norra Sandsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Norra Sandsjö kyrkliga samfällighet Kyrkans Framtid i Norra Sandsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Norra Sandsjö kyrkliga samfällighet Kyrkligt samarbete i Norra Sandsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Norra Ölands kyrkliga samfällighet Kyrkans Väl i Norra Ölands Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Reftele kyrkliga samfällighet Kyrklig gemenskap i Reftele kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Reftele kyrkliga samfällighet Kållerstadslistan i Reftele kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Reftele kyrkliga samfällighet Ås Kyrka i tiden i Reftele kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Ryssby kyrkliga samfällighet Kyrkan i tiden i Ryssby församling samfällighet
Växjö stift Ryssby kyrkliga samfällighet Kyrklig gemenskap i Ryssby-Tutaryd-Agunnaryd Ryssby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Sjösås kyrkliga samfällighet Kyrkans framtid i Sjösås kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Skatelövs kyrkliga samfällighet Samlingslistan i Skatelövs kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Sävsjö kyrkliga samfällighet För kyrkans bästa i Sävsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Sävsjö kyrkliga samfällighet Gladare församlingsliv i Sävsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Sävsjö kyrkliga samfällighet Hjälmseryds församlingslista i Sävsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Sävsjö kyrkliga samfällighet Kyrkans Samling i Sävsjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Södermöre kyrkliga samfällighet Mortorps samförståndslista i Södermöre kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Södermöre kyrkliga samfällighet Politiskt fria i Södermöre kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Södra Ölands kyrkliga samfällighet KYRKLIG SAMLINGSLISTA för Södra Ölands kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Södra Ölands kyrkliga samfällighet Kyrkans framtid i Södra Ölands kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Södra Ölands kyrkliga samfällighet Kyrklig gemenskap i Södra Ölands kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Södra Ölands kyrkliga samfällighet Sydspetsen i Södra Ölands kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Söraby kyrkliga samfällighet Kyrkans Väl i Söraby kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Tingsryds kyrkliga samfällighet Församlingarnas Väl i Tingsryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Tingsryds kyrkliga samfällighet Linneryds Kyrkas Framtid i Tingsryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Tofteryds kyrkliga samfällighet Aktiv församling i Tofteryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Tofteryds kyrkliga samfällighet Kyrklig samverkan i Tofteryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Tofteryds kyrkliga samfällighet Svenska kyrkans väl i Tofteryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Tofteryds kyrkliga samfällighet Åkers samlingslista i Tofteryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Torsås kyrkliga samfällighet Gullabolistan i Torsås kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Torsås kyrkliga samfällighet Samlingslistan i Torsås kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Traryd-Hinneryds kyrkliga samfällighet Kyrkans Vänner i Traryd-Hinneryds kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Traryd-Hinneryds kyrkliga samfällighet Kyrkans samlingslista i Traryd-Hinneryd kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Vetlanda kyrkliga samfällighet Kyrkans väl i Vetlanda kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Virestad-Härlunda kyrkliga samfällighet AKTIV KYRKA i Virestad-Härlunda kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Virestad-Härlunda kyrkliga samfällighet Kyrkligt Samarbete i Virestad-Härlunda Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Vislanda-Blädinge kyrkliga samfällighet Kyrkan i tiden i Vislanda-Blädinge kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Vislanda-Blädinge kyrkliga samfällighet LEVANDE KYRKA i Vislanda-Blädinge kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Voxtorps kyrkliga samfällighet Kyrkan i centrum i Voxtorps kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Värnamo kyrkliga samfällighet Fryelegruppen i Värnamo Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Värnamo kyrkliga samfällighet GLADARE FÖRSAMLINGSLIV I VÄRNAMO KYRKLIGA SAMFÄLLIGHET samfällighet
Växjö stift Värnamo kyrkliga samfällighet Nydalalistan i Värnamo kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Växjö kyrkliga samfällighet Kalvsvikslistan i Växjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Växjö kyrkliga samfällighet Kyrkans Väl i Växjö kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Åseda-Nottebäcks kyrkliga samfällighet Aktiv kyrka i Åseda-Nottebäcks kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Åseda-Nottebäcks kyrkliga samfällighet Kyrkans framtid i Åseda-Nottebäcks kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Åseda-Nottebäcks kyrkliga samfällighet Nystart i Nottebäck i Åseda-Nottebäcks Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Östra Torsås kyrkliga samfällighet Borgerlig Samling i Östra Torsås kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Östra Torsås kyrkliga samfällighet Jäts lista Bladh i Östra Torsås kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Östra Torsås kyrkliga samfällighet Jäts lista Petersson i Östra Torsås Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Östra Torsås kyrkliga samfällighet Kyrkans väl i Jäts församling i Östra Torsås Kyrkliga samfällighet samfällighet
Växjö stift Östra Torsås kyrkliga samfällighet Levande Församling i Östra Torsås Kyrkliga Samfällighet samfällighet
Växjö stift Östra Torsås kyrkliga samfällighet Samverkan i Östra Torsås kyrkliga samfällighet samfällighet
Citera
2009-07-31, 03:05
Medlem
Carpe Diems avatar
Jag tror jag avstår från en omröstning där alla nomineringsgrupper finns med...
Citera
2009-07-31, 09:36
Medlem
Krappfiskarns avatar
"Jag är inte 16 år gammal, så jag är inte röstberättigad"

Citera
2009-07-31, 11:23
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Det blir Frimodig kyrka för min del. Främst för att de vill avsäga sig vigselrätten, men också för att de verkar mer sympatiska än gamla avdankade politiker.
Citera
2009-07-31, 11:52
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Det blir Frimodig kyrka för min del. Främst för att de vill avsäga sig vigselrätten, men också för att de verkar mer sympatiska än gamla avdankade politiker.
Jag håller med dig, politiker, som styr kyrkan för politikens skull, har ingenting där att göra, in med kyrkans män och kvinnor!
Citera
2009-07-31, 12:19
Medlem
Jag håller med om att politiker inte ska bestämma i kyrkan, inte ens politiker som jag känner viss sympati med. Samtidigt toppar SD med en präst från Göteborg som jag kan tänka mig att rösta på. Nu bor jag i Mälardalen och antar att min röst i vilket fall inte kommer att tillfalla honom? Kanske det blir Frimodig Kyrka för mig.
Citera
2009-08-01, 00:21
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Skönt att se att det finns fler som tänker likadant som jag.

Olvik: Givetvis bör du inte rösta på SD även om du hyser sympati för partiets åsikter. Om du anser att politiken bör hållas från kyrkan bör du tänka över andra alternativ, och då kan Frimodig Kyrka vara ett.
Citera
2009-08-06, 03:59
Medlem
nickeh84s avatar
Frimodig Kyrka känns som det bästa valet, helt klart.
Citera
2009-08-06, 04:15
Medlem
Julistajas avatar
Rösta? Jag hade för mig att Jesus sa till oss att vi inte skulle vara en del av "världen" (med tanke på att han faktiskt flydde fältet när dom ville göra honom till kung) ska vi då som sanna kristna rösta på regeringar som Jesus uppenbarligen ska förstöra förr eller senare? Ja, jag tänker faktiskt på profetian i Daniel 2:44: "Men i de kungarnas dagar skall himmelens Gud upprätta ett rike som aldrig i evighet skall förstöras och vars makt inte skall överlämnas till något annat folk. Det skall krossa och göra slut på alla dessa andra riken, men själv skall det bestå för evigt."

Om nu Guds rike ska krossa alla dessa "andra riken".. ska vi då rösta på dessa?

Har funderat på detta en hel del och

Joh 17:16 De är inte av världen, liksom inte heller jag är av världen. (SFB)

(Jag bojkottar valet)
Senast redigerad av Julistaja 2009-08-06 kl. 04:19.
Citera
2009-08-06, 13:09
Medlem
Marckuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Rösta? Jag hade för mig att Jesus sa till oss att vi inte skulle vara en del av "världen" (med tanke på att han faktiskt flydde fältet när dom ville göra honom till kung) ska vi då som sanna kristna rösta på regeringar som Jesus uppenbarligen ska förstöra förr eller senare? Ja, jag tänker faktiskt på profetian i Daniel 2:44: "Men i de kungarnas dagar skall himmelens Gud upprätta ett rike som aldrig i evighet skall förstöras och vars makt inte skall överlämnas till något annat folk. Det skall krossa och göra slut på alla dessa andra riken, men själv skall det bestå för evigt."

Om nu Guds rike ska krossa alla dessa "andra riken".. ska vi då rösta på dessa?

Har funderat på detta en hel del och

Joh 17:16 De är inte av världen, liksom inte heller jag är av världen. (SFB)

(Jag bojkottar valet)

Jag kommer snart att lämna svenska kyrkan, men samtidigt tycker jag att det är bättre att svenska kyrkan återställs som en någotsånär självständig kristen kyrka (än att den styrs av infiltratörer, lobbyister och politiker).
Citat:
Förförelser måste ju komma; men ve den människa genom vilken förförelsen kommer!
Så är det skrivet. Frimodig kyrka vill avskaffa politikerstyret av kyrkan, så det borde vara ett alternativ även för dig.
Citera
2009-08-09, 21:24
Bannlyst
Röstade SD.

Moderator: Flytta tråden till PI istället. Den hör inte hemma här. Det här är politik.
Citera
2009-08-09, 21:31
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Förstår inte att det är så många som är medlemmar i svenska kyrkan, religiösa dårar är ni allihopa som röstar. Har inte religioner haft sin tid, är det inte dags att gå vidare?

Snart kommer det väl massa flygblad genom brevlådan igen, som om det inte räcker med jehovas och deras propaganda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in