2009-07-10, 19:27
Medlem
Hej!

Jag har tränat i ca 1½ år medans kanske ½ år 5 dagar i veckan.
Jag är inte nöjd med den muskelutvecklingen jag har fått så jag skissar ner här nedan hur mitt träningsprogram + vad jag äter ser ut så kanske ni kan hjälpa mig på rätt spår?

Om mig:

1,85 lång väger ca 82 kilo. Gått upp ungefär 6-7 kilo sedan jag tränade + minskat lite på fett så kanske 8-9 kilo i muskler på 1½ år. Ser jag inte riktigt som ok har som mål att gå upp till ca 90 se ut att man tränar helt enkelt.

Måndag: biceps/triceps/underarmar
Tisdag: Axlar + mage
Onsdag: bröst
Torsdag: rygg + mage
Fredag: ben + ev någon magövning
Lördag: Vila
Söndag: Vila

Kör 4-6 reptitioner på varje set samt max 9 set per muskelgrupp.

Frukost: havregrynsgröt, ägg, ostmacka, proteinpulver
Äpple + proteinpulver 30-45 min innan träning
Proteinpulver efter träning
Middag, kyckling/nötkött & pasta/ris/potatis + grönsaker.
frukt + e.v någon macka vid 19
Sedan äggmacka eller något liknande innan jag lägger mig.

Tacksam för all hjälp jag kan få
Citera
2009-07-10, 19:30
Medlem
Tillbakadragens avatar
Du kallar en uppgång på 8-9kg muskelmassa för "uteblivna resultat"? Jag har svårt att sympatisera med det. Om du inte är nöjd, träna hårdare och ät mer. Kanske är det en fråga om genetik, då är det bara att gilla läget och kämpa på (även om jag nog inte tycker att du ska klaga så värst mycket).
Citera
2009-07-10, 19:31
Medlem
Prometeuss avatar
Hur mycket har du ätit i förhållande till vad du behöver?
Citera
2009-07-10, 19:31
Medlem
jag ser inte det dåliga? låter ju bra tycker jag
Citera
2009-07-10, 19:32
Medlem
KloBengans avatar
Hejsan. Som jag ser det, rakt upp och ned, så tycker jag att du tränar vissa muskelgrupper för tätt inpå varandra. Tänk på att du faktiskt måste vila för att uppbyggnad ska ske.

Utöver det så ser det ut som att du äter ganska lite för din vikt, kanske testa ersätta proteinpulvert någon gång per dag med en riktigt måltid? Fast det är i och för sig svårt att bedöma eftersom att jag inte har någon aning om hur stora dina portioner är.
Citera
2009-07-10, 19:33
Medlem
Jerkaas avatar
Äter du ingen lunch?
Citera
2009-07-10, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KloBengan
Hejsan. Som jag ser det, rakt upp och ned, så tycker jag att du tränar vissa muskelgrupper för tätt inpå varandra. Tänk på att du faktiskt måste vila för att uppbyggnad ska ske.

Utöver det så ser det ut som att du äter ganska lite för din vikt, kanske testa ersätta proteinpulvert någon gång per dag med en riktigt måltid? Fast det är i och för sig svårt att bedöma eftersom att jag inte har någon aning om hur stora dina portioner är.

Alltså viktuppgången är kanske helt okej, fast musklerna syns inte tillräckligt och är inte tillräckligt stor som jag vill, fast kanske bara beror på att träna hårt äta mycket och ha tålamod?
Jag brukar ungefär äta som 2 portioner blir alltid riktigt mätt som borde vara ett bevis att man fått i sig mycket.

Jag vet nog rätt såklart att jag ej har så bra gener och så, vad föreslår ni som bra mellanmål mellan de stora målen?
Citera
2009-07-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerkaa
Äter du ingen lunch?

jag tränar rätt så nära frukosten så tar bara något litet innan jag drar och tränar sedan rehjäl middag efter träningen.
Citera
2009-07-10, 19:41
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Jag hade nog kastat om lite i schemat så inte armarna får stryk 4 dagar i rad. Angående kosten så verkar det som du deffar?
Citera
2009-07-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Jag hade nog kastat om lite i schemat så inte armarna får stryk 4 dagar i rad. Angående kosten så verkar det som du deffar?

Deffar gör jag verkligen inte, hur tycker du jag ska lägga upp kosten?
Funderat över att lägga upp schemat så här:

Måndag: bröst
tisdag: ben + mage
onsdag: biceps + triceps
Torsdag: axlar mage
Fredag: rygg
Citera
2009-07-10, 19:47
Medlem
Spejnars avatar
8-9kg rena muskler på 1½ år krävs anabola för att lyckas med. Du har inte gått upp det.

Ät mer, träna hårdare, sov bättre. Precis som de andra har sagt.
Citera
2009-07-10, 19:48
Medlem
RM12s avatar
Jag har för mig att man max kan lägga på sig ca 3 kg muskler per år? Du måste vara ett undantag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in