Citat:
Ursprungligen postat av HarryHotter
Envishet är bra, det kommer man långt med
Allt vi män gör har med reproduktion att göra med vet du väl?!
Egentligen ser min aphjärna så här på saken:
Gör dator som bryter & bli stämd av apple = kändis = föröka sig i stor skala
Gör dator som bryter & klara sig från dommen= kändis = föröka sig i en gigantisk skala
Citat:
När du installerar ett program i en dator så kopieras det från CD/DVD till hårddisk. När du startar ett program så kopieras det från hårddisk till RAM-minne. Det är sådan kopiering du har rätt att utföra för att kunna använda programmet. En förutsättning är dock att du förvärvat en rätt att använda programmet (licens).
Eftersom Apple endast säljer sin programvara i syfte att den skall användas på en Mac, och detta också är ett villkor i licensen, så är det tydligt att det är för det ändamålet den köpts.
Bajs..okej då gör man väl helt enkelt så att man gör en egen EFI.. och/eller förenklar processen för att kunden ska föra in EFI via en sekundär EFI som har stöd för nertankning och implantering av en sekundär EFI kontainer alternativt en överskrivning av något slag.
Citat:
I en kamera ligger programmet i FLASH-minne och exekverar direkt utan att kopieras till annat media. Därför är det lättare att göra gråimport av embedded-produkter än PC/Mac mjukvara.
Okey.. så det är lungt så länge som tex inte butiken/elgianten inte uppdaterar kameran i butiken tex. Skulle kunden åka hem och göra detta så är det ju kundens "fel" enligt EULAN
Citat:
På 80-talet var det jättevanligt med gråimport av programvara eftersom den var mycket billigare i USA. T.ex var det så Dustin startade sin verksamhet och det gick som bekant bra för dem. Mjukvaruföretagen tyckte dock inte om detta och försökte på olika sätt stoppa det. Bl.a ser man ofta på programvaror packade för den amerikanska marknaden att det står "not for export". I princip betyder det att en licens som är köpt på andra sidan Atlanten inte är giltig i EU.
Idag ser man aldrig någon sälja importerad programvara i större skala, så jag antar att rättsläget är ganska klart där. Jag tror inte att någon enskild kommer att jagas för att han kör med en amerikansk utgåva, men om någon sätter igång att i kommersiell skala importera och sälja programvara kan man vänta sig en reaktion från "upphovsmannen".
Ja exakt. Det är det jag säger, givetvis fick också Chefen på Dustin under den tiden också jävligt mycket deg. Vilket resulterade att han kunde reproducera dig i en större skala än tidigare
Citat:
Så om du vill ha ryggen fri är det säkrast att överlåta de tvivelaktiga handlingarna till slutkunden.

Yes my friend!
Let's make this evil deed and let the cosumer fall for it!
We will be rich rich rich!!! mohaha..
Skämt åtsido..
•Jag ska nu bör jag då alltså börja kika efter moderkorts tillverkare och folk som kan kretskorts komponenter för att göra en pilotmodel
•Sedan lär man ju hitta en galen investerare, gärna med något skumt förflutet som drar till extra mycket media.
•Sedan startar mass produktionen och datorn kan då köpas på
www.komplett.se
• Jag blir fett rik och har förökat mig så pass mycket i världen så att om 100.000 år när de förösker hitta den första moderna människan genom att kolla efter den gemensamma nämnaren så hittar de mig!!
Making the world a better place!
Sedan måste vi ju använda lite citat för att få lite nostalgi i detta moderna fifflande.
~Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.~
Undrar inte om Mr. Ford hade fått hjärt attack om han hade vandrat jorden idag. Det finns ju tom Lila bilar :P
Det var faktiskt så man vart glad av denna tråd. Lets get hammerd!
Citat:
Upphovsrättsbrott? Jag tror du är ute och cyklar. Upphovsrätten reglerar ju bara exemplarframställning, inte vad man får göra med sitt eget exemplar.
Utgångspunkten är att du köper programvaran och därmed äger den. Om du vill installera den på en PC eller på en Mac eller köra över den med ångvält, så är du i din fulla rätt att göra detta. Vill du sälja den vidare är det också tillåtet. Däremot får du inte framställa kopior av programvaran och sälja eller ge bort dessa (såvida inte programlicensen tillåter det, vilket t ex GPL- och BSD-licenserna gör).
Mig veterligt har inte ett enda rättsfall avgjorts i Sverige som kan bekräfta giltigheten hos användaravtal till datorprogram.
Såg inte denna förän nu! Sorry och TACK!
Då kan jag ju sälja datorn med OSX!
Jag äger ju datorn.
Dessutom tänkte jag på dagens Apple MAC
Det finns både tredje part HDD och ram minne till dem.
Skulle det innebära att kunden bryter EULA enligt dess mening om man nu installerar denna på kundens nya HDD då?
They might kick and scream..but they will go down!