2009-07-10, 17:20
Medlem
radiolukes avatar
Hej, jag skulle hemskt gärna vilja ha en fritös. Jag hade tänkt köpa mig en rusta fritös, men min mamma säger att det komma stinka o stritta o blablabla.

Så hjälp mig flashback, luktar det mycket? knöligt o jobbigt med olja?
Citera
2009-07-10, 17:30
Medlem
jcm900mods avatar
Det är jobbigt att rengöra en efter användning. Man diskar den för hand en gång och sen slänger man in delarna i diskmaskinen.

Det luktar inte så mycket om man friterar i köket med fläkt på (och nu på sommaren kan man ju vädra).

Gå och köp en fin fritös för mellan 500-1000 kr som håller bra temp och som inte rasar ihop.
Citera
2009-07-10, 17:36
Medlem
radiolukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jcm900mod
Det är jobbigt att rengöra en efter användning. Man diskar den för hand en gång och sen slänger man in delarna i diskmaskinen.

Det luktar inte så mycket om man friterar i köket med fläkt på (och nu på sommaren kan man ju vädra).

Gå och köp en fin fritös för mellan 500-1000 kr som håller bra temp och som inte rasar ihop.
Okej, tack så mycket.
Citera
2009-07-10, 18:22
Medlem
Arch_Angels avatar
bra filter & diskmaskinsvänlig är det viktiga. Som tidigare talare säger, man orkar fan inte diska den förhand utan då skiter man i fritösen ellr kör maskin.

värt å lägga några extra hundringar faktiskt & offtopic-Kör jordnötsolja
Citera
2009-07-11, 00:21
Medlem
Samma modell som på Rusta hade de på Lidl för ett par veckor sen, har du tur så kanske de finns kvar i din Lidl-butik. Det var ett snäppet bättre modell och med 3 års garanti till skillnad mot Rustas 1 år.
Citera
2009-07-11, 01:07
Medlem
Apppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioluke
Hej, jag skulle hemskt gärna vilja ha en fritös. Jag hade tänkt köpa mig en rusta fritös, men min mamma säger att det komma stinka o stritta o blablabla.

Lättare att köra med kastrull bara...
Citera
2009-07-12, 02:36
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radioluke

Kanske en matnyttig tråd; https://www.flashback.org/showthread.php?t=538304
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in