2009-07-10, 14:35
Medlem
Jag har försökt att dual boota min dator med Windows XP 32bit tillsammans med mitt primära Windows 7 64bit. Problemet är att nu efter att jag installerat XP på en ny partition så verkar datorn inte hitta något operativsystem överhuvudtaget. BIOS stannar på "Verifying DMI pool data...........". Kan tillägga att jag innan problemet försökte installera en ny hårddisk, vilket misslyckades. Jag kunde dock fortfarande boota Windows 7. Jag installerade även en Parallellport utan problem. Någon aning om vad jag har gjort fel?
2009-07-10, 14:38
Medlem
cannaBes avatar
Antingen så kan du ha kopplat in hårddisken fel så att din boot-order är lite fucked. Eller så är det något vajsing med din boot.ini. Kan du boota något av operativsystemen nu eller står du helt fast?
2009-07-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Antingen så kan du ha kopplat in hårddisken fel så att din boot-order är lite fucked. Eller så är det något vajsing med din boot.ini. Kan du boota något av operativsystemen nu eller står du helt fast?

Jag kan boota CD/DVD-skivor, inget annat. Datorn står annars bara fast vid "Verifying DMI pool data...........".
2009-07-10, 15:08
Medlem
kanulas avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=952925

Låser denna.
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in