2009-07-10, 12:27
Medlem
hej alle sammans ja har tagit mitt feta arsle och bestämt mig för att börja springa. eftersom det var ett tag sen man sprang så börjar ja smått med ca 2km ska bygga upp mig sakta men säkert. började i onsdags nu har ja kommit upp till ca 4km.

men jag har ett problem när ja kommit halvvägs över sträckan ungifär så får ja så jävel uselt ont under vaden vid hälsenen typ. vad kan kan det bero på ?
köpte mina löparskor på löplabbet gick på 1000kr typ så dom tror ja inte är något fel på. kanske beror på underlaget vet inte springer på asfalt.

vore tacksam för seriösa svar för en blivande lång löpare
Citera
2009-07-10, 12:31
Medlem
phixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGT
hej alle sammans ja har tagit mitt feta arsle och bestämt mig för att börja springa. eftersom det var ett tag sen man sprang så börjar ja smått med ca 2km ska bygga upp mig sakta men säkert. började i onsdags nu har ja kommit upp till ca 4km.

men jag har ett problem när ja kommit halvvägs över sträckan ungifär så får ja så jävel uselt ont under vaden vid hälsenen typ. vad kan kan det bero på ?
köpte mina löparskor på löplabbet gick på 1000kr typ så dom tror ja inte är något fel på. kanske beror på underlaget vet inte springer på asfalt.

kan mycket väl ha med skorna att göra, deras dämpning, eller att din fot inte "passar" till skon, men eftersom du var på löplabet borde dom ha koll på de när du köpte dom

annars kanske en rejäl uppvärmning kan lindra smärtan?
MVH
Citera
2009-07-10, 12:31
Medlem
ramsays avatar
får också ont när jag springer , har haft det sen jag var 13 år . Har alltid försvunnit för mig när jag sprungit några veckor, man får ta det lugnt i början sen springa mer och mer , hade första passet igår och det gjorde ont som fan.
Citera
2009-07-10, 12:33
Medlem
Prova att springa på mjukare underlag, asfalt sliter ganska hårt på benen.
Citera
2009-07-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phixius
kan mycket väl ha med skorna att göra, deras dämpning, eller att din fot inte "passar" till skon, men eftersom du var på löplabet borde dom ha koll på de när du köpte dom

annars kanske en rejäl uppvärmning kan lindra smärtan?
MVH

precis dom kan ju liksom sin grej men ja funderar på om man ska köpa egna sulor som är formade efter sin egna fot tror matrialet är i silikon det borde väl funka lr är det barra en onödiga pengar ?
Citera
2009-07-10, 12:35
Medlem
Överväg häl-inlägg. Har en bekant som upplevde ungefär samma symptom som du vars problem gick mirakulöst över med häl-inlägg.
Citera
Medlem
Axons avatar
En överansträngd hälsena. Ta det lite lugnare och se till att ha en korrekt löpteknik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmha
Prova att springa på mjukare underlag, asfalt sliter ganska hårt på benen.

vad är det absolut bästa underlaget att springa på ?
Citera
2009-07-10, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke2
Överväg häl-inlägg. Har en bekant som upplevde ungefär samma symptom som du vars problem gick mirakulöst över med häl-inlägg.

och sånt kan man köpa typ på stadium lr ?
vad ligger priset på dom ?
Citera
2009-07-10, 12:36
Medlem
Meadowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BGT

Började springa för någon vecka sen jag med och fick något jävulsk ont vid anklarna men nu när jag är ute och springer känner jag inte av det alls. Tror bara att det beror på ovana helt enkelt, kroppen vänjer sig.
Citera
2009-07-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
En överansträngd hälsena. Ta det lite lugnare och se till att ha en korrekt löpteknik.

när ja springer går det inte så fort springer med hela foten och inte bara på tårna hastigheten spelar ingen roll för mig huvudsaken att ja kmr runt hela varvet ja springer för att minska i vikt och motivationen är på topp så om det tar 1 lr 2 år spelar ingen roll men ska tänka på det du sa inte överanstränga men hur många ggr i veckan är lämpligt att springa ungifär ?
Citera
2009-07-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadows
Började springa för någon vecka sen jag med och fick något jävulsk ont vid anklarna men nu när jag är ute och springer känner jag inte av det alls. Tror bara att det beror på ovana helt enkelt, kroppen vänjer sig.

ah okej har bara sprungit 4a dagar i rad nu vila i helgen sen drar igång på måndag igen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in