2009-07-10, 16:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Varje gång någon tagit upp frågan om kvinnor som blir utsatta för våld så replikerar någon snabbt att män minsann är mer drabbade av andra män...

Min fråga...hur kan det då komma sig att flertalet av de som diskuterar i trådarna här ser kvinnan som den största fienden? Är de här våldsmännen också radikalfeminister? Eller vågar ni inte stå upp emot dem och så riktar ni ert hat mot kvinnor istället? Är inte risken bra mycket större att någon slags maffia tar över Sverige...t.ex. enprocentarna eller utländsk maffia? Skulle ni vara lika kaxiga om det var t.ex. på HA:s forum ni befann er? Bara en fundering jag fick, men ni får gärna svara...

Det finns ingen motsättning i att tycka illa om både feminism och våldsamma män. Feminism är man emot av politiska skäl, precis som man är emot kommunism eller skattehöjningar (eller som de på motsatt sida är emot borgarpackets rövarpolitik). Det gäller principfrågor som är viktiga för samhällets utveckling.

Män som är brottslingar, våldtar och mördar, eller enbart är otrevliga blir man upprörd och förbannad på av andra skäl. Men de diskuteras bäst i Krimforumet.

Kvinnor är som sagt inte samma sak som feminister. På ett personligt plan har jag inga svårigheter med att förstå att kvinnor i allmänhet kan ha problem med hur de blir behandlade av män i många situationer.
Citera
2009-07-10, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det finns ingen motsättning i att tycka illa om både feminism och våldsamma män. Feminism är man emot av politiska skäl, precis som man är emot kommunism eller skattehöjningar (eller som de på motsatt sida är emot borgarpackets rövarpolitik). Det gäller principfrågor som är viktiga för samhällets utveckling.

Män som är brottslingar, våldtar och mördar, eller enbart är otrevliga blir man upprörd och förbannad på av andra skäl. Men de diskuteras bäst i Krimforumet.

Kvinnor är som sagt inte samma sak som feminister. På ett personligt plan har jag inga svårigheter med att förstå att kvinnor i allmänhet kan ha problem med hur de blir behandlade av män i många situationer.

Bra - då tror jag att vi börjar närma oss något slag av ömsesidig förståelse.
Citera
2009-07-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Det stämmer och är ABC som jag tror de flesta delar med dig här.
Citera
2009-07-11, 02:29
Medlem
WordWarriors avatar
Allt en kvinna gör, fixar en man bättre. Jag är kanske full nu, men faktum kvarstår....
Citera
2009-07-11, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Allt en kvinna gör, fixar en man bättre. Jag är kanske full nu, men faktum kvarstår....

sssss ww, så tycker du inte, du vill bara retas. Du har stor respekt för kvinnor. Jag tror att du betraktar dem precis som män...de måste först vinna din respekt innan du ger den till dem...jag är likadan. Du har vunnit min respekt lite grand Fast bättre kan du...det vet jag!
Citera
2009-07-11, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Varje gång någon tagit upp frågan om kvinnor som blir utsatta för våld så replikerar någon snabbt att män minsann är mer drabbade av andra män...

Jag tror att den reaktionen beror på, att när man diskuterara mäns våld mot kvinnor, så tror de flesta att man är manshatare bara för att man vill diskutera detta problem.

Dessutom inser de inte att det skillnad mellan mäns våld mot kvinnor, och mäns våld mot andra män.

Mäns våld mot kvinnor handlar oftast om att paret lever i en relation, där det ofta finns barn med i bilden.

Mäns våld mot andra män, sker oftast mellan män som inte känner varandra mer än ytligt.

De som blandar ihop korten på detta sätt, anser oftast att kvinnor "gnäller" när vi vill diskutera mäns våld mot kvinnor. Därför orkar de inte med att diskutera, och då är det lättare att kontra med att det finns annat våld också...

Citat:
Min fråga...hur kan det då komma sig att flertalet av de som diskuterar i trådarna här ser kvinnan som den största fienden? Är de här våldsmännen också radikalfeminister? Eller vågar ni inte stå upp emot dem och så riktar ni ert hat mot kvinnor istället? Är inte risken bra mycket större att någon slags maffia tar över Sverige...t.ex. enprocentarna eller utländsk maffia? Skulle ni vara lika kaxiga om det var t.ex. på HA:s forum ni befann er? Bara en fundering jag fick, men ni får gärna svara...

Feminister är starka kvinnor som visar att vi inte är helt beroende av en man för att överleva. Självklart ses vi som ett hot mot manssamhället...

Män som tillhör maffian är inte lika hotfulla...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in