Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-09, 23:38
Medlem
Apanalol001s avatar
Satt och spela ett sketet spel som hängde sig.
Vaffan colo tänkte jag efter som jag inte hade sparat, gick till kylen och hämtade en färsk dosa ettan lös.
När jag kommer tillbaka så ser jag att datorn har startat om och "windows" laddar.
Rätt vad det e så kmr det fram någon blå ruta med ett par alternativ, som bara syns i max 10 ms innan den startar om igen.
Då har jag två alternativ.
Bla bla bla, kunde inte starta windows, använde windos startreperation för att diagnistera felet och reparera det eller starta normalt om du fick ett strömavbrott under den senaste starten.
Självklart prova jag med att starta normalt men jag hamna på ruta ett igen så jag körde startreperationen.
Nu har jag suttit här och kollat på laptopen i över en halvtimma nu, enda som syns är en svart skärm och en vit muspekare och det händer inte fan ett skit.

p.s laptopen är tre veckor gammal, Acer Aspire 6930G och ALLT, verkligen ALLT var för installerat och jag har inte gjort någon backup ännu.

Vad ska jag ta mig till?
Citera
2009-07-09, 23:59
Medlem
kanulas avatar
Reperationsinstallation om du har möjlighet.
Citera
2009-07-10, 00:02
Medlem
Andr345s avatar
Prova gå in genom felsäkert läge till att börja med. (Brukar vara att trycka t.ex. f6 under uppstarten)
Citera
2009-07-10, 01:10
Medlem
Apanalol001s avatar
wie nu har det gått så att det blev en blå bakgrund, sen fick jag välja språk på tangentbordet, men tji så kom det en fel medelande så den rutas stängdes och jag fick starta om igen.
Citera
2009-07-10, 10:57
Medlem
Andr345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanalol001
wie nu har det gått så att det blev en blå bakgrund, sen fick jag välja språk på tangentbordet, men tji så kom det en fel medelande så den rutas stängdes och jag fick starta om igen.

låter som en bsod...
Citera
2009-07-10, 12:51
Medlem
Apanalol001s avatar
Ringde acers support, körde en systeråterställning.
Där försvann ett antal bytes. gah
Citera
2009-07-15, 07:13
Medlem
Apanalol001s avatar
Återigen så har datorn krashat.
Denna gång när jag spelar fotball manager 2009 och jag var inte ansluten till något nätverk.
Så jävla irriterande, vad kan det vara för något som kör sönder mitt windows?
Citera
2009-07-15, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanalol001
Återigen så har datorn krashat.
Denna gång när jag spelar fotball manager 2009 och jag var inte ansluten till något nätverk.
Så jävla irriterande, vad kan det vara för något som kör sönder mitt windows?
Händer det bara när du spelar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in