2009-07-09, 15:24
Medlem
Ofta läser man i tidningar om att "Det enda du behöver göra är att förändra din vardag med små medel.." .. för att gå ner i vikt.

Är det sant att det fungerar?

Mitt mål är nu att testa det. Att använda "små" medel är helt enkelt för att jag vill leva någorlunda normalt och kunna njuta av sommaren utan extrema dieter, måltidsersättningar eller någon stenhård träning. Frågan är ju bara om det kommer fungera.

Jag vill poängtera att jag förvisso inte ska gå ner i vikt. Min målsättning är att minska midjemåttet med ca 10cm. Sen om det landar vid 7cm är skitsamma bara jag ser ett visst resultat och därmed ökar motivationen inför hösten träning.

Så vad menar jag..

Mål: Minska midjemåttet med tio cm.
Tid: 1 månad
Motion: Powerwalk en timme varje dag. Varvat med cykel 1 mil vissa dagar för att få lite variation.
Mat: "Inga" egentliga koständringar alls (dvs kör ingen gi/atkins och allt vad de heter) förutom att jag utesluter alla godsaker, läsk, glass, kakor osv. Annars vanlig varierad kost, intagen med viss måtta och eftertanke.

Så, vad tror ni? OM det är sant att små medel kan ge resultat har jag möjliget att lyckas. Vill mest veta om det överhuvudtaget går att göra såhär?
Citera
2009-07-09, 15:38
Medlem
Nojlagets avatar
Svårt att veta vad du menar med "varierande kost" men generellt låter det som en bra plan för viktminskning, ja. Du kommer sakta men säkert tappa vikt, förvänta dig dock knappast 10 cm på en månad.
Citera
2009-07-09, 15:44
Bannlyst
10cm är rätt mycket.
Citera
2009-07-09, 15:51
Medlem
KloBengans avatar
Svårt att säga, då detta är väldigt relativt. Dels så definierar ju alla olika gällande vilka förändringar som är små, och dels så är förutsättningarna väldigt olika.

Precis som apan-jolle säger så är 10cm en hel del att klara av på en månad, men eftersom att jag inte har någon aning om hur ofta du äter glass eller hur stor/liten du är i nuläget så blir det väldigt svårt att spekulera.

I övrigt så gillar jag tänket, helt klart ett positivt steg, och jag önskar dig lycka till. Kom gärna med uppdateringar om hur det har gått efter en månad.
Citera
2009-07-09, 16:18
Medlem
hurfans avatar
kcal in < kcal ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in