2009-07-10, 10:23
Medlem
Kläppskogs avatar
Med tanke på min sons mor så ligger han nog i riskzonen, tyvärr.
Citera
2009-07-10, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Med tanke på min sons mor så ligger han nog i riskzonen, tyvärr.

Har hon nåt genetiskt fel eller är hon bara inkapabel till att ta itu med saker, typ uppfostran? Människor skaffar ofta barn med fel partner tycker jag, och det tycker jag om mina föräldrar också. Var och en för sig är de okej, men tillsammans är de mindre lyckade.

Här är ett klockrent exempel på hur det kan gå när föräldrar inte ser sina barn för vad de verkligen är: https://www.flashback.org/showthread.php?t=555992&page=551
Nyreggade användaren F-kassans inlägg är strålande bevis på att abort faktiskt är bra ibland. Fast det kan man ju inte alltid veta innan förstås.
Citera
2009-07-10, 17:02
Medlem
Älskar min lillebrorsa på alla sätt, och han är verkligen en rolig personlighet, men jag tänker inte ljuga att jag inte är orolig för hans framtid lite då han visar en hel del tendenser som inte är bra, han har en del adhd tendenser, inte skrikig eller jobbig på det sättet utan väldigt lugn och normal unge, men han kan vara våldsam på något sätt, fast mot mig vågar han aldrig
Citera
2009-07-10, 17:18
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegiance
Har hon nåt genetiskt fel eller är hon bara inkapabel till att ta itu med saker, typ uppfostran?
Det genetiska verkar okej. Både hennes föräldrar och hennes syster är bra människor. Men hon är lite väl mycket WT. Ingen lust att jobba, mjölkar alla bidrag som går att få, lever på sina föräldrar trots att hon är långt över 30 år, spenderar större delen av dagarna rökande vid köksfläkten och dumpar gärna över sin son på sina föräldrar eller en stödfamilj.
Innan någon säger att jag får skylla mig själv så, jo... jag är medveten om det. Tyvärr lämnade kvaliteten på RFSU:s gummiprodukter lite övrigt att önska vid ett ONS. Det är lätt att vara efterklok.
Citera
2009-07-11, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Det genetiska verkar okej. Både hennes föräldrar och hennes syster är bra människor. Men hon är lite väl mycket WT. Ingen lust att jobba, mjölkar alla bidrag som går att få, lever på sina föräldrar trots att hon är långt över 30 år, spenderar större delen av dagarna rökande vid köksfläkten och dumpar gärna över sin son på sina föräldrar eller en stödfamilj.
Innan någon säger att jag får skylla mig själv så, jo... jag är medveten om det. Tyvärr lämnade kvaliteten på RFSU:s gummiprodukter lite övrigt att önska vid ett ONS. Det är lätt att vara efterklok.

Dystert Men det kan ju bli så att ungen revolterar genom att bli extra duktig, istället för att ta efter sin mamma. En slags omvänd revolt
Citera
2009-07-11, 00:35
Medlem
Jimmysws avatar
Frugans grabb känner ingen empati och kan bara så där slå till någon ute på stan. Pojken är 8år, ja jag är orolig!
Citera
2009-07-11, 00:59
Medlem
Sista_Bossens avatar
Min son är 7 månader och underbar, fast han kommer ändå bli ett psykfall.
Citera
2009-07-11, 01:01
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmysw
Frugans grabb känner ingen empati och kan bara så där slå till någon ute på stan. Pojken är 8år, ja jag är orolig!

Han som har en ölburk och hagamannen som avatar, bör kanske oroa sig för andra saker än en 8-åring som gillar boxning?
Citera
2009-07-11, 08:36
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allegiance
Men det kan ju bli så att ungen revolterar genom att bli extra duktig, istället för att ta efter sin mamma.
Jag hoppas ju det. Han kanske tar efter pappa, och blir både rik och smart!
Citera
2009-07-12, 10:16
Medlem
Jimmysws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Han som har en ölburk och hagamannen som avatar, bör kanske oroa sig för andra saker än en 8-åring som gillar boxning?
Som tex?
Citera
2009-07-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blubbblubbblubb
Går det inte att fixa hjälp privat? Jag tycker också att ni borde få hjälp av den offentliga vården men det kan vara ett alternativ.
Bup är den offentliga vården i det landsting där vi bor krävs det remiss från vårdcentral, soc eller skolpsykolog för att få komma på utredning. Jag misstänkte redan på lekis att sonen hade AS. Innan dess gick han i en liten grupp hos dagmamma och då märktes inte hans problem med att anpassa sig i en grupp
Citera
2009-07-12, 20:10
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Min son vill att jag ska hålla för ögonen och låtsas gråta. Sen slår han mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in