• 1
  • 2
2009-07-12, 21:52
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolla21
Där ifrån jag laddat ner den.

Använder som sagt power2go för att bränna i vista.
Och då måste jag välja iso???? (???? = siffror)
för att kunna välja burn as bootable.
Och då måste jag välja en boot.img fil.
Vilken är det jag ska ta då? :S

Har packat upp alla filer på ison, ändrat min dvd enhet i ett text dokument och sedan använt make_iso.bat för att göra ison igen, och använt boot.img filen som fann i mappen [BOOT]
Och när jag startade om datorn för att boota skivan då blir bilden svart och startar om datorn. ??? :S

Dum fråga.. men kan det vara att jag laddar ner ison på min xp dator, lägger över den på en extern hårddisk och sedan drar över den till min vista burk och bränner där som gör att det krånglar?

Använd ett standard brännarprogram, typ nero eller dvd decrypter. bägge bränner iso filer som de skall vara.

Burn as bootable läget i det där skitprogrammet skapar en gammaldags boot-disket. Altså msdos.
Citera
2009-07-12, 22:36
Medlem
rolla21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Använd ett standard brännarprogram, typ nero eller dvd decrypter. bägge bränner iso filer som de skall vara.

Burn as bootable läget i det där skitprogrammet skapar en gammaldags boot-disket. Altså msdos.

Jo jag märkte det
Använde magiciso så nu fungerar det.

Men av någon anledning kan den inte hitta mitt trådlösa nätverk.
Athero 928x inbyggt.
Någon som har en aning? Eller stöds det inte av backtrack?
Citera
2009-07-12, 23:49
Medlem
rolla21s avatar
Allt ting ordnat nu. Laddade ner en drivrutin till kortet bara.

Men får tacka så mycket ändå.

Lock this shit
Citera
2009-11-06, 18:48
Medlem
Jag har samma problem, jag har bränt skivan rätt det vet jag den funkar klockrent på stationära men inte på en Packardbell Easynote (vet inte version).

Hur ska jag göra för att få det att funka?
han bootar inte änns grub utan man kommer till en promt där man kan skriva diverse kommandon som grubloadern har inbyggd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in