Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Så Skattesystem finanseras av våra kära politiker/mass media?
Det förtäljer icke historien. Jag citerar bara inlägg # 741 av
mamaduz som ifrågasätter att du, som svensk skattebetalare, har fått
betala något för invandringen.
mamaduz är helt övertygad om att invandringen inte kostar svenskarna några pengar, eftersom "vi har ett skattesystem som klarar av det"! Kan bara tolkas som att det är "skattesystemet" som betalar och står för invandringens kostnader. "Logiken" i detta resonemang bjuder säkert
mamaduz på, om du frågar snällt.
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Jag uppskattar även dig.
Trevligt.
Några kommentarer:
1. dra ner på användningen av ordet "även" så blir syftningarna oftast lite klarare.
2. det är inte fri ordföljd i svenska språket.
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Det fina med kråksången är att ni gnäller över att invandringen ökar så oerhört, samtidigt sänker regeringen skatterna. Svårt för en kommunistråtta som mig att förstå logiken.
Hörrudu - förstod du överhuvud taget något av mitt inlägg? Begriper du vad som pågår i landet? Alliansregeringen köper röststöd av sina väljare med
lördagsgodis av typen jobbskatteavdrag, sånt som är lätt att se direkt i plånboken.
Kortsiktigt bling som har införts för att förföra och förleda massorna. "Ahhh, kolla, jag har ju 480 kr mer i plånboken varje månad! Tack snälla farbror Borg!"
Att jobbskatteavdragen exempelvis inte har lett till fler jobb än att varje sådant nytt jobb har kostat 2miljoner kr är inget som regeringen grubblar över. Det går ju alltid att låna pengar för finansieringen, eller varför inte sälja ut någon av svenska folkets tillgångar? Finns något energibolag kvar att sälja t ex?
Alltså:
vi har en statsskuld på över 1100 miljarder kr.
288 av landets 290 kommuner redovisar inte ens hur mycket back de kommer att gå med sina oredovisade pensionsåtaganden.
Hushållen är farligt högt belånade för att "vanligt folk" ska ha någonstans att bo. Varför? För att de miljonprogramsområden som byggdes för att "vanligt folk" - svenskar - skulle ha bostad till rimligt pris inte längre finns tillgängliga för - svenskar. Dessa stora bostadsområden byggdes med fingrarna långt nere i syltburken
pensionsfonderna , som tvingades finansiera det hela till största delen. I dessa bostadsområden, som var avsedda för vanliga svenskar, bor sedan 15-20 år tillbaka invandrarna (som ofta inte ens betalar sin hyra själva.)
Summa: svenska statsfinanserna är dåliga men halvacceptabla vid en snabböversikt.
Svenska hushåll är utfattiga och svårligen skuldsatta eftersom de senaste regeringarna har tagit lån i svenska statens namn, och därefter genom olika lagreglerade krumbukter skjutit över skulderna på svenskarna som individer och privatpersoner, och inte på "AB Sverige".
Att regeringen tillåter import av människor med svåra hälsoproblem och låg/ingen utbildning, och allt detta med
lånade pengar! är en skandal. Finns många trådar som tar upp varför detta sker, och vilka som drar nytta av det. Läs och lär!
(Ledtråd: bolagsplundring 90%. Godhetskomplex, hyckleri & patologisk naivitet 10%)