2011-08-19, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/Sverige-i-valstandsligan/
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP---internationellt/
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonomi/Statsbudget/Statsbudgetens-inkomster/
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonomi/Statsbudget/Statsbudgetens-utgifter/
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Offentlig-ekonomi/Statsbudget/Statsskulden/

Det här är länkar som jag tror du kommer finna nyttiga.
Vill du att jag ska förklara varför är det bara att säga till.

Nyttiga, hur? Vad vill du ha sagt?

Somalias BNP är f:ö ~$600, eller runt 1/60 av Sveriges c:a $35000 - inte många länder i hela världen är mer misslyckade.
Senast redigerad av martin79 2011-08-19 kl. 18:57.
Citera
2011-08-19, 20:51
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martin79
Nyttiga, hur? Vad vill du ha sagt?

Somalias BNP är f:ö ~$600, eller runt 1/60 av Sveriges c:a $35000 - inte många länder i hela världen är mer misslyckade.

Jag var av den uppfattningen att vi pratade om den svenska ekonomin. Har jag missförstått?
Citera
2011-08-19, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
jag vill ha ett samhälle där vi har medborgare som klarar av att leva i samhället, dvs människor som är avpassade för vår samhällstyp

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt en finsk undersökning så är nästan alla somalier som kommer till Finland analfabeter: Förmodligen är siffrorna för Sverige liknande. Och det säger sig själv att det aldrig kan bli en vinst för ett samhälle att ha en hög invandring av sådana personer.
Citat:
Är det här med analfabetism något som skrämmer dig? Är det inte skitschysst att få hit en analfabet och lära denna läsa, skriva, kommunicera ordentligt och kanske få ett vettigt liv?
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Javisst! Och det är skitschysst ...
Men du, vem är det som ska betala för allt det här skitschyssta då?

Citat:
Haha, jag uppskattar dina försök att få mig att framstå som en hemskt oansvarig hippie som bara tycker en massa saker utan att ha backning för det.

Men sanningen är att vi har ett skattesystem som klarar av det. Trots borgarnas ihärdiga sänkningar har vi ett skattesystem som klarar av det.

Att Sverige på något sätt är fattigare, eller att svenskarna förlorar pengar på invandringen, är ju bara konspiratoriskt hittepå. Eller vad menar du att du fått betala för invandringen?
Har din lön sänkts?
mamaduz går från klarhet till klarhet.

Hör upp DRPOE, -Info-, Kaiser Chief och alla ni andra som är så genomsyrade av strukturell rasism att ni faktiskt tror att ni betalar för invandringen! Så missledda ni har varit hela tiden!

Självklart förlorar inte svenskarna pengar på invandringen! Det > 60% -iga skattetrycket, pensionsbroms, "lån" till försäkringssystemen på 250 miljarder ur pensionsfonderna samt generell underhållsskuld i landets infrastruktur är i själva verket bara konspiratoriskt hittepå!

Nej ni razzizzter - det är ju faktiskt inte ni som betalar, utan *trumvirvel* - SKATTESYSTEMET!
Haha - vad sa ni nu?!

Problem solved alltså, nu kan alla sätta sig i ring och sjunga kumbaya.
Senast redigerad av brak-teater 2011-08-19 kl. 21:27.
Citera
2011-08-20, 03:25
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
mamaduz tepå! [/i]

Nej ni razzizzter - det är ju faktiskt inte ni som betalar, utan *trumvirvel* - SKATTESYSTEMET!
Haha - vad sa ni nu?! [/b]

Så Skattesystem finanseras av våra kära politiker/mass media?
Citera
2011-08-20, 04:53
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brak-teater
mamaduz går från klarhet till klarhet.

Hör upp DRPOE, -Info-, Kaiser Chief och alla ni andra som är så genomsyrade av strukturell rasism att ni faktiskt tror att ni betalar för invandringen! Så missledda ni har varit hela tiden!

Självklart förlorar inte svenskarna pengar på invandringen! Det > 60% -iga skattetrycket, pensionsbroms, "lån" till försäkringssystemen på 250 miljarder ur pensionsfonderna samt generell underhållsskuld i landets infrastruktur är i själva verket bara konspiratoriskt hittepå!

Haha - vad sa ni nu?!

Jag uppskattar även dig.

Det fina med kråksången är att ni gnäller över att invandringen ökar så oerhört, samtidigt sänker regeringen skatterna. Svårt för en kommunistråtta som mig att förstå logiken.
Citera
2011-08-20, 05:44
Medlem
Staniolrustnings avatar
Nä nu jävlar, nu har till o med NWO folken börjat oroa sig för att negrerna är för många:
Citat:
Det vi absolut vill lägga till är dock att man glömmer det största hotet av alla – den skenande befolkningsökningen i majoriteten av Afrikas länder.
Citat:
Det sammanfaller med en internationell trend. Insatserna för familjeplanering har minskat med 30 procent de senaste 15 åren.

Effekterna har inte uteblivit. I flera av länderna ökar födelsetalen igen och FN:s befolkningsprognoser skrivs kontinuerligt upp. För till exempel Tanzania förväntas en ökning från nuvarande 45 miljoner till 109 miljoner år 2050. Kring 1950 var befolkningen 7 miljoner – lika stor som Sveriges vid den tiden! Zambia förväntas tredubbla sin befolkning till 2050. I Afrika söder om Sahara är födelsetalet 5,2 barn per kvinna – och det minskar inte!
http://www.dn.se/debatt/befolkningsokningen-storsta-hotet-mot-det-afrikanska-undret
Ingenting talar för att de skall slå av på knulltakten bara för att de kommer till Sverige.
Citera
2011-08-20, 06:28
Bannlyst
Citat:
Jag var av den uppfattningen att vi pratade om den svenska ekonomin. Har jag missförstått?

Absolut. Har du några tankar kring alla länkar ovan?
Citera
2011-08-20, 06:30
Bannlyst
Citat:
Jag uppskattar även dig.

Det fina med kråksången är att ni gnäller över att invandringen ökar så oerhört, samtidigt sänker regeringen skatterna. Svårt för en kommunistråtta som mig att förstå logiken.

En kommunist kommer aldrig förstå marknadsekonomi, syntax error - det går inte. Har en välutbildad vänstersyrra, najs och intelligent men ack så korkad när det gäller ekonomi. Hon vill inte, kan inte - klassiker hos vänstern. Kanske därför V och analfabeter passar så bra ihop? Vi vet inte men därför.
Citera
2011-08-20, 06:37
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Jag uppskattar även dig.

Regeringen (nuvarande) är ju onekligen av den åsikten att skatterna ska sänkas, och hade varit så oavsett. Invandringen som enskilt "fenomen" är ett ekonomiskt minus pga sysselsättning kontra utgifter/kostnader.

Att invandringen kostar pengar idag är det nog inte så många som ifrågasätter (det finns undersökningar i ämnet, tex av riksdagens utredningstjänst), även om summan är omtvistad. 35 miljarder minus eller mer är snarast frågan. Klarar man den kostnaden i år? Ja. Men på tio år är det 350 miljarder eller mer. Vad kunde dessa skattepengar ha gjort bättre?

Som kommunistråtte-logik så måste jag ju påstå att skatter och finansiellt läge inte behöver sitta ihop. Till och med en högerliberal som moi anser att USA:s skatter aldrig skulle ha sänkts under Bush-eran. Samma logik i Sverige är ju inte omöjligt.
Citera
2011-08-20, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Så Skattesystem finanseras av våra kära politiker/mass media?
Det förtäljer icke historien. Jag citerar bara inlägg # 741 av mamaduz som ifrågasätter att du, som svensk skattebetalare, har fått betala något för invandringen.

mamaduz är helt övertygad om att invandringen inte kostar svenskarna några pengar, eftersom "vi har ett skattesystem som klarar av det"! Kan bara tolkas som att det är "skattesystemet" som betalar och står för invandringens kostnader. "Logiken" i detta resonemang bjuder säkert mamaduz på, om du frågar snällt.
Citat:
Jag uppskattar även dig.
Trevligt.
Några kommentarer:
1. dra ner på användningen av ordet "även" så blir syftningarna oftast lite klarare.
2. det är inte fri ordföljd i svenska språket.

Citat:
Hörrudu - förstod du överhuvud taget något av mitt inlägg? Begriper du vad som pågår i landet? Alliansregeringen köper röststöd av sina väljare med lördagsgodis av typen jobbskatteavdrag, sånt som är lätt att se direkt i plånboken. Kortsiktigt bling som har införts för att förföra och förleda massorna. "Ahhh, kolla, jag har ju 480 kr mer i plånboken varje månad! Tack snälla farbror Borg!"

Att jobbskatteavdragen exempelvis inte har lett till fler jobb än att varje sådant nytt jobb har kostat 2miljoner kr är inget som regeringen grubblar över. Det går ju alltid att låna pengar för finansieringen, eller varför inte sälja ut någon av svenska folkets tillgångar? Finns något energibolag kvar att sälja t ex?

Alltså:
vi har en statsskuld på över 1100 miljarder kr.
288 av landets 290 kommuner redovisar inte ens hur mycket back de kommer att gå med sina oredovisade pensionsåtaganden.
Hushållen är farligt högt belånade för att "vanligt folk" ska ha någonstans att bo. Varför? För att de miljonprogramsområden som byggdes för att "vanligt folk" - svenskar - skulle ha bostad till rimligt pris inte längre finns tillgängliga för - svenskar. Dessa stora bostadsområden byggdes med fingrarna långt nere i syltburken pensionsfonderna , som tvingades finansiera det hela till största delen. I dessa bostadsområden, som var avsedda för vanliga svenskar, bor sedan 15-20 år tillbaka invandrarna (som ofta inte ens betalar sin hyra själva.)

Summa: svenska statsfinanserna är dåliga men halvacceptabla vid en snabböversikt.
Svenska hushåll är utfattiga och svårligen skuldsatta eftersom de senaste regeringarna har tagit lån i svenska statens namn, och därefter genom olika lagreglerade krumbukter skjutit över skulderna på svenskarna som individer och privatpersoner, och inte på "AB Sverige".

Att regeringen tillåter import av människor med svåra hälsoproblem och låg/ingen utbildning, och allt detta med lånade pengar! är en skandal. Finns många trådar som tar upp varför detta sker, och vilka som drar nytta av det. Läs och lär!

(Ledtråd: bolagsplundring 90%. Godhetskomplex, hyckleri & patologisk naivitet 10%)
Senast redigerad av brak-teater 2011-08-20 kl. 09:00.
Citera
2011-08-20, 08:52
Bannlyst
Tror inte mamaduz får in detta i sin skalle,hur mycket du än förklarar.
Citera
2011-08-20, 21:59
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Så när det är svenska familjer som skaffar många ungar är det positivt? Är det korrekt uppfattat? Men om det är negrer som gör det så är det för att få bli försörjd av staten, stanna hemma länge som föräldraledig och inkassera tusentals kronor i barnbidrag varje månad?

Ja givetvis måste det fyllas på med människor i ett land för att välfärden skall fungera. Det är ju om du nu har missat det ett av våra stora problem.
Att pensionssystemet är utformades efter när fler människor jobbade än var pensionerade. Skall vi då nu gå back på varje människa/par som skall bli gamla och inkassera pension medans deras icke existerande barn ej arbetar och därför ej betalar skall så ja då är det negativt.

Men föder man barn under förutsättning att dessa skall gå på bidrag hela livet så är det givetvis bättre att låta bli. Men de flesta svenskar ämnar ju att arbeta efter skolan. Huruvida det gäller negrer låter jag vara osagt, men de som föds i Sverige vill antagligen arbeta och tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in