2009-07-09, 14:55
Medlem
Vad är det egentligen med somalier och deras nativitet. Verkar som alla somaliefamlijer tävlar om vilka som kan spruta ut flest negerungar.

Inom loppet av 40 år kommer dessa 10 negrer bli minst 300 stycken.
Citera
2009-07-09, 14:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syntronex
exakt om en nigerian rånar dig hatar du alla svarta, om en vit man koloniserar så är vi alla skyldiga på samma sätt.

Ja kolonialismen var dum. Det kostade en jävla massa pengar, och i fick ingen tack. Negrena klarade inte heller att förvalta det kolonisatörerna hade byggt upp.

Det hade varit bättre utan kolonism. då hade negrena bott i hyddor byggda av bajs, slagits med machete. och haft stamkrig.
Citera
2009-07-09, 15:05
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangus
Vad är det egentligen med somalier och deras nativitet. Verkar som alla somaliefamlijer tävlar om vilka som kan spruta ut flest negerungar.

Det är inget konstigt med det. Sett ur deras synvinkel då.

Det är vanligt att man skaffar en unge varje år. Om du studerat fåglar och en lång rad andra djur så blir det en unge om året.

Dom har inget ekonomiskt tänkande om att dom måste kunna försörja barn, utan man skaffar en unge varje år oavsett. Sen kanske dom svälter vissa år, och vissa svälter ihjäl. Så är det bara.
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Det hade varit bättre utan kolonism. då hade negrena bott i hyddor byggda av bajs, slagits med machete. och haft stamkrig.
Dom bor i hyddor av bajs och slåss med machete och har stamkrig idag.
Citera
2009-07-09, 15:15
Medlem
Jag tycker det är orimligt att de är så lång tid som de har fått de här bistånden, själva summan 210tkr i månaden är inte så farlig imo.
6 månader skulle kanske vara mer rimligt sedan så kan det få vara slut på bistånd.
Citera
2009-07-09, 15:21
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Jag rös till lite nu. Är du ironisk eller finns det fortfarande folk som på fullaste allvar tror som du?

Vaddå tror? Det han skriver är ju sant.
Citera
2009-07-09, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bangus

Det var någon som skrev här förut att 1950 (?) så var det 300 mille svartingar i Afrika, idag är det nästan 900 mille. Jag kan ha fel både på antal niggers och årtalen, jag minns inte exakt. Extrema siffror var det i alla fall.

Jag vet inte alls om det stämmer, men jag är väldigt skeptisk och skulle gärna vilja veta hur stor förökning Afrika har haft de senaste 100 åren. Någon som vet?
Citera
2009-07-09, 15:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanpuchi
Jag tycker det är orimligt att de är så lång tid som de har fått de här bistånden, själva summan 210tkr i månaden är inte så farlig imo.
6 månader skulle kanske vara mer rimligt sedan så kan det få vara slut på bistånd.

Tänk om man varje månad istället gav 210 av Sveriges fattigaste pensionärer (slumpvis utvalda) en liten extra present på 1000 kronor istället? Det skulle bli runt 2500 pensionärer per år som fick tusenlappen.

Det är ganska mycket pengar, beroende på hur de används.
Citera
2009-07-09, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Det var någon som skrev här förut att 1950 (?) så var det 300 mille svartingar i Afrika, idag är det nästan 900 mille. Jag kan ha fel både på antal niggers och årtalen, jag minns inte exakt. Extrema siffror var det i alla fall.

Jag vet inte alls om det stämmer, men jag är väldigt skeptisk och skulle gärna vilja veta hur stor förökning Afrika har haft de senaste 100 åren. Någon som vet?

Det skulle inte förvåna mig. Och om det inte vore för den obligatoriska svälten som kommer i ett samhälle med så lågt BNP men med så höga födelsetal, plus AIDS och Malaria, så hade väl negrerna i Afrika varit 2 miljarder nu..
Citera
2009-07-09, 15:30
Medlem
210000 är ju nästan gratis med tanke på vilken grym investering detta är, en läkare kostar samhället minst 150000 i månaden !! Vad är då problemet med att punga ut 210000 när minst 4 st av dessa somalier kommar att få nobelpriset i framtiden.
Citera
2009-07-09, 15:31
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colibri
210000 är ju nästan gratis med tanke på vilken grym investering detta är, en läkare kostar samhället minst 150000 i månaden !! Vad är då problemet med att punga ut 210000 när minst 4 st av dessa somalier kommar att få nobelpriset i framtiden..

Nobelpris? Jag hoppas på att det blir lovande fotbollsspelare av dom, tycker det är ont om lovande spelare med somalisk bakgrund. Gäller även i somalia
Citera
2009-07-09, 15:36
Medlem
Brynstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres

1950 var det dryga 200 miljoner invånare i Afrika, i dag ungefär en miljard (det är självklart omöjligt att veta exakt, siffran kan redan idag vara mycket större). Om 40 år beräknas afrikanerna ha ökat till närmare 2 miljarder. Samtidigt så minskar vita och asiatiska kvalitetsmänniskor i antal, och den omfattande rasblandningen innebär att alla européer om några generationer kommer att ha mer eller mindre negerblod i sej, med allt vad det innebär av nedsatt intelligens och rasligt förfall.

http://en.wikipedia.org/wiki/World_population#Population_figures
Citera
2009-07-09, 15:37
Medlem
Citat:
Han hade ett stort hus och en gård intill floden i huvudstaden Mogadishu.

Finns ingen flod i Mogadishu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in