2009-07-14, 23:15
Medlem
nedboys avatar
"Children of Men"

En film, har ni sett den? Så kommer det att bli om Sverigedemokraterna får styra.
Citera
2009-07-14, 23:28
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Det angår kanske i sådana fall socialkontoret, men inte allmänhet, som dig och mig.

Och varifrån får socialkontoret pengarna?
Citera
2009-07-14, 23:30
Medlem
Keruacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Mitt ideal är att stollarna med somaliskvänlig agenda ensamma ska bli försörjningsansvariga för negerfamiljerna.
Då behövs inga somaliska grannar.
Själv har jag absolut ingen lust att skänka en endaste femtioöring åt en neger.

Sunda åsikter.

Men det finns ingenting som slår en upplevelse som när man blir grannar med en berikande "nysvensk" somalisk familj.
Det överträffar liksom allt..

Min arbetskamrat blev så mot sin vilja "berikad" med somaliska grannar.
Ni skulle inte tro mig om jag berättade.
Det fanns tillfälle då t.o.m jag tvivlade på vad han berättade..
Citera
2009-07-14, 23:49
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Sunda åsikter.

Men det finns ingenting som slår en upplevelse som när man blir grannar med en berikande "nysvensk" somalisk familj.

Har faktiskt en del egna erfarenheter av somaliskt kulturberikande genom min son.
Tyvärr så blev varken min son eller jag speciellt intresserade av att fortsätta kulturutbytet.
Mina förutfattade insikter fick vatten på kvarn.
Men jag ställde upp för att vara så kompatibel som möjligt med skolan.
Trist så är jag numera klassad som rasist.
Citera
2009-07-14, 23:55
Medlem
Leilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Och varifrån får socialkontoret pengarna?

Från staten. Skattepengar. Det är därför vi betalar skatt att att det skall finnas hjälpmöjligheter till behövanden + allt annat i samhället.

Om det nu skulle vara fruktansvärt många barnrika somaliska familjer, anser jag att socialen iaf om dom måste betala, skall se till att få någon av föräldrarna att jobba. Sådant är inte folkets ansvar, vårt ansvar. Hur ni än gapar er islka över invandrare här på forumet, har ni iaf ingen makt att göra något. Bara snacka och gapa.
Citera
2009-07-15, 00:01
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Från staten. Skattepengar. Det är därför vi betalar skatt att att det skall finnas hjälpmöjligheter till behövanden + allt annat i samhället.

Om det nu skulle vara fruktansvärt många barnrika somaliska familjer, anser jag att socialen iaf om dom måste betala, skall se till att få någon av föräldrarna att jobba. Sådant är inte folkets ansvar, vårt ansvar. Hur ni än gapar er islka över invandrare här på forumet, har ni iaf ingen makt att göra något. Bara snacka och gapa.

Att vi inte har makt att förändra verkligheten för parasiterna som tär på vår välfärd är totalt felaktigt.
Själv lobbar jag oavbrutet för att stoppa invandringen och märker att jag har fler och fler på vår "rasistiska" sida.

Du får träda in istället för sociala, du och dina vänner, så slipper vi som fattar vad det handlar om att betala.
Citera
2009-07-15, 00:19
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Exakt.
Men du sa:
Citat:
Det angår kanske i sådana fall socialkontoret, men inte allmänhet, som dig och mig.
Vad bra att du har tänkt efter nu och insett att pengar inte växer på träd. Bakom varje krona som familjen får, står en hårt arbetande människa, ofta en svensk.
Citat:
Om det nu skulle vara fruktansvärt många barnrika somaliska familjer, anser jag att socialen iaf om dom måste betala, skall se till att få någon av föräldrarna att jobba. Sådant är inte folkets ansvar, vårt ansvar.
Och här kommer problemet med arbetslöshet in i bilden, och att många invandrare tyvärr saknar rätt yrkeskompetens och tillräckliga kunskaper i svenska. Och det är väl inte den svenska skattebetalarens fel eller ansvar.
Problemet är inte några barnfamiljer i sig, utan det är den situation vi har med mängder av somalier och andra människor som beviljats asyl som inte försörjer sig själva. Vi pratar alltså om hundratusentals personer, så detta är väldigt kostsamt för landet
Citat:
Hur ni än gapar er islka över invandrare här på forumet, har ni iaf ingen makt att göra något. Bara snacka och gapa.
Menar du att du tycker att det är bra att Sverige förlorar stora summor på alla arbetslösa invandrare?

Senast redigerad av FritzDaCat 2009-07-15 kl. 00:24.
Citera
2009-07-15, 00:32
Medlem
Citat:

hade vi dessutom bara talat om vad dom får från socialen så hade det inte heller blivit sånt rabalder. men nu ser folk 200k och tror att familjen får typ 50000 och en villa i djursholm. i övrigt håller jag med i fråga om arbets- och gapresonemanget (fick jag säga mitt skulle det bara finnas en myndighet som skötte allt som har med bidrag, ersättning och arbete att göra (Arbetsförmedling, Socialstöd, Försäkringskassan)). Om jag så hatat invandrare hade jag insett att invandringen är ett faktum och gjort något för att problemen skulle minska istället för att spä på problemet. Men men, alla lika - alla olika : D

Citat:
Ursprungligen postat av Katten Fritz
Och här kommer problemet med arbetslöshet in i bilden, och att många invandrare tyvärr saknar rätt yrkeskompetens och tillräckliga kunskaper i svenska. Och det är väl inte den svenska skattebetalarens fel eller ansvar.
Problemet är inte några barnfamiljer i sig, utan det är den situation vi har med mängder av somalier och andra människor som beviljats asyl som inte försörjer sig själva. Vi pratar alltså om hundratusentals personer, så detta är väldigt kostsamt för landet

ständigt denna arbetslöshet (vessla). ta semlan ur mun och inse att det inte är brist på arbeten att utföra. det är inte brist på arbeten utan brist på system som faktiskt sätter folk i arbete.
Citat:
Menar du att du tycker att det är bra att Sverige förlorar stora summor på alla arbetslösa invandrare?
Är det bättre att förlora pengar på en arbetslös svensk?
Senast redigerad av RockInRhino 2009-07-15 kl. 00:40.
Citera
2009-07-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keruac
Sunda åsikter.

Haha, ja det känner man igen. Precis samma sak hände en gammal arbetskamrat till mig också, boendes i Lund. Med somalier och annat pack inpå husknuten ändrade han snabbt inställning till invandringen. Tror till och med att jag omvände honom totalt på de få veckor vi arbetade tillsammans.

Folk har en tendens att lyssna på insatta personer som löser (för dem) till synes olösliga matteproblem på ett kick, så länge de är något så när resonliga förstås.
Citera
2009-07-15, 00:41
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Som vissa redan varit inne på, allt som angår socialkontoret angår även dig och mig som arbetar. Det är våra pengar de använder.

Citat:
Vem skall stoppa?

Målsättningen är att det politiska landskapet ändras i Sverige och Europa så mycket att sådana här vansinnigheter går att stoppa.

Citat:
Är du helt säker? Känner du någon somalisk familj som har en massa barn och ingen arbetar?

Jag vet hur statistiken ser ut. Oddsen är inte speciellt goda. Läs exempelvis denna artikel om situationen i Göteborg:

Citat:
Det mest aktuella år för vilket SCB redovisar arbetsinkomster är 2005. Då hade 45 procent av alla vuxna somalier i Göteborg noll i inkomst av arbete. Bland övriga utrikes födda var andelen 27 procent och bland svenskfödda 10 procent. Sju av tio somalier tjänade mindre än motsvarande 5 000 kronor per månad.

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=378763

Och nu är vi i en lågkonjunktur igen... Att skaffa ett jobb närmaste tiden för en somalier kan inte vara lätt...
Citera
2009-07-15, 00:50
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
(fick jag säga mitt skulle det bara finnas en myndighet som skötte allt som har med bidrag, ersättning och arbete att göra (Arbetsförmedling, Socialstöd, Försäkringskassan))
Håller absolut med. Överuttnyttjande är också ett stort problem.
Citat:
Om jag så hatat invandrare hade jag insett att invandringen är ett faktum och gjort något för att problemen skulle minska istället för att spä på problemet. Men men, alla lika - alla olika : D
Men den kommande invandringen är väl knappast ett faktum??
Och många invandringskritiker hatar inte invandrare, utan ser helt enkelt dagens system som en ekvation som inte går ihop. Och sättet att lindra detta akuta problem är naturligtvis att inte ta in så värst många fler. (Just nu.) Det fattar de flesta, även om de inte vågar säga detta högt.
De få som verkligen 'hatar' invandrare i sig är inte orsak till det jättelika problem som vi har.
Sverige har alltid varit tämligen välkomnande gentemot invandrare, men från den dagen bägaren blev fylld så hjälper inga attityder överhuvudtaget tyvärr.
Arbetslösheten, kriminaliteten och normupplösningen i stora delar av invandrarkretsarna har blivit för stor.
Citera
2009-07-15, 00:54
Medlem
[quote=FritzDaCat]Håller absolut med. Överuttnyttjande är också ett stort problem.

Citat:
Men den kommande invandringen är väl knappast ett faktum??
jo. ni kan skrika er hesa tills närmaste 20 åren. lär inte hända så mkt, invandringen kommer fortgå.
Citat:
Och många invandringskritiker hatar inte invandrare, utan ser helt enkelt dagens system som en ekvation som inte går ihop.

nej, men den som är realistisk bör fundera på ändringar i övriga ekvationen då detta är att betrakta som en konstant vare sig man vill eller ej.
Citat:
Och sättet att lindra detta akuta problem är naturligtvis att inte ta in så värst många fler. (Just nu.) Det fattar de flesta, även om de inte vågar säga detta högt.
Det ursprungliga problemet ligger dock kvar, bara att man gömt undan det temporärt.
Citat:
De få som verkligen 'hatar' invandrare i sig är inte orsak till det jättelika problem som vi har.
nej, fåtalet gör inte så mkt skada. det är vardagsrasismen som är problemet.

Citat:
Sverige har alltid varit tämligen välkomnande gentemot invandrare, men från den dagen bägaren blev fylld så hjälper inga attityder överhuvudtaget tyvärr.
Arbetslösheten, kriminaliteten och normupplösningen i stora delar av invandrarkretsarna har blivit för stor.
och större kommer den att bli med den linje du nu förespråkar (och inte kommer lyckas driva igenom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in