2009-07-08, 23:13
Medlem
SpikeTVs avatar
Har fått ett skumt problem, först ska jag berätta att detta aldrig hänt innan och exakt samma delar/program används. Även samma DVD-spelare till TV:n.

Bränner DVD+R som vanligt i ImgBurn men de kan inte läsas fullt ut i en vanlig DVD-spelare. Går ofta kanon en timma och sen bryter filmen och går tillbaka till meny. Spolar jag då framåt till avbrottet kan man fortsätta kolla utan problem.
Kan även spela den i VLC utan avbrott.

Fick tipset att brännare kunde vara utsliten och bränna för "grunt" så jag köpte en extern Samsung och provade. Exakt samma sak. Testade även att bränna långsammare utan resultat...

Enda ledtråden jag kan ge är att det blir bättre om jag stänger ner andra program och även nyss startat om datorn.

Nån som har en idé? Har slösat 20 skivor nu. Bjuder på glass.
Citera
2009-07-09, 00:32
Medlem
Jonny666s avatar
Din stationära DVD spelare är slut...
Citera
2009-07-09, 05:39
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny666
Din stationära DVD spelare är slut...

Provad på 3 olika med varierande ålder, samma på alla. Och innan det började krångla funkade alla spelarna perfekt med brända filmer, låter så orimligt att de ska gå sönder samtidigt?
Citera
2009-07-10, 17:07
Medlem
SpikeTVs avatar
Fick till en perfekt bränning igår, fick starta om datorn, ha utorrent och webläsaren avstängd. Då gick en bra, nästa hackade. Blir galen....
Citera
2009-07-11, 00:08
Medlem
cynthias avatar
Taskiga skivor du bränner med kanske (lågpris = oftast dålig bränningskvalitet). Senaste firmwaren installerad?
Citera
2009-07-11, 09:18
Medlem
SpikeTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Taskiga skivor du bränner med kanske (lågpris = oftast dålig bränningskvalitet). Senaste firmwaren installerad?

Kör HP´s skivor, brukar väl vara bra grejer? Ska köpa nåt annat och prova. Ja på fråga 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in