2009-07-08, 18:27
Medlem
Hejsan! jag är på jakt efter en riktigt romantisk restaurang i stockholm! gärna i gamla stan nere i någon mysig källare, med tända ljus och en härlig stämning. har sökt runt men Ej hittat något!
Någon som vet?
Citera
2009-07-08, 21:20
Medlem
meepers avatar
I Gamla Stan finns både Gyldende Freden och Le Rouge. Två helt olika restauranger, men båda har källarvalv och kan nog kallas romantiska. Var jag du skulle jag valt Le Rouge.
Citera
2009-07-09, 01:47
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Minerva på Kungstensgatan tycker jag är ett fint franskt kök med mycket bra hästkött.
Citera
2009-09-07, 23:34
Medlem
tips om god och romantisk restaurang i sthlm

Hejsan nu är det så att jag o tjejen har bestämt oss att börja äta italiensk mat... vet inte riktigt varför. Men hon tycker att det är romantisk med italiensk mat.

Nu till ämnet.

goda och romantiska italienska restauranger i sthlm, priset för ligga mellan 150-200kr. HJÄLP!.

Om det finns en liknande tråd får ni gärna slänga denna tråd och ge länk.
Citera
2009-09-07, 23:46
Medlem
andreews avatar
capri nybrogatan!
Citera
2009-09-08, 00:23
Medlem
Disco-Mannens avatar
Det finns många bra italienska resturanger i Stockholm, 150-200 kr räcker till en pastarätt men oftast inte till en kötträtt eller en fiskrätt. Som sagt jag tycker att du ska höja din budget lite.

Tips på bra italienska resturanger:

Den gamle och havet, Tulegatan
Hosteria Tre Santi, Blekingegatan (bra vinutbud dock lite dyrt)
Portocervo, Timmermansgatan
Döden i Grytan, Nortullsgatan
Terrenos vinotek, Scheelegatan (bra budgetalternativ samt bra vinutbud)
Citera
2009-09-08, 22:47
Medlem
tack mer ^^
Citera
2009-09-08, 23:09
Medlem
meepers avatar
"Den gamle och havet" med systerkrogen "Döden i grytan" tycker jag är bra, men minns jag rätt så ligger de lite över den prisklass som efterfrågas (i alla fall om man ska ha något gott).

"Haga Deli" på Hagagatan är bra och prisvärda. Hemsidan är sunkig, men stället i sig är trevligt och ganska gemytligt. Pastaportionerna är enorma men samtidigt vällagade. Och tiramisun är bland de bättre jag hittat i stan.
Citera
2009-09-09, 15:32
Medlem
Micke Ls avatar
Jag lägger in en tredje rekommendation för Den Gamle och Havet!
Citera
2009-09-09, 16:51
Medlem
La Famiglia på Alströmergatan om ni har lite pengar över. Har för mig att restaurangen är väldigt dyr men bland andra har Sting ätit där.
Citera
2009-09-09, 20:58
Medlem
Fatskulls avatar
Håller Hosteria Tre Santi högre än "Döden" och "Den Gamle". För ett par år sedan fick systerkrogarna en del utmärkelser, vilket fick personalen att tro att de var något, och det är en fet turn off för min del.

Divino på Karlavägen håller hög klass, och enligt uppgift är Paganini i gamla stan bra, om än lite höga priser. Capri har jag varit på på ett tag, men de har alltid varit ok.
Citera
2009-09-09, 22:00
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Håller Hosteria Tre Santi högre än "Döden" och "Den Gamle". För ett par år sedan fick systerkrogarna en del utmärkelser, vilket fick personalen att tro att de var något, och det är en fet turn off för min del.

Divino på Karlavägen håller hög klass, och enligt uppgift är Paganini i gamla stan bra, om än lite höga priser. Capri har jag varit på på ett tag, men de har alltid varit ok.

Var lite av en besvikelse när jag provade stället. Inte alls så generöst tilltaget och bra som jag hade fått intrycket av. Kaninrätten jag åt bestod mest av benknotor. Efterrätterna var maffiga men knappast eleganta eller spännande.

Jag tror inte Döden i grytan är ett ställe för trådskaparen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in