2009-07-08, 17:57
Medlem
foppits avatar
Jag har letat efter svaret på det här men inte lyckats hitta det. Så jag hoppas någon kan hjälpa mig. Hur lång tid måste man hålla upp med kreatin för att vara 100% fri från extra vätska och kreatin i kroppen? Någon som vet? Tacksam för svar.
Citera
2009-07-08, 18:01
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foppit
Jag har letat efter svaret på det här men inte lyckats hitta det. Så jag hoppas någon kan hjälpa mig. Hur lång tid måste man hålla upp med kreatin för att vara 100% fri från extra vätska och kreatin i kroppen? Någon som vet? Tacksam för svar.

tills man dör, kreatin finns naturligt i kroppen.
Citera
2009-07-08, 18:02
Medlem
soptippsbosses avatar
Jo men han skriver ju faktiskt fri från "extra vätska och kreatin".
Citera
2009-07-08, 19:20
Medlem
foppits avatar
E det audition till "släng dig i brunnen" här eller, puckon.. Fri från extra vätska och EXTRA kreatin då, jävla ordmärkare.
Citera
2009-07-08, 19:29
Medlem
pzycons avatar
Citat:
E det audition till "släng dig i brunnen" här eller, puckon.. Fri från extra vätska och EXTRA kreatin då, jävla ordmärkare.
Det beror lite på, men det kan ta upptill en månad, även fast du förlorar effekten av det mkt tidigare.
Senast redigerad av pzycon 2009-07-08 kl. 19:31.
Citera
2009-07-08, 19:50
Medlem
BePositives avatar
Jag skulle säga bara några dagar...
Citera
2009-07-08, 21:44
Medlem
foppits avatar
Det e spridda skurar här verkligen. Så allt mellan en kvart och 6 år kan man säga? Kan man driva ut vätskan ur musklerna snabbare genom tex, löpning, bastu m.m.? Om det bara tar ett par dagar e det ju ointressant men om det tar upp till en månad som du säger kan det ju vara skönt om man kan skynda på det lite. Så man ser bra ut i sin mankini.
Citera
2009-07-08, 21:50
Medlem
CrazyCopKillers avatar
3veckor e standard mått för dom som pendlar on off season
Citera
2009-07-08, 21:57
Medlem
pzycons avatar
Citat:
Det e spridda skurar här verkligen. Så allt mellan en kvart och 6 år kan man säga? Kan man driva ut vätskan ur musklerna snabbare genom tex, löpning, bastu m.m.? Om det bara tar ett par dagar e det ju ointressant men om det tar upp till en månad som du säger kan det ju vara skönt om man kan skynda på det lite. Så man ser bra ut i sin mankini.
Vattnet o styrkan borde gå bort ganska snabbt efter avslut men det är dina kreatin nivåer som inte blir normala efter högst en månad ungefär.
Citera
2009-07-09, 06:07
Medlem
foppits avatar
OK, då tackar jag för svaret. Det e väl vattnet egentligen som man vill bli av med när man slutar ta det, själva kreatinet kan ju få ligga och gotta kvar ett tag om det vill. Fast man svettas ganska mycket har jag märkt. I alla fall vid ansträngning, eller e det bara jag? Hur som helst, tack för svaret.
Citera
2009-07-09, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCopKiller
3veckor e standard mått för dom som pendlar on off season

what?
Citera
2009-07-09, 13:26
Medlem
Adks avatar
Själv har jag "mini-dietat" nu i några veckor. Ingen strikt tävlingsdiet med bodybuildermått mätt alltså men ändå legat på runt 4-500 Kcal underskott per dag. Grejen är at jag påbörjade en kreatinkur typ en månad innan och jag bestämde mig att fortsätta med den även under dieten.

Hur mycket skillnad gör kreatinet egentligen för formen? Tycker ändå jag har fått ganska bra resultat på dom här veckorna, börjar se lite magrutor osv, men kommer jag att tjäna märkbar effekt på att lägga ner kreatinet också om jag vill bli mer rippad eller är det försumbart?

Btw, koffein, efedrin och liknande borde väl hjälpa till att driva ut vätskan betydligt fortare för den som vill?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in