2009-07-08, 17:04
Medlem
Tjabba de r s att jag sitter och pillar lite med en dator hr som har blivit galen. nda sen fr 2 veckor sedan nr ett 3g-modem anvndes s r de knas.
Det brjade med att ngot program som hette mrouter.exe ville starta sig sjlv 184ggr vid uppstart, Det stod ngot om att den inte kunde starta och fnstren bara fortsatte att poppa upp en efter en.

Jag avinstallera skiten och det slutade att poppa upp men s frsvann tydligen alla drivrutiner till allt som har med ntverk att gra samt att de gr inte att ppna diverse program (MSN, Spotify bla.).
Har installerat om drivrutinerna till diverse ntverkskort och Bluetooth och snt men finns 6 gula markeringar enhetshanteraren som jag inte lyckas tegrda. Alla r WAN Miniport med diverse bokstvskombinationer inom parentes bakom sig. IPv6, L2TP, Network Monitor, PPPOE, PPTP,IP.

Vad r WAN Miniport, varfr jvlas den med mig och hur tegrdar jag det hela?

Tackar p frhand
Citera
2009-07-08, 18:08
Medlem
Jadu, en ominstallation av Windows lser ju skert problemet.
Annars kan du ju testa att avinstallera och inaktivera enheterna som ej fungerar.

Just det ja, sk igenom datorn med ett uppdaterat Malwarebytes, (Googla det).
Citera
2009-07-09, 08:35
Medlem
Soluss avatar
WAN Miniport anvnds fr anslutningar av typen PPPoE och liknande. Ta bort dem och se till att du bara har "Local area connection" / "Anslutning till lokalt ntverk" och dylika. Prova sedan att starta om datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in