2009-07-08, 16:37
Medlem
Gubbskems avatar
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

Tror de flesta har hört intervjun med Paolo Roberto angående mamma/pappa ledighet. Notera hur han hävdar att intervjuaren har sina åsikter pga hur vänster/feminist-vridna varenda en av hennes medarbetare på SR är. I mitt tycke så blir hon iaf provocerad av väldigt sunda, jämstälda åsikter från Paolos sida.

Iallafall så satt jag idag i min bil på väg till ett stort köpcentrum i staden för att storhandla etc med min sambo. På radion hade vi P3 igång och ett program som heter brunchrapporten var på. Runt 30minuter in i programmet börjar de prata om hur forskare lyckats framställa spermier på konstgjord väg och detta leder in på, vid ca 33min, på varför män ska ha ett existensberättighet om nu kvinnor kunde skaffa barn med hjälp av konstgjorda spermier. Den manliga sidekicken får uppdraget att ställa upp 3 punkter för mäns existensberättigande. Nu kanske inte hans lista kändes helt genomtänkt och bra direkt men notera hur hon efter hans punkter blir ganska provocerad och säger att det får stå för honom och är noga med att få fram att kvinnor minsan kan med.

Både jag och min flickvän noterar hur snedvridet det hela blir när personen som "kräver" bevis på mäns existensberättigande är den som blir upprörd, chockad etc när listan kommer. Liksom tänk efter själva här. Hur snedvridet är inte tankesättet hos programledaren när det är den anklagade gruppen som har bevisbördan på sig så att säga. För att dra en populär parallell till nazismen här så tänk själva att byta ut män mot judar och en jude får sitta i studion och förklara sitt berättigande för att få leva medan nazisten sitter chockad och hör på...

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1838999&BroadcastD ate=&IsBlock=

Där är länken till programmet ifall ni vill lyssna själva. Startar om ämnet vid 30min. Vid 33 börjar listan.

Anser ni att publicservice som SR har ett ansvar att förmedla en ganska neutral syn, ej färgad av politiska åsikter? Eller är det okej att man i program efter program har programledare som inte drar sig för att uttrycka feministiska åsikter/floskler? Jag antar dock att de på P3 inte alls tycker de är extrema. För där sitter de ju i sin bubbla med likatänkande och alla andra åsikter hyssjas effektivt ner. Där råder statsfeminismens ideologi helt oemotsagd. Som en absolut sanning. Likt en naturlag som inte går att ifrågasätta utan att bli dumförklarad eller vara ett gubbslem.
Citera
2009-07-08, 16:44
Medlem
WordWarriors avatar
Herredjävlar! Lägg ner public service. Denna skit blir alltvärre. Detta styrker mig alltmer i min åsikt att radikalfeminismen är en farlig och fascistisk ideologi.
Citera
2009-07-08, 16:51
Medlem
JazzforMiless avatar
Jävlar i mig vad Paolo växte i mina ögon, har alltid sett honom som en PK gråsosse, så kommer han här med otroligt rationella, sansade argument som blir obemötta från motståndarsidan som är märkbart obekväm iochmed att hennes "jag vet bättre"-attityd plötsligt är falsifierad. Detta gjorde min dag!
Citera
2009-07-08, 17:13
Medlem
green-miles avatar
Helt klockrent sagt...
Stämmer nog som han sa i slutet att nu kommer många som älskat mig och hata mig he he....
Citera
2009-07-08, 17:25
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
http://www.youtube.com/watch?v=CEZ7uta14nw

Tror de flesta har hört intervjun med Paolo Roberto angående mamma/pappa ledighet. Notera hur han hävdar att intervjuaren har sina åsikter pga hur vänster/feminist-vridna varenda en av hennes medarbetare på SR är. I mitt tycke så blir hon iaf provocerad av väldigt sunda, jämstälda åsikter från Paolos sida.

Iallafall så satt jag idag i min bil på väg till ett stort köpcentrum i staden för att storhandla etc med min sambo. På radion hade vi P3 igång och ett program som heter brunchrapporten var på. Runt 30minuter in i programmet börjar de prata om hur forskare lyckats framställa spermier på konstgjord väg och detta leder in på, vid ca 33min, på varför män ska ha ett existensberättighet om nu kvinnor kunde skaffa barn med hjälp av konstgjorda spermier. Den manliga sidekicken får uppdraget att ställa upp 3 punkter för mäns existensberättigande. Nu kanske inte hans lista kändes helt genomtänkt och bra direkt men notera hur hon efter hans punkter blir ganska provocerad och säger att det får stå för honom och är noga med att få fram att kvinnor minsan kan med.

Både jag och min flickvän noterar hur snedvridet det hela blir när personen som "kräver" bevis på mäns existensberättigande är den som blir upprörd, chockad etc när listan kommer. Liksom tänk efter själva här. Hur snedvridet är inte tankesättet hos programledaren när det är den anklagade gruppen som har bevisbördan på sig så att säga. För att dra en populär parallell till nazismen här så tänk själva att byta ut män mot judar och en jude får sitta i studion och förklara sitt berättigande för att få leva medan nazisten sitter chockad och hör på...

http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1838999&BroadcastD ate=&IsBlock=

Där är länken till programmet ifall ni vill lyssna själva. Startar om ämnet vid 30min. Vid 33 börjar listan.

Anser ni att publicservice som SR har ett ansvar att förmedla en ganska neutral syn, ej färgad av politiska åsikter? Eller är det okej att man i program efter program har programledare som inte drar sig för att uttrycka feministiska åsikter/floskler? Jag antar dock att de på P3 inte alls tycker de är extrema. För där sitter de ju i sin bubbla med likatänkande och alla andra åsikter hyssjas effektivt ner. Där råder statsfeminismens ideologi helt oemotsagd. Som en absolut sanning. Likt en naturlag som inte går att ifrågasätta utan att bli dumförklarad eller vara ett gubbslem.

Har hört detta underbara klipp ett X antal gånger. Jag verkligen gillar det.
Han kör fullständigt över henne...

Gillar detta:

"Problemet med er feminister är att ni aldrig talar om er själva utan skall tala ÅT andra." Den kommentaren säger precis allt.
Citera
2009-07-08, 18:21
Medlem
Jag delar väldigt många av Paolo Robertos med svenska PK-mått mätt kontroversiella åsikter och har verkligen ändrat åsikt om honom under årens lopp. Fullständigt älskar hur han bara kör över vänsterskatan med vettiga argument som hennes PK-hjärna inte klarar av att bemöta. Allt Paolo säger i den här intervjun är till hundratio procent sant.

TS: Tack för att du skapade tråden!
Citera
2009-07-09, 03:04
Medlem
nakenhanss avatar
Feministiskt motstånd!

Jag blir så fantastiskt glad när jag ser sådana här trådar! Jag får verkligen en känsla att det feministiska motsåndet växer och börjar bli taget för det allvarliga hot som det är! Det största hotet mot demokrati, jämlikhet och tolerans sedan andra världskriget. feminismen besitter samma destruktiva kraft som nazismen hade men feminismen är idag ansedd som synnerligen rumsren och tvärpolitisk. Fem riksdagspartier bekänner sig till feminismen, Centern, folkpartiet, socialdemokraterna, miljöpatiet och vänstern.

Det är ganska lätt att se hur just public service blir en lätt propagandaenhet tillsammans med kvällstidningar som Aftonbladet.

Det är också lätt att tro att det handlar om en kamp mellan män och kvinnor vilket är helt fel. det är en kamp mellan demokrati, jämlikhet och tolerans mot diktatoriskt förtryck där ENDAST feministisk sanning får räda! I den världen är kvinnor klassförrädare!

Vi som inser feminismens hot mot våra liv måste ständigt kämpa. Tala på era arbetsplatser, maila tidningar som har journalister som utför förtäckt feministisk propaganda. Jag menar inte debatter där en feminist utalar sig utan artiklar som ska ha en objektiv syn på nyhetsförmedling men andas tydlig feministisk propaganda!

Ni som är medlemmar i politiska partier. ställ frågor om feminismen! Använd artiklar som finns här på flashback! Tryck ut dem och dela ut dem. Fråga om fokk håller med? Jag har gjort det och 9 av 10 tar tydligt avstånd från feminismen!

I denna länk finns mer argument till varför feminimen är farlig.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=918545

Det är oftast inte lönt att debattera med en feminist men de som inte har insett faran och kan attraheras av feminismen kam man argumentera med!

Avslöja feminismen och stoppa den sedan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in