2009-03-25, 22:57
Medlem
Delbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beavernut
Tjena, lite problem med windows 7 jag me. Intallerade 7057 x86.
Har sedan haft problem med moderkortet, asus P4V800X. Moderkortet har ljud, nätverk osv inbyggt, och drivrutinerna vill inte installeras korrekt. står nått i stil med "fungerar inte med OS".
Någon som har aning om vad som kan hjälpa för att jag ska få drivrutinerna att funka? Eller e de bara att skita i 7an och köra på vista?

De flesta drivrutiner som funkat i vista bör funka i win 7 bara det att när du ska starta setup:en så högerklickar du och tar "Troubleshoot Compatibility"

sedan väljer du det översta valet i den guiden och efter det så brukar det hoppa igång

//Delbo
Citera
2009-03-25, 23:13
Medlem
beavernuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delbo
De flesta drivrutiner som funkat i vista bör funka i win 7 bara det att när du ska starta setup:en så högerklickar du och tar "Troubleshoot Compatibility"

sedan väljer du det översta valet i den guiden och efter det så brukar det hoppa igång

//Delbo

Thank you for that, funkade å göra som du sa.
NAaaajs
Citera
2009-03-26, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaZoR1394
Vad menar du exakt? Menar du vanlig tvout som s-video, komposit eller komponent? Jag kör själv vga ut med ATI som följer med operativsystemet och det fungerar bra. Sen kör jag hdmi ut från ett nvidia som fungerar bra det med.

Jag kör svideo kabel till en scart adapter till tvn. Det roliga är att det funkar perfekt när jag kör i felsäkert läge + att lite äldre drivrutiner funkade fint i build 7000. Så jag antar att det är de nya drivrutinerna som fuckat upp allt.
Citera
2009-03-26, 13:32
Medlem
TheHeretiCs avatar
.

Fy satan.. den här tråden är som cancer, bara växer o växer.

Windows 7 är som en Riktigt dålig jävla version av Vista som redan är det mest ostabila OS som finns.
Microsoft säger att Windows 7 borde komma till sommaren... undra hur många tabbar dom måste göra för att förstå att det dom gör är FEL!!! Vista borde inte släppts alls o nu ska dom släppa ett ännu sämre OS som är ostabilare än någonsin... Tycker dom borde börja tillverka micros ist, om dom klarar...
Citera
2009-03-26, 19:41
Medlem
Lokalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Det går skitbra.
Du ser det när du har bootat från skivan, då får du välja vilken partition du vill formatera. C: eller D:.
Ok, tack för ditt svar

Återkommer säkert med fler frågor, för i dag är dagen D.
Citera
2009-03-26, 22:42
Medlem
Turkfans avatar
Problem att installera Windows

Ska installera XP på nya burken som jag satte ihop igår, får fram "Press Enter to boot from Cd"

Trycker det, får sedan "System is checking your hardware" eller nåt.
Sedan svart.
Blir galen.

Vad går fel?
Citera
2009-03-27, 02:32
Medlem
Flashen1961s avatar
Ladda ner en version av XP där SP3 är inlagd redan så bör det funka bra sen att installera den.

Ev kan du prova med Killdisk först för att få disken helt ren och som den var när den var helt ny och opartionerad.
Citera
2009-03-27, 08:07
Medlem
Turkfans avatar
Har redan en disk med SP3 på.

Jo jag kan ju testa rensa hdd'n
Citera
2009-03-27, 09:06
Medlem
Andreasvbs avatar
Eftersom datorn kom med Vista är det inte säkert att det finns stöd för hårdvaran i XP, även med senaste uppdateringarna, då datorn inte är gjord för XP.

Du får ladda ned DriverPack som du kan integrera med nLite.
http://driverpacks.net/DriverPacks/download.php?pag=m
Citera
2009-03-27, 09:26
Medlem
Turkfans avatar
Nope, datorn kom inte med vista, utan datorn byggde jag själv utan något operativsystem.
Hdd'n innehöll dock nån dålig sabayon Linux installation.

Men ändå kan det ju vara nåt skit med drivisarna, så får väl testa det ändå. Vilket jävla krångel för lite XP, känns ju jävligt öonödigt

Finns det nån hddclean grej på Hirens Boot Disc, då jag har den tillgänglig just nu?
Citera
2009-03-27, 11:02
Medlem
Andreasvbs avatar
Ok, har du någon länk till moderkortet?

Kanske flera som har haft problem att installera XP.
Citera
2009-03-27, 12:37
Medlem
Turkfans avatar
https://www.inet.se/artikel/1900856

Ska söka lite info själv också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem