2012-06-25, 14:49
Medlem
Cam åt fel håll, hur ändra?

Hej, har en gammal laptop och nu när jag prövade camen på den så var den helt felvänd hur vänder jag tillbaka den? Har en Asus med window 7 på.
Citera
2012-06-25, 15:13
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargarna
Det är på windows jag ska dela upp hårddisken. Har redan försökt o installerat linux men windows 7 startar ändå. Anledningen till att jag vill dela upp hårddisken är för att jag vill kunna välja mellan både windows och linux.
Installera Windows 7 först (eller det har du redan kanske), sedan Linux. Sist jag gjorde detta (Ubuntu) så fick jag själv bestämma hur stort utrymme som Ubuntu skulle få av disken, jättesmidigt.

Jag vet inte om följande är en regel vid dualboot men det sist installerade OS:et blev iaf main på min burk, bootmenyn visas i xx sekunder och görs inget då så startar Ubuntu för mig.
Citera
2012-06-25, 15:26
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malkia
Detta stället kändes som rätt tråd att posta i.
...
Tack på förhand!
Du får nog vackert anpassade dig till hårdvaran.
Eller anpassa hårdvaran efter dig, mao byta plats på skärmarna, alltså skifta skärmkablarna. Så du slipper flytta omkring spelen och ist kör dem där de först dyker upp.
Senast redigerad av Skadat gods 2012-06-25 kl. 15:46.
Citera
2012-06-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
Du får nog vackert anpassade dig till hårdvaran.
Eller anpassa hårdvaran efter dig, mao byta plats på skärmarna, alltså skifta skärmkablarna. Så du slipper flytta omkring spelen och ist kör dem där de först dyker upp.
Okej, eller sitta och byta den primära skärmen inne i inställningar hela tiden. Tack!
Citera
2012-06-25, 19:25
Medlem
Dum fråga kanske, men är det fel att se på att formatera om som en gudomlig resetknapp/puts väck med alla problem? Datorn har börjat bli instabil på sistone, med mycket "program blahblah svarar inte", etc.
Citera
2012-06-25, 19:36
Medlem
Hej hej,
Imorgon ramlar det in en ny dator.

Jag ska använda min gamla hårddisk och sitter just nu och köper ner en kopia av W7.
Kan jag helt enkelt installera W7 direkt genom daemontools till disken som jag just nu använder som slave?

Microsoft.Windows.7.Ultimate.SP1.x86-x64.Integrated.June.2012.By.Maher
Citera
2012-06-25, 19:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __Marcus
Hej hej,
Imorgon ramlar det in en ny dator.

Jag ska använda min gamla hårddisk och sitter just nu och köper ner en kopia av W7.
Kan jag helt enkelt installera W7 direkt genom daemontools till disken som jag just nu använder som slave?

Microsoft.Windows.7.Ultimate.SP1.x86-x64.Integrated.June.2012.By.Maher

Ja, men lättast är att du bränner ISO-filen på en DVD-skiva med hjälp av IMGBurn.
Citera
2012-06-25, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Ja, men lättast är att du bränner ISO-filen på en DVD-skiva med hjälp av IMGBurn.

Allright saken är den att det är viss avsaknad av både dvd-brännare och skivor i huset.
Tänkte först prova usb-metoden jag hört talas om, men om det går att göra en partition redan nu och lägga in en W7 kopia vore det bästa..
Citera
2012-06-25, 22:50
Medlem
hej!

när jag datorn ska uppdatera sp1 för x64 system så kommer detta upp hela tiden: ERROR_NOT_FOUND(0x80070490) går inte att slutföra uppdateringen

vet någon vad felet kan vara?
Citera
2012-06-26, 09:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unit33d
hej!

när jag datorn ska uppdatera sp1 för x64 system så kommer detta upp hela tiden: ERROR_NOT_FOUND(0x80070490) går inte att slutföra uppdateringen

vet någon vad felet kan vara?

http://support.microsoft.com/kb/958044
Citera
2012-06-26, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MaxieTheSwe
Dum fråga kanske, men är det fel att se på att formatera om som en gudomlig resetknapp/puts väck med alla problem? Datorn har börjat bli instabil på sistone, med mycket "program blahblah svarar inte", etc.
Du blir av med en massa slaskfiler mm som segar ner din dator. Sedan så har du säkert en massa installerade program som startar igång och går i bakrunden som slöar ner din dator.
Citera
2012-06-26, 10:57
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxieTheSwe

NÄ! Det är inte fel! Speciellt inte om du följer ett par goda råd!

1: Du väljer att RADERA tidigare partition, skapar ny och installerar Windows till den! (via Windows-skivan)

2: Ser till att inte göra om samma misstag som förra gången!
a: Skapa ett specifikt Adminkonto (T.ex. DatorAdmin) och ger det ett starkt lösenord

b: Skapar vanliga användarkonton till datorns samtliga användare
(Kör du Windows 7 visar då UAC automatiskt en lösenordsfråga, så inte smittor & klantarslen kan installera vad som helst, hur som helst)

c: LÄS varje dialogruta vid installation av varje program, så slipper du få med massa Toolbars, Autostartande program, Program som du inte vill ha, men följer med i vissa installationer (Som JAVA & flash, som bifogar extraprogram om du inte är vaken och avmarkerar dessa), Avmarkerar alla Quickstart osv. alternativ!

Då kommer din nästa installation att "hålla" mycket längre och behovet av framtida ominstallationer minskas kraftigt!
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2012-06-26 kl. 11:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in