2012-05-09, 16:03
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Du har inte formaterat disken då? Det kan ju vara så att C: och D: var partitioner av en och samma hårddisk och dessa sammanfogas när man formaterar disken. Hur stora var partitionerna och hur stor är din nuvarande C: ?

Då måste man väl radera partitionerna också? Annars är det ju fortfarande två.
Citera
2012-05-09, 18:39
Medlem
Ny ssd, hur får jag mitt gammla W7P till den?

Hej! Har just beställt en SSD hårddisk (OCZ Agility 3 SATA-3 240Gb 2.5) till min
(Hp Probook 4530s) den har just nu en 320Gb mekanisk hårddisk.

Men jag undrar hur skall jag föra över mitt Operativsystem (Window 7 Professional)
till den nya SSD. Det kom inga skivor med datorn ny, vissa kommer det HP Recovery men som sagt inget sånt)..
Citera
2012-05-09, 18:44
Bannlyst
Det kan hända att du behöver köpa nytt operativsystem om du har köpt en färdig laptop med operativsystem. Om du ändrar någonting så är det inte längre "hps" dator och då får du själv stå för operativsystem. Jag tror det är så dem skriver i avtal etc iaf.
Citera
2012-05-09, 18:45
Medlem
TheBurdens avatar
Du borde ha en återställningspartition på den nuvarande hårddisken. Ska följa med alla nya märkesdatorer. Och återställningsskivor skapar du själv med återställningshanteraren i start-menyn, men dessa behöver man normalt inte, det är bara om det skulle hända något med återställningspartitionen.

Du kan göra en diskkopia på den gamla hårddisken. En kloning. Vet dock inte hur det fungerar, har aldrig gjort det själv. Finns program som går det åt en. Troligen finns denna funktion inbyggd i Windows 7. Men jag vet som sagt inte, då jag aldrig gjort det själv. Sedan vet jag inte hur det fungerar ihop med din licensnyckel.
Senast redigerad av TheBurden 2012-05-09 kl. 18:48.
Citera
2012-05-09, 18:47
Medlem
tzjs avatar
Hårdvara - Mac ·····» Programvara - Windows
/mod.
Citera
2012-05-09, 18:49
Medlem
Hur formaterar man en AlienWare m11x?

Ja, jag vet jag har säkert postat detta fel men ändån,
Hur formaterar jag min M11x som hade Windows 7 redan installerat när jag fick den?
Tack
Citera
2012-05-09, 18:53
Medlem
TheBurdens avatar
Du borde ha en återställningspartition på hårddisken. Återställningsprogram borde också finnas på datorn för att utföra återställning via återställningspartitionen. På de flesta märkesdatorer så kan man även trycka på någon knapp vid uppstart för att starta återställningen. Du bör också skapa återställningsskivor via din återställningshanterare, om du inte redan gjort det, utifall det skulle hända något med återställningspartitionen.

Väldigt dåligt att man inte informeras om detta när man köpt en ny märkesdator. Väldigt dåligt. Det får man lista ut själv.
Citera
2012-05-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Du borde ha en återställningspartition på hårddisken. Återställningsprogram borde också finnas på datorn för att utföra återställning via återställningspartitionen. På de flesta märkesdatorer så kan man även trycka på någon knapp vid uppstart för att starta återställningen. Du bör också skapa återställningsskivor via din återställningshanterare, om du inte redan gjort det, utifall det skulle hända något med återställningspartitionen.

Väldigt dåligt att man inte informeras om detta när man köpt en ny märkesdator. Väldigt dåligt. Det får man lista ut själv.

Har provat att göra det vid uppstart dock finns det inte där :/, fick ingen CD eftersom M11X inte har någon CD/DVD.
Citera
2012-05-09, 18:58
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouTubeTM
Har provat att göra det vid uppstart dock finns det inte där :/, fick ingen CD eftersom M11X inte har någon CD/DVD.

Konstigt. Okej, ingen DVD-läsare? Prova att gå in på deras hemsida och läs lite.
Senast redigerad av TheBurden 2012-05-09 kl. 19:01.
Citera
2012-05-09, 19:00
Medlem
Citat:
Konstigt. Okej, ingen DVD-läsare? Prova att gå in på deras hemsida och läs lite.

Har letat , och sökt men hittar inget
Citera
2012-05-09, 19:02
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YouTubeTM
Har letat , och sökt men hittar inget

Du kan ju alltid ringa supporten. Eller testa sök på YouTube. Där kanske det finns folk som visar hur du gör.
Citera
2012-05-09, 19:03
Medlem
Citat:
Du kan ju alltid ringa supporten. Eller testa sök på YouTube. Där kanske det finns folk som visar hur du gör.

aa ska prova tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in