2012-02-03, 05:19
  #5773
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackadder1
Om du har windows 7 i den andra datorn så kan du bränna ner en system repair disk. Sen kan du följa stegen i länken jag postade tidigare.

Jag har endast ett usbminne (4gb).
Citera
2012-02-03, 06:38
  #5774
Medlem
Frabbes avatar
blackadder1:
Jag kan inte ändra min tidigare kommentar.

"Edit: Kontrollpanelen\System och säkerhet\Säkerhetskopiering och återställning
Skapa en systemreparationsskiva.".

Jag har inga skivor om jag behöver bränna, och jag kommer inte in i Windows(eller felsäkert läge) på den drabbade datorn.
Citera
2012-02-03, 08:35
  #5775
Medlem
blackadder1s avatar
Här har du en video som beskriver hur du gör en med ett usb minne.
Länk
Detta har jag inte provat själv så jag vågar inte garantera att det lyckas.
Annars får du prova google på "Create system repair disc on usb".
Citera
2012-02-03, 08:41
  #5776
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackadder1
Här har du en video som beskriver hur du gör en med ett usb minne.
Länk
Detta har jag inte provat själv så jag vågar inte garantera att det lyckas.
Annars får du prova google på "Create system repair disc on usb".

Ska testa lite senare idag, men jag har Windows 7 på den 'drabbade' datorn, och XP på denna.
Citera
2012-02-03, 11:36
  #5777
Medlem
Har försökt med systemåterställning. men det verkar inte vilja fungera heller riktigt. börjar bli liiiiite irriterande bara.
Citera
2012-02-03, 12:11
  #5778
Medlem
Frabbes avatar
Så, nu har jag ordnat en tom DVD-RW skiva. Fungerar det?
Ska jag ladda ner det operativsystem jag har installerat (tänker inte köpa det igen!), och sedan sätta in skivan och reparera?
Citera
2012-02-03, 14:55
  #5779
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puppiluppa
Har försökt med systemåterställning. men det verkar inte vilja fungera heller riktigt. börjar bli liiiiite irriterande bara.
Jag vet inte om detta går men försök att köra en systemåterställning i Felsäkert läge.

Har du någon aning om vad som orsakat problemet? Vad installerade du på datorn senast före problemet började? Har du installerat något "Microsoft Visual C++" eller liknande?
Kontrollpanelen >> "Program och funktioner". Där kan du se datum när program installerades.

Du kanske har fått nåt elakartat i datorn. Prova med att installera Malwarebytes' Anti-Malware och kör en "Fullständig Skanning" på alla diskar i systemet. Rensa bort allt som hittas, går det inte ta bort så sätt i karantän. Kan du inte installera det så försök att göra allt detta i Felsäkert läge.
Citera
2012-02-04, 07:11
  #5780
Medlem
Mappen "tillbehör" har försvunnit från startmenyn och några program i den. Hur får man tillbaka det?
Citera
2012-02-04, 15:41
  #5781
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MFKR1
Mappen "tillbehör" har försvunnit från startmenyn och några program i den. Hur får man tillbaka det?
En systemreparation löser ditt problem.
__________________
Senast redigerad av TorrentLover 2012-02-04 kl. 15:43.
Citera
2012-02-04, 18:31
  #5782
Medlem
Hej, någon som vet vart jag kan hitta windows aktivering till windows 7 enterprise?
mvh demp
Citera
2012-02-04, 18:38
  #5783
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demp
Hej, någon som vet vart jag kan hitta windows aktivering till windows 7 enterprise?
mvh demp
https://thepiratebay.se/torrent/6855573/Windows_Loader_2.1_By_Daz
Citera
2012-02-04, 18:46
  #5784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
https://thepiratebay.se/torrent/6855573/Windows_Loader_2.1_By_Daz

Det funkar inte till enterprise :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in