2011-02-05, 18:55
Medlem
hej, är där någon som vet en bra ¨crackad¨version av windows 7?
Citera
2011-02-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiie
hej, är där någon som vet en bra ¨crackad¨version av windows 7?

Nej
jag skulle rekomendera att du fixar en ren w7 skiva att installera med och att sen laddar hem Daz loader som fixar resten

mvh
t
Citera
2011-02-06, 02:05
Medlem
Problem med W7 installation

Hittade en schyst version av Windows 7 som jag tankade för att sedan bränna på DVD, problemet är bara att när jag följt alla steg:

1. Mata in skivan
2. Starta om datorn
3. Ändra first boot device i BIOS från Hard Disc till CD

...så startar den upp Windows 7 igen (har en äldre version installerad redan) och så händer inget mer, så jag går in i "Den här Datorn" väljer den inmatade skivan och klickar manuellt på installationsprogrammet, då sätter det igång, men när jag installerar det nya windows 7 står det att den kommer spara gamla filer i en mapp som heter "Windows Old" det går inte att ändra på det, och det står också att om jag vill ändra Partitionsinställningarna måste jag starta upp datorn från cd/dvd'n, men det är ju det jag gör! Snälla hjälp mig! Tack på förhand
Citera
2011-02-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eminong
Problem med W7 installation

Hittade en schyst version av Windows 7 som jag tankade för att sedan bränna på DVD, problemet är bara att när jag följt alla steg:

1. Mata in skivan
2. Starta om datorn
3. Ändra first boot device i BIOS från Hard Disc till CD

...så startar den upp Windows 7 igen (har en äldre version installerad redan) och så händer inget mer, så jag går in i "Den här Datorn" väljer den inmatade skivan och klickar manuellt på installationsprogrammet, då sätter det igång, men när jag installerar det nya windows 7 står det att den kommer spara gamla filer i en mapp som heter "Windows Old" det går inte att ändra på det, och det står också att om jag vill ändra Partitionsinställningarna måste jag starta upp datorn från cd/dvd'n, men det är ju det jag gör! Snälla hjälp mig! Tack på förhand

det skall vara

1.Ändra first boot device i BIOS från Hard Disc till CD
2.Mata in skivan
3.Starta om datorn

sen måste skivan du brännt vara bootbar,brukar synas i uppstart av datorn att du skall trycka valfri tangent för att starta skivan

mvh
t
Citera
2011-02-06, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
det skall vara

2.Mata in skivan
3.Starta om datorn

sen måste skivan du brännt vara bootbar,brukar synas i uppstart av datorn att du skall trycka valfri tangent för att starta skivan

mvh
t

Tack så mycket!
Citera
2011-02-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
det skall vara

2.Mata in skivan
3.Starta om datorn

mvh
t

okej såhär har jag gjort nu ett antal gånger

1. Laddat ner en version av windows 7 64bit
2. använt nero 10 lite för att bränna ISO filen på en DVD
3. startat om datorn och tryckt på Delete för att komma in i BIOS
4. Ställt om first boot device till cd så att det sett ut såhär:
First boot device [cd/dvd]
Second boot device [Floppy]
Third boot device [cd/dvd]
trycker F10 för att spara, datorn startar upp i Windows 7 igen, det kommer upp en svart ruta med texten Chose wich system to start med windows 7 som enda alternativ.

Har letat efter information om att göra en Bootable/bootbar dvd med widows på, men alla säger att det bara ska vara att bränna ISO filen, vad gör jag för fel?
Citera
2011-02-07, 20:19
Medlem
tjohoo
Finns det någon som verkligen har fått det att fungera bra?
Citera
2011-02-08, 01:24
Medlem
Det ska inte vara några problem att installera Windows 7 under Bootcamp.
Windows i Bootcamp stöds dessutom av Microsoft-Support.

Däremot finns det en sak man ska tänka på när man installerar Windows i Bootcamp. Om du skulle använda en OEM-licens och installerade Windows i Bootcamp skulle allting förmodligen fungera perfekt tills dess att du skulle vilja uppdatera Bootcamp och därefter formaterade systemet för att installera på nytt.

Då finns det nämligen en stor risk att hårdvaru-id:t förändras och det är detta en OEM-licens knyter sig till. Därför är det inte säkert att det fungerar att återanvända en OEM även om man har en så gott som likadan maskin i Bootcamp som man hade tidigare.
Citera
2011-02-08, 10:13
Medlem
Hej!

Jag misstänker att mitt windows 7 x64 har fått ett virus i sig. Mitt antivirusprogram klagar på att det inte är startat korrekt och när jag väljer att söka igenom min C-drive så söker virusprogrammet igenom 50 filer och sen säger det att där inte är något virus. Underligt.

Vilken release av windows 7 x64 enterprise är bäst? De senaste med SP1 integrerat kan man inte installera andra språk än engelska.. störigt. Någon som vet varför eller hur man kan fixa så det går att installera andra språk?

Kan man installera windows 7 utan att behöva starta om och ställa in att man vill att datorn ska boota från en skiva? Jag har ett trådlöst tangentbord som inte är aktiverat i uppstarten så jag kan inte komma åt min bootgrej.. :S

Mvh Orvar
Citera
2011-02-08, 10:22
Medlem
1or11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarMedKorvar
Hej!

Jag misstänker att mitt windows 7 x64 har fått ett virus i sig. Mitt antivirusprogram klagar på att det inte är startat korrekt och när jag väljer att söka igenom min C-drive så söker virusprogrammet igenom 50 filer och sen säger det att där inte är något virus. Underligt.

Vilken release av windows 7 x64 enterprise är bäst? De senaste med SP1 integrerat kan man inte installera andra språk än engelska.. störigt. Någon som vet varför eller hur man kan fixa så det går att installera andra språk?

Kan man installera windows 7 utan att behöva starta om och ställa in att man vill att datorn ska boota från en skiva? Jag har ett trådlöst tangentbord som inte är aktiverat i uppstarten så jag kan inte komma åt min bootgrej.. :S

Mvh Orvar

Prova med Avast antivirus.. Sen är min fråga om du verkligen har ett behov utav x64 ?
Annars skulle jag råda dig att dra hem Windows 7 Ultimate x86 istället. (Där kan du tanka hem andra språkpaket också, dock tycker jag att operativsystem imo ska köras på Engelska..)
Och ja du kan installera windows från skivan direkt ifrån windows OM skivan som sitter i är en senare version utav operativsystemet än det som redan är installerat dvs.

Dock så blir installationen då en upgrade eller re-install på operativet dvs.

Jag råder dock att man bootar från start så man kan formatera hela c disken och lägga in en helt ny fräsch windows installation då det alltid känns tryggare, bättre och framförallt fräschare!

Och om du nu har trådlöst tangentbord och det inte fungerar precis i början av booten och i bios så föreslår jag att du lånar ett tangentbord av någon annan familjemedlem, en granne, kompis, flickvän, pojkvän, you name it... Medans du ska installera. Så svårt kan väl ändå inte just det vara.. Och i "worst case scenario" så får du väl gå och köpa ett billigt standard usb/ps2 tangentbord på clas ohlson för 79;- ...

GL & HF
Senast redigerad av 1or11 2011-02-08 kl. 10:25.
Citera
2011-02-08, 10:33
Medlem
Tack för din snabba respons!

Jag vill köra x64 för jag har 4gb ram och använder min dator till att spela in musik och spela datorspel.

Jag kunde dra hem språkpaket i x64 också men efter att jag installerat SP1 så har det inte gått.

Jag ska prova att scanna datorn med Avast antivirus, hittar den något virus som den inte kan ta bort så får jag ju ominstallera.

Jag har även upptäckt att datorn är ostabil. Vissa program kraschar och idag när jag starta min skärm så hade datorn startat om sig utan min vetskap och fått göra en systemåterställning. Så jag är lite fundersam över om det behövs en formatering eller inte.

mvh

Citat:
Ursprungligen postat av 1or11
Prova med Avast antivirus.. Sen är min fråga om du verkligen har ett behov utav x64 ?
Annars skulle jag råda dig att dra hem Windows 7 Ultimate x86 istället. (Där kan du tanka hem andra språkpaket också.)
Och ja du kan installera windows från skivan direkt ifrån windows OM skivan som sitter i är en senare version utav operativsystemet än det som redan är installerat dvs.

Dock så blir installationen då en upgrade eller re-install på operativet dvs.

Jag råder dock att man bootar från start så man kan formatera hela c disken och lägga in en helt ny fräsch windows installation då det alltid känns tryggare, säkrare och framförallt fräschare!

Och om du nu har trådlöst tangentbord och det inte fungerar precis i början av booten och i bios så föreslår jag att du lånar ett tangentbord av någon annan familjemedlem, en granne, kompis, flickvän, pojkvän, you name it... Medans du ska installera. Så svårt kan väl ändå inte just det vara.. Och i "worst case scenario" så får du väl gå och köpa ett billigt standard usb/ps2 tangentbord på clas ohlson för 79;- ...

GL & HF
Citera
2011-02-08, 10:44
Medlem
1or11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrvarMedKorvar
Tack för din snabba respons!

Jag vill köra x64 för jag har 4gb ram och använder min dator till att spela in musik och spela datorspel.

Jag kunde dra hem språkpaket i x64 också men efter att jag installerat SP1 så har det inte gått.

Jag ska prova att scanna datorn med Avast antivirus, hittar den något virus som den inte kan ta bort så får jag ju ominstallera.

Jag har även upptäckt att datorn är ostabil. Vissa program kraschar och idag när jag starta min skärm så hade datorn startat om sig utan min vetskap och fått göra en systemåterställning. Så jag är lite fundersam över om det behövs en formatering eller inte.

mvh
Okej då förstår jag.. Själv har jag bara dålig erfarenhet utav x64 och valt att hålla mig till x86... Men prova Avast. Hittar den virus och inte kan ta bort dem så kan du ju dra hem ett repair kit på nätet som är bootbart, Avira har något, Kaspersky har något har jag för mig. Bara att bränna på cd och boota med så söker den igenom systemet efter virus och tar bort innan windows startar upp och virusen triggas så att säga...

Jag har den erfarenheten av x64 att program och dylikt buggar och kraschar lite då och då och finns inte alltid jätte bra stöd för program till x64 ..

// 1 or 11
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in