Citat:
Ursprungligen postat av OrvarMedKorvar
Hej!
Jag misstänker att mitt windows 7 x64 har fått ett virus i sig. Mitt antivirusprogram klagar på att det inte är startat korrekt och när jag väljer att söka igenom min C-drive så söker virusprogrammet igenom 50 filer och sen säger det att där inte är något virus. Underligt.
Vilken release av windows 7 x64 enterprise är bäst? De senaste med SP1 integrerat kan man inte installera andra språk än engelska.. störigt. Någon som vet varför eller hur man kan fixa så det går att installera andra språk?
Kan man installera windows 7 utan att behöva starta om och ställa in att man vill att datorn ska boota från en skiva? Jag har ett trådlöst tangentbord som inte är aktiverat i uppstarten så jag kan inte komma åt min bootgrej.. :S
Mvh Orvar
Prova med Avast antivirus.. Sen är min fråga om du verkligen har ett behov utav x64 ?
Annars skulle jag råda dig att dra hem Windows 7 Ultimate x86 istället. (Där kan du tanka hem andra språkpaket också, dock tycker jag att operativsystem imo ska köras på Engelska..)
Och ja du kan installera windows från skivan direkt ifrån windows OM skivan som sitter i är en senare version utav operativsystemet än det som redan är installerat dvs.
Dock så blir installationen då en upgrade eller re-install på operativet dvs.
Jag råder dock att man bootar från start så man kan formatera hela c disken och lägga in en helt ny fräsch windows installation då det alltid känns tryggare, bättre och framförallt fräschare!
Och om du nu har trådlöst tangentbord och det inte fungerar precis i början av booten och i bios så föreslår jag att du lånar ett tangentbord av någon annan familjemedlem, en granne, kompis, flickvän, pojkvän, you name it... Medans du ska installera. Så svårt kan väl ändå inte just det vara.. Och i "worst case scenario" så får du väl gå och köpa ett billigt standard usb/ps2 tangentbord på clas ohlson för 79;- ...
GL & HF