2010-07-11, 20:51
Medlem
Xmirs avatar
Försöker omformatera win-xp, men datorn fortsätter starta om sig precis efter BIOS-bilden, när den ska "boota", oavsett om det är från den gamla problematiska hårddisken eller från skivan jag har i, har resetat BIOS genom att ta ut batteriet, har testat ha både cd och hdd som primär boot och ändå dör datorn och startar om precis när den ska boota.. något förslag?
Citera
2010-07-12, 23:32
Medlem
hasenfrasens avatar
ALLT du behöver veta finns @ http://forums.mydigitallife.info/forums/16-Windows-7 så den här tråden är rätt onödig. Kom din datorm med Windows Home Premium kan du enkelt uppgradera till Ultimate enbart genom att använda rätt OEM-nyckel som du hittar @ http://forums.mydigitallife.info/threads/10370-Windows-7-OEM-SLP-Key-Collection
Citera
2010-07-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du behöver inget serial-crack/activation-hack till din XP.

1) Tatuera din dators BIOS med SLP om den redan inte har det. Har du en fabriksdator t.ex. Dell, HP, Samsung etc har du redan SLP i BIOS. http://forums.mydigitallife.info/threads/6351-DMI-Boot-CD-for-Award-AMI-Intel-BIOS-(Add-SLP1.0-w-o-modding)

2) Kör http://forums.mydigitallife.info/threads/6077-VLK-and-OEMBIOS-changer... och din installation är för alltid giltig.

Tidsåtgång för ovanstående, ca 10 minuter exklusive nerladdningstiden, giltig för alltid.

Tidsåtgång för activation-crack, ca 5 minuter exklusive nerladdningstiden, giltig tills det slutar funkar...

Tack så mycket för hjälpen. Ledsen om jag lät lite mensig och bortskämd tidigare. Var verkligen inte på humör

Tack igen
Citera
2010-07-13, 16:44
Medlem
Gladiators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-E´RE INTE SÅ?
Recovery finns lagrat på datorn HDD, att startas med F10-tangenten. –Men! undrar jag, om HDD:en havererar …vad gör man då??????
Befinner mig just nu i den sitsen... Någon som vet hur man bör gå till väga?
Senast redigerad av Gladiator 2010-07-13 kl. 17:15.
Citera
2010-07-17, 13:47
Medlem
Ominstallera

Försöker ominstallera min dator.. har reboot skivan i och startar om.. det kmr om "Windows loading files" som vanligt.. sen när det är klart stänger datorn av sig?

Det funkar inte att Ominstallera.. Är windows XP verkligen så värdelöst? <.<

Ngt som vet vad felet är? skivan funkar.. har hanvänt den förut..
Citera
2010-07-17, 13:51
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow5
Försöker ominstallera min dator.. har reboot skivan i och startar om.. det kmr om "Windows loading files" som vanligt.. sen när det är klart stänger datorn av sig?

Hur är det inställt i Bios, att bota från HDD först eller från CD först?
Citera
2010-07-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Hur är det inställt i Bios, att bota från HDD först eller från CD först?

Förra gången jag gjorde det va det direkt från skivan, inga problem alls..

Har aldrig ändrat ngt eller gjort om ngt.. så borde vara samma process?

Och ursäkta, va inte xp jag hade, Vista.. skev fel :/
Citera
2010-07-17, 14:04
Medlem
Citat:
Förra gången jag gjorde det va det direkt från skivan, inga problem alls..

Har aldrig ändrat ngt eller gjort om ngt.. så borde vara samma process?

Och ursäkta, va inte xp jag hade, Vista.. skev fel :/

Kan man inte göra hela processen utan att starta om datorn? utan när datorn redan är igång med skivan är i?
Citera
2010-07-17, 20:12
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Kan man inte göra hela processen utan att starta om datorn? utan när datorn redan är igång med skivan är i?

Enkelt svar : Nej

Krångligt svar: Ja, om man har flera partioner eller diskar och vill installera på annat ställe för att sen ta bort den gamla. Det blir betydligt mkt bökigare än vad som krävs annars.
Citera
2010-07-17, 22:30
Bannlyst
Citat:

för mig stannade installationen också nånstans där det stod "windows loading files". men sen stängde jag av något i bios som heter ACPI och då fungerade det. värt att testa.
Citera
2010-07-21, 09:17
Medlem
DeWhines avatar
Installera Windows XP

Jag har en Acer Aspire. en liten 10 tummare.

Köpte den begagnad med Windows 7 pa. Och datorn är seg, Kan tänka att det för att datorn är anpassad för XP i första hand.

Jag vill nu ladda ner XP och installera det istället (i och med att jag har en giltigt CD key)

Problemet är att jag har inget CD intag. Sa jag vet inte riktigt hur jag kan installera Windows annars. Gar det om man har en enormt stor USB? Hur ska man göra?

MVH DeWhine
Citera
2010-07-22, 12:57
Medlem
your_kings avatar
Installation av windows

Hej, jag fick nyligen ett elakt virus som spred sig väldigt fort i datorn och stängde av olika saker och slutligen kom jag inte ens in på datorn.

Nu har jag bestämt mig för att installera om windows men det verkar bli pannkaka av allt tyvärr.

Jag började med att försöka installera w7 men tydligen var filer korrupta (testade olika w7 skivor med samma resultat) och sedan XP som säger att det fattas en fil och nu vista som säger att det inte finns några cd/dvd drivrutiner.

Hur hittar man sådana drivrutiner? Beror det på moderkortet eller funkar vilka som helst?

Mvh
Alex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in