2017-09-06, 21:58
  #12181
Medlem
Hur gör jag för att installera en clean version av windows 10 via usb? Har fattat principen men grejen är att windows mediaCreationTool inte fungerar utan får error..
Citera
2017-09-07, 08:46
  #12182
Medlem
söderkiss avatar
windows 7 uppdatera

hej har laptop med windows7 ultimate med laglig kode. var tvungen formatera om laptopen. men nu står det ej äkta programvara. nån som vet vad felet kan vara ? tacksam för svar mvh
__________________
Senast redigerad av söderkis 2017-09-07 kl. 09:04.
Citera
2017-09-07, 08:55
  #12183
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderkis
hej har laptop med windows7 med laglig kode. var tvungen formatera om laptopen. men nu står det ej äkta programvara. nån som vet vad felet kan vara ? tacksam för svar mvh


Ring Microsoft supporten så ordnar dom det. Har själv ringt dem då jag bytt hårdvara i datorn och de har hjälpt till att få igång burken igen. Ha bara dina serienummer tillgängliga så löser det sig om du "validerat" den tidigare installationen.
Citera
2017-09-07, 09:27
  #12184
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av söderkis
hej har laptop med windows7 ultimate med laglig kode. var tvungen formatera om laptopen. men nu står det ej äkta programvara. nån som vet vad felet kan vara ? tacksam för svar mvh

Klicka på Windows 7 fliken och följ instruktionen.

https://support.microsoft.com/sv-se/help/950929/get-help-activating-microsoft-windows
Citera
2017-09-09, 15:33
  #12185
Medlem
Jag fick behålla en företags-Dell med Win 7 från min förra arbetsplats. Det var ju trevligt, men nu vill jag installera ett spel och stötte genast på patrull eftersom jag inte har admin-rättigheter.

Har ni något råd om hur jag ska gå tillväga? Att ringa företagets IT-avdelning och fråga om lösen för admin känns inte som en bra lösning... Ska jag köpa en ny Windows-licens och formatera datorn, eller finns det några bra hacks?
Citera
2017-09-09, 16:13
  #12186
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jag fick behålla en företags-Dell med Win 7 från min förra arbetsplats. Det var ju trevligt, men nu vill jag installera ett spel och stötte genast på patrull eftersom jag inte har admin-rättigheter.

Har ni något råd om hur jag ska gå tillväga? Att ringa företagets IT-avdelning och fråga om lösen för admin känns inte som en bra lösning... Ska jag köpa en ny Windows-licens och formatera datorn, eller finns det några bra hacks?

Hämta hem annars en relase från piratbukten. Bränn ut ISO-filen och utför sedan en ren och ny installation.

Detta går fortare i tid än att lägga resurser på att kringgår ett lösenord som då ligger som administratör.
Citera
2017-09-09, 20:04
  #12187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hämta hem annars en relase från piratbukten. Bränn ut ISO-filen och utför sedan en ren och ny installation.

Detta går fortare i tid än att lägga resurser på att kringgår ett lösenord som då ligger som administratör.

Ah, det tänkte jag inte på. Snabbt och billigt. Tack för tipset!

Jag har dock lite svårt att bedöma risken med en release från bukten. Riskerar man att ladda ner en hackad kopia och bli en slav i ett botnet etc?
Citera
2017-09-10, 05:36
  #12188
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Ah, det tänkte jag inte på. Snabbt och billigt. Tack för tipset!

Jag har dock lite svårt att bedöma risken med en release från bukten. Riskerar man att ladda ner en hackad kopia och bli en slav i ett botnet etc?

Förstå inte varför svenska och vanliga användare av datorer och internet ska vara så paranoida?

Det finns på välsorterade källor rena ISO-filer med utbud av olika Windows.

Men är du fortfarande osäker på detta så finns alltid någon Linuxdist som då ligger som open source.
Men är du ute efter någon Windows så ställ frågan under Fildelning/REQ-tråden.
Citera
2017-09-11, 16:47
  #12189
Medlem
Windows 10 redan aktiverat

Hej alla Flashbackare!

Går rakt på sak!
Har formaterat om datorn men så står det att Windows redan är aktiverat.
Lånade ut min nyckel till en polare efter att jag aktiverat den på min dator fast nu har den nog aktiverats på hans efter jag formatera om min.
Så bad han köpa en egen nyckel och aktivera den. Men det står fortfarande att nyckeln redan är aktiverad på min.
Detta var ca 3 dagar sedan.

Behöver han också formatera om sin dator eller sparas aktiveringen i en fil någonstans man kan ändra?

sammanfattning
Jag kan inte aktivera min nyckel då den säger att den redan är aktiverad efter formatering
Polaren har köpt egen nyckel och aktiverat den utan problem. har INTE formaterat.

Tack i förhand!
Citera
2017-09-11, 17:10
  #12190
Medlem
salxars avatar
Kan inte du använda hans nyckel så kan han få din nyckel om den nu funkar för honom?
Citera
2017-09-11, 17:52
  #12191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Kan inte du använda hans nyckel så kan han få din nyckel om den nu funkar för honom?

Nu har han ju redan aktiverat sin nyckel så.
Citera
2017-09-11, 17:54
  #12192
Medlem
StigAllans avatar
Han får köpa en nyckel till dig nu när han snott din.
Nyckeln låses till moderkortet och går inte att flytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in