Strösocker eller florsocker som grund, sedan antingen mjölk, mjölk+grädde, vispad grädde eller vaniljglass. Man kan även prova att blanda florsocker, balsamvinäger och sedan blanda det med jordgubbar och servera med något av ovan nämnda tillbehör.
Glömde nämna en sak jag provat när jag fått hem sura jordgubbar och inte hade något socker hemma: pudra över en gnutta vaniljsocker! Det blev väldigt gott faktiskt.
Nästan alltid som dom är, ibland lite glass. Inatt (jobbar) ska jag pröva med keso tror jag.
Vart så besviken. Jag och mamma hade köpt 5 askar med gubbar och nästan varenda gubbe smakar metalliskt eller väldigt unket. Någon enstaka var god. Fick kasta
Måste lägga in min favvis... Skär jordgubbarna i skivor, droppa över lite balsamico. Kandera pecannötter i råsocker. Häll över gubbarna. Bryt ner en god mögelost, typ gorgonzola/stilton/bleu d'auvergne eller (om det krisar) Kvibille.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!