2010-08-30, 16:04
Medlem
Biffens avatar
Men hur fungerar det. Jag har också ett ärr på ett utsatt ställe som jag ådrog mig när jag var kanske tio år gammal. Måste jag ta reda på vilket försäkringsbolag mina föräldrar hade på den tiden ocjh kontakta dom?

Kontaktade nämligen försäkringskassan och dom sa att dom inte ger ut någon ersättning för ärr utan det måste gå via privata bolag???
Citera
2010-08-30, 18:30
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biffen
Men hur fungerar det. Jag har också ett ärr på ett utsatt ställe som jag ådrog mig när jag var kanske tio år gammal. Måste jag ta reda på vilket försäkringsbolag mina föräldrar hade på den tiden ocjh kontakta dom?

Kontaktade nämligen försäkringskassan och dom sa att dom inte ger ut någon ersättning för ärr utan det måste gå via privata bolag???
Ofta så har de en maxtid på typ tio år, efter det kan man inte ansöka om pengar.

Förstår inte ditt andra stycke. Du kontaktar såklart det försäkringsbolag som du var försäkrad på när skadan uppstod ...
Citera
2010-08-30, 18:31
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klick
Var ute och cyklade på fyllan utan hjälm och åkte in i en lyktstolpe rätt så ordentligt. Fick sy ihop pannan ungefär 1cm ovanför vänster ögonbryn med åtta stygn och nu när jag har precis tagit studenten och söker jobb så hjälper det knappast.

Finns inget bevis på att jag var full då jag aldrig tog blodprov eller fick blåsa på sjukan.

Vet att det är 1/100 men finns det någon chans att man kan få ut något av detta?

Anmäl till ditt försäkringsbolag. De kommer förmodligen betala för dina läkarkostnader du hade nu. Sedan ber de dig troligtvis att återkomma om ett år, eventuell ersättning brukar de inte vilja ge tidigare än så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in