Citat:
Ursprungligen postat av Klick
Var ute och cyklade på fyllan utan hjälm och åkte in i en lyktstolpe rätt så ordentligt. Fick sy ihop pannan ungefär 1cm ovanför vänster ögonbryn med åtta stygn och nu när jag har precis tagit studenten och söker jobb så hjälper det knappast.
Finns inget bevis på att jag var full då jag aldrig tog blodprov eller fick blåsa på sjukan.
Vet att det är 1/100 men finns det någon chans att man kan få ut något av detta?
Vad har du för försäkringsbolag?
Har du tex Skandia barnförsäkring och är under 30 år och det finns intyg från sjukan så har du rätt till ersättning.
Bra att de inte finns papper på att du var onykter i sådana fall. Är du över 18 år så klassas du som myndig och då är reglerna genast mycket hårdare.
Är du under 18 år så spelar det ingen roll vare sig du har alkohol eller droger i kroppen om du skadar dig.
Hur mycket pengar det ger blir svårare att säga så här. De flesta försäkringsbolag har en fastställd lista man går efter och sitter ärret på ett utsatt ställe som tex ansiktet, så ger det mer ersättning.
Men som tidigare skrivits ska du göra en anmälan snarast till ditt försäkringsbolag.